[EL]: non-corrosive sillicones

Pagina: 1
Acties:

• Laszlo
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22-08-2024

Laszlo

Grrrrrr....

Topicstarter
Hoi,

Ik ben op zoek naar 'non-corrosive sillicones' ivm een artic silver jobje ;)(http://www.articsilver.com/adhesive_instructions.htm).

Ik ben al in een paar electronica winkels geweest, maar daar hadden ze er nog niet van gehoord, of ze wisten het niet zeker. Zelf heb ik dus niet echt een idee hoe het er precies uitziet.

Google heb ik geprobeerd, maar ik blijf zitten met vragen als : Wordt het hard? Blijft het een beetje zacht zoals vaseline? Wat zijn alternatieven? Waar kan je het in NL kopen? Wat zijn gangbare merken/prijzen? Is het misschien wel onzin om verder te zoeken en gewoon maar die AS Thermal Adhesive te gebruiken zonder 'non-corrosive sillicones'?

Zoals je ziet ben ik redelijk 'lost' :?

Heeft iemand suggesties/tips/ervaring?

Thanks!

specs

• NoTo
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 04-06-2024
wat dacht je van standaard silecone kit... gewoon bij de hobbieboer verkrijgbaar. Doel van dat spul is om niet te geleiden, dat doet silecone kit toch ook niet.

dude... wait... what...

• Vlabakje90
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Waarom geen vaseline? Of geleid dat?

Ik dacht van niet...

• Laszlo

Laszlo

Grrrrrr....

Topicstarter
Op woensdag 17 juli 2002 20:36 schreef NoTo het volgende:
wat dacht je van standaard silecone kit... gewoon bij de hobbieboer verkrijgbaar. Doel van dat spul is om niet te geleiden, dat doet silecone kit toch ook niet.
Bedoel je dat spul wat je in de badkamer gebruikt?

specs

• Laszlo

Laszlo

Grrrrrr....

Topicstarter
Op woensdag 17 juli 2002 20:43 schreef Vlabakje90 het volgende:
Waarom geen vaseline? Of geleid dat?

Ik dacht van niet...
Maar dat isoleert toch warmte? Dat lijkt me wat minder als je iets probeert te koelen. :)

specs

• dude123
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 13-05-2022

dude123

Linux addict

ja bijvoorbeeld op de badkamer ja :P

Meneer 1000 has spoken......

Verwijderd

Op woensdag 17 juli 2002 21:20 schreef Laszlo het volgende:

[..]

Maar dat isoleert toch warmte? Dat lijkt me wat minder als je iets probeert te koelen. :)
Wat ben je precies vanplan dan als ik vragen mag? Ik kan op mijn werk wel eens kijken wat er precies aan sileconekit is ff bij de groot handel vragen voor je moet ik morgen toch nog heen.

• Laszlo

Laszlo

Grrrrrr....

Topicstarter
Op woensdag 17 juli 2002 21:24 schreef White-Fox het volgende:

[..]

Wat ben je precies vanplan dan als ik vragen mag? Ik kan op mijn werk wel eens kijken wat er precies aan sileconekit is ff bij de groot handel vragen voor je moet ik morgen toch nog heen.
Heel simpel: heatsinks op mijn videokaart plakken. De kaart vind ik te duur om teveel risico mee te nemen, dus wil ik er goed voorbereid aan beginnen.

Alvast bedankt voor de moeite ;)

specs

• Laszlo

Laszlo

Grrrrrr....

Topicstarter
Op woensdag 17 juli 2002 21:21 schreef dude123 het volgende:
ja bijvoorbeeld op de badkamer ja :P
Mmmm... Daar heb ik nog een (excuse the word) spuit van liggen! :D

specs

• Rugbotje
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 02:41
De meeste siliconen kits bevatten axijnzuur voor het uitharden en dit is corosief. Je moet dus op zoek naar een kit zonder azijnzuur.

• Laszlo

Laszlo

Grrrrrr....

Topicstarter
Op woensdag 17 juli 2002 21:29 schreef Rugbotje het volgende:
De meeste siliconen kits bevatten axijnzuur voor het uitharden en dit is corosief. Je moet dus op zoek naar een kit zonder azijnzuur.
Okay, maar waar kan ik dat in NL kopen, wat zijn de merken/typen/verschillen?

specs

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

op school had de leeraar altijd een spuitbusje "Plastic90" ofzowiets.
dat was een rood goedje wat je op je printplaatje kon spuiten en dan geleidde het niet meer.
het was ook erg hitte bestendig. na dat je dat spul erop had gedaan was het bijna onmogelijk om nog wat te solderen op het bordje.

ik geloof dat ik een hele rits van allerlei van dat soort busjes heb gezien bij Fakkert Elektronica in Zwolle (mijn lokale eletroboer).

edit:

die school was begin vorig jaar :)

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

• ReseTTim
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 18-02 18:04

ReseTTim

Chocolate addicted

idd zorgen dat AS niet de pinnetjes raakt. ik wist het ff niet.. dus ik had het gedaan.. voordat ik het in me pc stopte d8 ik ik vraag het nog ff..

toen bleek het toch niet goed te zijn dat de pinnetjes ook as2 op zaten, wat denk je.. groene strepen op het beeld.. kortom ATi R8500 kapot.

ik heb met wasbenzine heb ik het as2 weg weten te halen zo dat het niet meer zichtbaar was en heb ik het opgestuurd.. kreeg een nieuwe :) :P

Mijn profiel - Te koop: Overzicht van spullen..

Verwijderd

Op woensdag 17 juli 2002 21:35 schreef Laszlo het volgende:

[..]

Okay, maar waar kan ik dat in NL kopen, wat zijn de merken/typen/verschillen?
Ok euhm ik ben ff weze vragen voor je bij Destil groothandel in ijzerwaren.
Ze hebben me wijs gemaakt dat die kit wel te verkrijgen is bij hun alleen nu ben ik met mijn dumb ass die naam vergeten van het merk |:( |:( |:( |:(. Ze moeten het dan wel bestellen voor je als je daar al mag kopen.

• Benadski
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 28-11-2025
Op woensdag 17 juli 2002 21:29 schreef Rugbotje het volgende:
Ja, en azijnzuur geleidt ook nog eens... Uitkijken met kitten!!!

• Laszlo

Laszlo

Grrrrrr....

Topicstarter
Op donderdag 18 juli 2002 20:13 schreef White-Fox het volgende:

[..]

Ok euhm ik ben ff weze vragen voor je bij Destil groothandel in ijzerwaren.
Ze hebben me wijs gemaakt dat die kit wel te verkrijgen is bij hun alleen nu ben ik met mijn dumb ass die naam vergeten van het merk |:( |:( |:( |:(. Ze moeten het dan wel bestellen voor je als je daar al mag kopen.
Erm. Geeft niet! Toch bedankt voor de moeite. Ik blijf proberen. Zonder zuur, dat is een goede ;)

specs

• Mr_x007
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21-02 11:58
er is ook epoxy van AS wat je voor zoiets kan gebruiken

• Laszlo

Laszlo

Grrrrrr....

Topicstarter
Op donderdag 18 juli 2002 00:04 schreef FireWurX het volgende:
op school had de leeraar altijd een spuitbusje "Plastic90" ofzowiets.
Ik zal es kijken of ik dat kan vinden! Thanks

specs

• Laszlo

Laszlo

Grrrrrr....

Topicstarter
Op donderdag 18 juli 2002 22:30 schreef Mr_x007 het volgende:
er is ook epoxy van AS wat je voor zoiets kan gebruiken
Die epoxy heb ik en dat is het spul wat geleidt. Om mijn pootjes te beschermen zou ik die moeten beschermen met die 'mystery' kit. ;)

specs

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

Op donderdag 18 juli 2002 22:30 schreef Laszlo het volgende:

[..]

Ik zal es kijken of ik dat kan vinden! Thanks
ik heb een PDF'je gevonden waar het in staat.
[url="http://www.telec.nl/cat/Spuitbussen%20238-241.pdf"]http://www.telec.nl/cat/Spuitbussen%20238-241.pdf[/url]

het goedje heet Plastic 70 en is een transparante lak (zal wel nieuwe versie zijn, het was altijd rood).
de spuitbusjes zien eruit zoals in dit PDF'je, dus dan weet je waar je naar moet kijken.

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

Verwijderd

Van LocTite heb ik ook een tube "non-corossive silicone" pakking. Even een mailtje gestuurd dat ik dat nodig had en kreeg gelijk antwoord welk LocTite pakking productnummer ik nodig had.

Overigens ook wel duidelijk als je in de mail naar hun vermeld hoe heet het bestendig moet zijn en op welk materiaal het moet pakken. Tevens kun je dan kwijt of het moet uitharden of gummi-achtig moet blijven en niet mag geleiden...

(in mijn geval had ik 500'C hittevast, gummiblijvend, licht hechtend op aluminium, alcohol/benzine/olie-bestendig nodig) :)

Afbeeldingslocatie: http://www.articsilver.com/images/silicone_apply4.jpg
In jouw geval mag je normale siliconekit gebruiken die geen azijnzuur bevat (herken je aan de zurige lucht). Een beetje gummiachtig blijven is niet erg, dan kun je het er later ook nog afpulken. Qua temperatuur zul je toch nooit boven de 55'C uitkomen - dus echt dure kit/afdichting zal het niet worden...

Overigens een maatje van me had ook AC op zijn videogeheugenchippies gesmeerd, echter niet de pootjes afgekit. |:( Maandje later begon zijn videokaart kuren te vertonen - bij aanzetten gelijk met de bios al artifacts en alle letters door elkaar. Toen toch maar alles verwijderd, schoongemaakt, met tandeborstel alle troep tussen de pootjes vandaan - en na 1/2 uurtje deed de kaart het gelukkig weer normaal... :o
dus ik had het gedaan.. toen bleek het toch niet goed te zijn dat de pinnetjes ook as2 op zaten, wat denk je.. groene strepen op het beeld.. kortom ATi R8500 kapot. ik heb met wasbenzine heb ik het as2 weg weten te halen zo dat het niet meer zichtbaar was en heb ik het opgestuurd.. kreeg een nieuwe
Kwakzalvende oplichter!

• Laszlo

Laszlo

Grrrrrr....

Topicstarter
Harstikke bedankt voor jullie info. Nu moet het toch wel lukken? ;)

specs

Pagina: 1