Intel 830MP of 845 MP/MZ bij Mobile P4 ?

Pagina: 1
Acties:

• Stimpy001
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 16-09-2025
Ik heb de volgende vraag: wat is precies het verschil tussen de Intel 830MP chipset en de 845MP/MZ chipset van Intel? En welke kan je het beste gebruiken voor een mobel P4?

Op de site van Intel staat het volgende:
Introducing the Intel® 830 Chipset family, Intel's latest addition in innovative chipset technology supporting Mobile Intel® Pentium® III Processor-M and Mobile Intel® Celeron® processor-based notebooks.
Nu stoppen sommige fabrikanten (w.o. Dell) gewoon een Mobile P4 bij deze chipset. Nu vraag ik mij af of dit wel goed is of doen ze dit om kosten te besparen?

Wat jij vergeten bent, hoeft voor mij geen spoed te zijn.

Verwijderd

Volgens mij is de i830M voor Mobile P3/SDR en de i845M voor Mobile P4/DDR...

• Bartje21
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 27-03 18:14
De 830MP is de chipset voor de mobile P3, niet voor P4 (da's 1 van de vele fouten/kemels/gebreken op de site van Dell)

De 845MP en MZ zijn voor mobile P4.
Het verschil tussen 845MP en MZ is redelijk subtiel, de MZ-versie ondersteunt enkel DDR200 geheugen en zal dus wel een stukje trager zijn dan de MP-versie.

[off-topic]
ps: over mijn bestelling bij Dell, zie hier
over hun laptops kan ik nog niet oordelen, maar hun service krijgt van mij zeker niet al te veel punten
[/off-topic]

• Byzanthy
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 05-05-2025
Voor wat betreft die nieuwste laptop van dell, de inspiron 4150, staan HIER alle specs. Er zit dus gewoon een 845MP chipset in.

Heb't ding trouwens ook besteld, net als Bart, maar nog wel met een aantal online-opties die oorspronkelijk voor de 4100 bedoeld waren ;)

• Stimpy001
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 16-09-2025
Ik zat ook al naar die Dell 4150 te kijken. Ik ben dus ook benieuwd hoe deze bij jullie bevalt.

Hebben jullie nog extra opties gekozen zoals een ander scherm of iets dergelijks?

Zeg Byzanthy die link die jij stuurt werkt niet. Ik kan het document niet vinden. Zelfs niet als ik op geef dat geen nummer heb. Ik kom gewoon niet bij die docs terrecht.

Wat jij vergeten bent, hoeft voor mij geen spoed te zijn.

• Bartje21
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 27-03 18:14
Hier Dell Inspiron 4150 Owner's Manual is de handleiding van de Inspiron 4150 te vinden, het is een pdf, op pagina 92 staan de specs.

• Byzanthy
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 05-05-2025
Op donderdag 18 juli 2002 08:16 schreef Stimpy001 het volgende:
Ik zat ook al naar die Dell 4150 te kijken. Ik ben dus ook benieuwd hoe deze bij jullie bevalt.

Hebben jullie nog extra opties gekozen zoals een ander scherm of iets dergelijks?

Zeg Byzanthy die link die jij stuurt werkt niet. Ik kan het document niet vinden. Zelfs niet als ik op geef dat geen nummer heb. Ik kom gewoon niet bij die docs terrecht.
Vreemd, ik kan die link gewoon volgen en kan dan kiezen uit allerlei info over de 4150.
De opties die ik heb gekozen:
1.6Ghz P-mobile
SXGA+ scherm
512 MB geheugen (de optie: gratis geheugen verdubbelen :9 )
nylon draagtas
3.5'' floppy-drive (zit er niet standaard in)
3 jaar garantie

totaal zo'n 2215 EUR incl BTW/transport. Die prijs krijg je niet meer als je dezelfde opties nu gaat invoeren op de site :)
Ben trouwens benieuwd wanneer ik'm ga ontvangen. Op de orderbevestiging stond eerst 26-07, later 29-07. Is in ieder geval nog steeds in "pre-productie" fase. Ze wachten dus misschien nog op onderdelen ;(

Als ik 'm heb zal ik wel laten weten hoe't bevalt.

• LopeZ
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 19:21

LopeZ

Too much is never enough

Move OH -> PMG
Pagina: 1