Toon posts:

Gebruikersnaam verbergen in adreslijst outlook

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Er zijn binnen ons bedrijf een aantal gebruikers die niet mogen voorkomen in de algemene adreslijst van outlook 2002. We draaien exchange2000, heb me rot lopen zoeken in AD en in Exchange system manager om te kijken op ik een gebruiker kan verbergen.
Kan dit??
En zo ja waar moet ik dit dan doen?

Verwijderd

Is het de bedoeling dat die adressen helemaal niet meer te zien zijn of alleen voor bepaalde gebruikers niet?

• joca
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12-07-2025
Is het niet mogelijk om voor die adressen een aparte lijst op te zetten, zodat je die alleen voor bepaalde mensen toegankelijk kan maken?

Verwijderd

In exchange server zit de mogelijkheid om de recipient te verbergen in de lijst met recipients. Is op de recipient klikken en dan rechter muisknop of in het menu even speuren naar hide. Adres bestaat nog wel maar is niet meer in je adreslijst te zien. Dit is in Exchange Server Administration. Verder is www.technet.com ook erg handig om even verder te zoeken als dit niet is wat je bedoelt. Suc6

Verwijderd

Topicstarter
In exchange server zit de mogelijkheid om de recipient te verbergen in de lijst met recipients. Is op de recipient klikken en dan rechter muisknop of in het menu even speuren naar hide. Adres bestaat nog wel maar is niet meer in je adreslijst te zien. Dit is in Exchange Server Administration. Verder is www.technet.com ook erg handig om even verder te zoeken als dit niet is wat je bedoelt. Suc6

Ja dat was zo volgens mij bij exchange 5.5 maar niet meer bij 2000. Althans ik kan die optie niet vinden in exchange system manager.
Hopelijk weet iemand het juiste antwoord

• SniperGuy
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 30-04 18:05
Je moet de eigenschappen van die specifieke gebruiker in de AD opzoeken.
Dan moet je Onder het tabblad "Exchange advanced" kijken, daar staat "hide from address list" die ff aanvinken.

Verwijderd

Topicstarter
Dan moet je Onder het tabblad "Exchange advanced" kijken, daar staat "hide from address list" die ff aanvinken.

Thnx, ga het morgen direct nakijken. Heb daar toch echt zitten zoeken, maar kon het niet vinden. Ik ga ervan uit dat je gelijk hebt ;-)
thnx voor de hulp

Verwijderd

Op woensdag 17 juli 2002 20:51 schreef kenickie het volgende:

Thnx, ga het morgen direct nakijken. Heb daar toch echt zitten zoeken, maar kon het niet vinden. Ik ga ervan uit dat je gelijk hebt ;-)
thnx voor de hulp
>>Ja dat was zo volgens mij bij exchange 5.5 maar niet meer bij 2000. Althans ik kan die optie niet vinden in exchange system manager.<<

In E2K op win2k zit dat gebakken in usermanagement, en neit meer in exchange manager. Op je win2k pro machine , moet je dan het adminpak.msi hebben draaien en het exchange adminpak (of hoe dat ding ook heet), dan zie je het pas (duurde bij mij ook effe, voor ik hem doorhad) Op de DC zelf, kun je het wel gelijk zien.

• RedRose
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

RedRose

Icebear

Op woensdag 17 juli 2002 20:47 schreef SniperGuy het volgende:
Wel ff in je usermanager ->View->Advanced doen. Volgens mij. OMG weet niet meer uit mn hoofd. ;)

Sundown Circus

• Muppet
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10-09-2024

Muppet

GT: Beestig

klopt zonder advanced view zie je die optie niet, kan je lang blijven zoeken. Je wist het dus nog wel uit je hoofd :D

Alleen niet in je user manager maar system manager.

There is no art to find the minds construction in the face

Pagina: 1