Toon posts:

[ASP.NET] Web Matrix + MSDE erg traag

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Wanneer ik werk met ASP.NET Web Matrix en MSDE dan wordt het programma zo traag als ik een database benader, is dit gewoon? Heeft iemand hiermee ervaring? Mijn systemspecs:
1.1 GH AMD
768 MB PC133
7200 Schijf
WinXP pro eng
IIS 5
.NET framework en update

Verwijderd

Benader, als in: connectie maken en kijken welke tabellen er zijn? of gewoon de database gebruiken middels een query?

MSDE is op zich wel snel, maar als je meer dan 5 transactional statements opstart (dus bv een query met 6 subqueries) dan executeert hij maar 5 en zet de rest in een wachtrij.

Verwijderd

Topicstarter
bij het connectie maken en kijken welke tabellen er zijn is hij erg langzaam.

• gotcha
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 29-07 18:20
laatste service pack voor MSDE wil nogal eens wonderen doen voor de performance. wij hebben momenteel een aantal sites op ASP.NET draaien en die presteerden zwaar onder de maat (win2k server, 1gb ram, dual p3 1 ghz). na installeren van laatste sp's draaien ze als een dolle :P

NB: let wel ff op dat je de goede SP hebt, er is een aparte SP voor MSDE (installeer dus niet SP2 voor SQL2k)

Verwijderd

Topicstarter
thanx ga ik ff proberen!

Verwijderd

Op woensdag 17 juli 2002 20:33 schreef gotcha het volgende:
laatste service pack voor MSDE wil nogal eens wonderen doen voor de performance. wij hebben momenteel een aantal sites op ASP.NET draaien en die presteerden zwaar onder de maat (win2k server, 1gb ram, dual p3 1 ghz). na installeren van laatste sp's draaien ze als een dolle :P

NB: let wel ff op dat je de goede SP hebt, er is een aparte SP voor MSDE (installeer dus niet SP2 voor SQL2k)
Wel een idee, ik heb MSDE hier op mn devbak draaien maar dat is idd niet echt een rappe vogel. Kun jij opvragen welke versie jij hebt van MSDE ? (dat wordt aangepast per servicepack). Ik heb hier: Microsoft SQL Server 2000 - 8.00.534 (Intel X86)

[edit]Never mind, ik heb SP2 hier op die MSDE, en mn query is gewoon wat traag. (bleken toch wat teveel subqueries in te zitten voor de MSDE engine).

Voor de topicstarter: in visual studio is mn MSDE gewoon snel met het teruggeven van tables e.d. Dus wellicht dat SP2 helpt.

Verwijderd

Overigens, MSDE is gebaseerd op SQL Server 7.0, niet SQL Server 2000, zie http://msdn.microsoft.com/library/default.asp?url=/library/en-us/off2000/html/acconAboutMSDE.asp.

Download dus SP3 SP4 voor SQL Server 7.0 (http://www.microsoft.com/sql/downloads/sp4.asp) en het zou weer wat soepeler moeten lopen.

Enjoy :)

edit:

SP4 dus al ...

Verwijderd

Nee hoor, er is ook een MSDE2000 :) Die heet de SQLServer Desktop Engine, vroeger heette hij gewoon 'MSDE'. De versie bij Visual Studio 6 is 7.0 inderdaad.
Pagina: 1