[RedHat] Printer delen via Samba: PostScript nodig

Pagina: 1
Acties:

• freeco
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14-05 10:24
Ik wil mijn printer (die aangesloten is aan mijn Linux box) delen met mijn XP client, maar daarvoor heb ik volgens de manual de Adobe PostScript printer drivers voor Windows nodig. Nu, als ik kijk op de site van Adobe vind ik 3 soorten:
version 1.0.6: Universal PostScript Windows driver
version 4.2.6: PostScript Driver AdobePS 4.2.6 for 95/98
PPD files: in mijn geval de Hewlett-Packard drivers

Aangezien in de man pages staat dat ik 9 specifieke files nodig heb, kan ik de eerste en derde driver al laten vallen. In de 2de driver zitten die er wel in, maar die exe kan ik niet uitvoeren onder XP. De files worden wel, samen met de setup op mijn HD gezet in gecompresseerde vorm. ADfonts.mf_ en adobeps4.dr_ bijvoorbeeld. Hoe kan ik die extracten onder Windows XP??

Ik heb dus volgende files nodig:
ADFONTS.MFM
ADOBEPS4.DRV
ADOBEPS4.HLP
ADOBEPS5.DLL
ADOBEPSU.DLL
ADOBEPSU.HLP
DEFPRTR2.PPD
ICONLIB.DLL
PSMON.DLL

Hoe kan ik daar aan geraken? Geen zin om daarvoor win98 te installen...

Verwijderd

Probeer eens ergens extract.exe te regelen...staat vast op een win98 CD

• Sihaya
  • Niet online

Sihaya

Pasfoto:

Waarom gebruik je niet de gewone Windows drivers dan?

signature has expired

• freeco
Had ik ook al eerder aan gedacht, maar dacht dat het niet zou werken onder XP. Heb het nu es getest met de extract.exe van op Win98se CDROM.
Ik deed "extract adfonts.mf_" en krijg als fout dat die bestanden geen cabinet files zijn...
Ik zie in de help dat er onderscheid wordt gemaakt tussen cabinets en compressed files, maar ik zie niet hoe ik een onderscheid moet maken in syntax.
uit EXTRACT [/Y] source [newname] leid ik af dat mijn syntax toch klopt...
Iemand nog andere ideeën?

• freeco
Op woensdag 17 juli 2002 20:12 schreef Sihaya het volgende:
Waarom gebruik je niet de gewone Windows drivers dan?
welke gewone windows drivers? In de MAN pages staat er dat ik die 9 files moet copieren naar /usr/share/cups/drivers/. (zie "man cupsaddsmb")
Is er nog een andere manier dan?

Verwijderd

Ik gebruik hier gewoon de Windows driver voor mijn printer (HP Deskjet 600), en zet dan bij het 'print command' in de smb.conf "lpr -oraw [andere_opties] %s", zodat de output van de Windows driver rechtstreeks richting de printer wordt gestuurd. Werkt prima.

• freeco
Op woensdag 17 juli 2002 20:21 schreef denheerscher het volgende:
Ik gebruik hier gewoon de Windows driver voor mijn printer (HP Deskjet 600), en zet dan bij het 'print command' in de smb.conf "lpr -oraw [andere_opties] %s", zodat de output van de Windows driver rechtstreeks richting de printer wordt gestuurd. Werkt prima.
Zou je je smb.conf es online kunnen zetten, zodat ik es kan vergelijken? Voor het ogenblik snap ik van die file nog niet zo bijster veel... "print command" vind ik niet terug in de mijne.
Windows is toch sooo easy, als je dat allemaal vergelijkt...

Verwijderd

Het heeft geen zin freeco, ik heb deze bestanden uitgepakt in mijn windows en in de map /usr/share/cups/drivers gezet, als ik dan cupsaddsmb intyp en ik geef mijn root wachtwoord dan vraagt hij daar elke keer weer naar (hij accepteerd hem niet? :?), ik ben ook bezig om mijn Canon BJC 1000 te delen maar dit wil ook niet lukken, hij geeft alles error op de Windows XP machine (toegang geweigerd), ik print op deze linux machine via cups, heb ook de howto op cups.org gelezen maar die slaat nergens op ofzo?
ik kom er in ieder geval niet uit, misschien dat er iemand is die het WEL gelukt is?
Pagina: 1