S.M.A.R.T. eerst Failure predicted, nu Functional

Pagina: 1
Acties:

• rik
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 20-03 12:44
Twee weken geleden heb ik bij Maxtor een nieuwe disk aangevraagd, mijn 40GB 7200rpm gaf namelijk al enkele dagen een SMART foutmelding.

Tien dagen op vakantie geweest, mn broertje heeft de pc regelmatig gebruikt.

Kom ik net thuis, ligt de HDD klaar (in doos). Boven aangekomen eerst even wat gePCt enzo. Echter.. de SMART util (FastCheck) geeft nu opeens weer Functional aan :?

Hoe betrouwbaar is dit? Ik gebruik het FastCheck proggie van Promise, de 40GB zit namelijk vastgebonden aan een onboard RAID controller.

HDD terugsturen? Toch maar vervangen? Eens kapot altijd kapot toch?

• Aetje
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18-12-2025

Aetje

Troubleshooting met HAMERRR

Snel je HD backuppen :) hij werkt nu.

But failure imminent = failure imminent. Dus toch vervangen.

Forget your fears...
...and want to know more...

• SandsOfArrakis
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20-03 12:48

SandsOfArrakis

The Spice Must Flow.

Lijkt me wel, ik had ook een Maxtor, en SMART gaf na 5 maanden aan dat mijn HD aan het overlijden was. Ik heb toen bij Maxtor een tool gedownload en die losgelaten (weet zo de naam ff niet meer). Ik kreeg een code van het programma terug, en die heb ik bij Maxtor op de site opgezocht. Bleek dat mijn HD idd aan het overlijden was.

Ik heb een printout van die code gemaakt, kassabon opgezocht en de HD meegenomen naar de shop waar ik hem vandaan heb gehaald, en ik heb een nieuwe HD ervoor teruggekregen. Een Western Digital (geen probleem, ben nogal fan van dat merk :) )

Als ik jou was zou ik die HD terugbrengen, valt gewoon onder garantie. :)

He who controls the Spice, controls the Universe.

• robjanssen
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 17-11-2025

robjanssen

Software Developer

Mijn Harddisk ook een Maxtor heeft een tijd geleden ook een week langs een SMART failure aangegeven. Toen weer een week niet. Daarna heeft hij een dag lang helemaal niet op willen starten. En daarna gaf hij weer steeds een SMART failure aan.
Dus ik heb de schijf maar gewoon terug gebracht en ik heb een nieuwe gekregen.

Dus mijn advies: NIEUWE nemen!!

• LopeZ
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 15:43

LopeZ

Too much is never enough

Move OH -> OM

• SunnieNL
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 21:16
Bij nieuwe HD's is het gebruikelijk dat een tooltje aangeeft dat je HD smart failures heeft... dit komt omdat ie dan nog niet weet wat de "normale" waarden van je drive is (smart is standaard.. maar de waarden niet helemaal per drive)

Maar het is wel aan te raden voor de zekerheid (na een week of 2) met Maxtors tool te controleren hoe de zaken staan

• rik
Deze schijven zijn bijna een jaar oud, niet echt nieuw dus.
Het lullige is dat ik nu een MAXTOR schijf heb klaarliggen om mee te replacen. Jammer dat ik geen screenshot heb gemaakt :(

• Gman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14-03 20:42
Ik kreeg op een oude Maxtor ook een smart error "Backup now blablabla" je kent het wel.

Heb 'm opgestuurd maar nog niks teruggehad.

• rik
Op donderdag 18 juli 2002 22:40 schreef Gman het volgende:
Ik kreeg op een oude Maxtor ook een smart error "Backup now blablabla" je kent het wel.

Heb 'm opgestuurd maar nog niks teruggehad.
Ik heb voor de Advanced optie gekozen. Je hebt er een credit card voor nodig, maar dan krijg je wel eerst een disk thuis gestuurd. Binnen 30 dagen moet ik de kapotte terug sturen *D

Verwijderd

Mmm met dit geintje is mijn IBM 40gb gestorven.... opeens smart error... toen i/o errors en hij was gaar... kan binnen enkele dagen een nieuwe krijgen... hoop ik teminste

• rik
Op vrijdag 19 juli 2002 01:33 schreef Chainsaw1984 het volgende:
Mmm met dit geintje is mijn IBM 40gb gestorven.... opeens smart error... toen i/o errors en hij was gaar... kan binnen enkele dagen een nieuwe krijgen... hoop ik teminste
Nu heb ik gelukkig wel meer vertrouwen in Maxtor ;)
Morgen even een diskcopy doen en dan gaat de nieuwe disk eruit..
Pagina: 1