ikheb m'n standaard alcatel home adslmodem getweaked naar de pro-versie en er dus een router van gemaakt. Nu wil ik daar een switch van het merk isb2lan aan hangen. Wat ik ook probeer, het lukt me niet om een verbinding te maken. Ik moet in de eeprom van de switch diverse gegevens zoals ip-adres dns-server etc invoeren. heb ik netjes gedaan maar het lukt me niet. Is het wellicht mogelijk dat ik als verbinding tussen de alcatel en de switch een crosscable moet plaatsen?
Waarom moet je in je switch ip-adres en dns-server invoeren?
Is het misschien toch een router/switch?
Het zou goed kunnen dat je nu een crosscable tussen je modem en switch moet zetten, toen ik mijn modem getweaked had werkte het alleen als ik de modem in een gewone poort aansloot en niet op de uplink! Misschien lag dat eraan dat de kabel niet crossed was.
Het zou goed kunnen dat je nu een crosscable tussen je modem en switch moet zetten, toen ik mijn modem getweaked had werkte het alleen als ik de modem in een gewone poort aansloot en niet op de uplink! Misschien lag dat eraan dat de kabel niet crossed was.
Crosscable moet ja, net zoals tussen PC en modemOp woensdag 17 juli 2002 19:08 schreef nostradamus11 het volgende:
Is het wellicht mogelijk dat ik als verbinding tussen de alcatel en de switch een crosscable moet plaatsen?
The opinions stated in the above post are purely those of the author,
and do not represent intelligent life of any form.
het is een krijgertje dus heb ik niet alle info over de switch bij de hand. ik vermoed ook dat het een combi switch/router is. de verbinding tussen alcatel en switch heb ik dan ook niet aangesloten op de WAN-poort maar op 1 van de 4 LANpoorten en dat lukt dus niet.
Op woensdag 17 juli 2002 19:41 schreef Epitome het volgende:
Waarom moet je in je switch ip-adres en dns-server invoeren?
alcatel modem werkt met normale kabel, dus GEEN crosslink gebruiken.
en hij moet dan in de uplink van je switch.
God weet alles, want hij is lid van de Mosad. To protect your freedom i will take that away from you. Mijn drankgebruik heeft ernstig te lijden onder mijn gezondheid.
Juist, en met een crosskabel kan ie in een normale poort.
Forget your fears...
...and want to know more...
Die alcatel heeft niets te maken met cross/straight kabel.Op woensdag 17 juli 2002 20:10 schreef PipoDeClown het volgende:
alcatel modem werkt met normale kabel, dus GEEN crosslink gebruiken.
De verbinding alcatel <--> ander device wel
Zie http://gathering.tweakers.net/forum/list_message/19#19
De interface van een router is zelfde als een nic in die uitleg.
Pagina: 1