Toon posts:

ik wil een TV en een monitor aan mijn PC hangen!

Pagina: 1
Acties:
  • 39 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Misschien beetje simpel gedacht, daar dit is de bedoeling:

Ik ben van plan een videokaart te kopen waar ik twee beeldschermen aan kan hangen. 2 uitgangen dus. Aan een wil ik mijn gewone 19" monitor hangen, aan de andere een breedbeeld TV.

Als je je scherminstellingen goed instelt is het mogelijk om met je muispointer van de ene monitor naar de andere gaan (de TV dus), alsof het 1 grote monitor is. Zo kan ik ook windowtjes van de een naar de ander schuiven.

De hele grap is nu om gedownloade films (mpg's etc.) af te spelen op de TV. Dus het afspeelwindowtje te stretchen naar de maximale maat van de TV, en klaar is kees.

Mijn vraag: is dit zo mogelijk? Zo ja wat voor videokaart en TV moet ik bij voorkeur nemen? Wat is de beeldkwaliteit?

bedankt

• Janssen
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 09-08-2024
http://gathering.tweakers.net/forum/find

dit is al zooooo vaak langsgekomen....

• SandsOfArrakis
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 09:30

SandsOfArrakis

The Spice Must Flow.

UTFS...

Maar om je een beetje te helpen, ik heb een Radeon 8500LE, en die doet dat. Op een max. resolutie van 1024x768 op de TV.

He who controls the Spice, controls the Universe.

Verwijderd

Voordeel van de radeon is ook de theatre mode, waarbij video's welke afgespeeld worden op overlay automatisch fullscreen op je TV komen... Zo kijk ik divx'en. Samen met een tv straalzendertje werkt dit perfecto.. Hoef je ook niet te klooien met windows op je 2e scherm.

Als er geen overlay signaal is, krijg je gewoon een kopie, of uitbreiding van je windows desktop (naar gelang je instelling).

Verwijderd

[topic=482538/1/100] e.a.

Dit topic is gesloten.