Toon posts:

Nieuwe Laptop Kopen!

Pagina: 1
Acties:
  • 77 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik ga aankomend jaar een nieuwe HBO opleiding doen, en daarvoor hebben we een laptop nodig. Via school kan je er eentje kopen/leasen.
De pc die we via school kunnen kopen kost EURO 2.662.26
Het is een HP XE4500
Dit zit erin:

14.1" TFT beeldscherm Intel® Pentium® 4 Mobile 1,60 GHz processor 256 MB DDRAM geheugen 8-32 MB videogeheugen 30.0 GB harddisk Verwijderbare CD-Rewriter/DVD-Rom speler Externe USB 3.5" diskdrive 16 bit stereo full-speed geluidskaart Polk audio luidsprekers 56k V.90 intern modem Touchpad Firewire 10/100 Mbp Ethernetkaart Windows© XP Home Edition 2 USB, TV-Out, 1 type II PC card slots

Ook zit er nog eens:
* 3 jaar all-risk verzekering bij
* uitgebreide support via een uitgebreid 3 jarig HP support
* notebook tas
* recht op gebruik van reserver notebook, in geval van defect van eigen notbook
* alle software geinstaleerd, wat ik nodig heb voor op school.

Ik wil graag weten of jullie dit duur vinden, en zo ja. Waar ik dan een goedkopere notebook kan kopen, met zelfde configuratie of nog een betere configuratie.

Ik wil in iedergeval niet veel meer gaan betalen dan dit bedrag. Hoop dat jullie me kunenn helpen.

Verwijderd

VEEEL TE DUUR!

je kan voor 2000 euro al een piv 1.9 ofzo kopen

Verwijderd

all-risk verzekerd...

Zeker doen en dan na een maandje gestolen opgeven(je verkoopt hem gewoon door) Hierna krijg je een nieuwe. En dan na een jaartje wéér. (wel bij beide keren, aangifte doen bij de politie..)

(8> :7

• Speedy_J
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

Speedy_J

...........

Op woensdag 17 juli 2002 18:54 schreef djsoes het volgende:
all-risk verzekerd...

Zeker doen en dan na een maandje gestolen opgeven(je verkoopt hem gewoon door) Hierna krijg je een nieuwe. En dan na een jaartje wéér. (wel bij beide keren, aangifte doen bij de politie..)

psiees lekker cashen

• Beekforel
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 12:12

Beekforel

Is eigenlijk geen vis

Erg duur...

Ik ben ook op zoek naar een laptop, maar ik denk dat ik op de HCC Dagen 1 ga kopen. Zolang ik een merk koop kan ik problemen etc via m'n werk wel oplossen.

Maar ik hou dit topic in de gaten, misschien dat er nog iets leuks voorbij komt.

• InterCC
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 14-06 13:42
Kijk ff bij Dell.nl wat een soortgelijke laptop (met gelijke garantie) bij hun kost..

• Jeroen Blom
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 12:45
Letten wij er wel op dat alle software er legaal bijzit. Dus zo lang we niet weten welke software er bijzit kunnen we natuurlijk ook niet zeggen of het een goede prijs is.

"Ik noem dit het probleem van de verkeerde combinatie: de wereld is grijs, maar wetenschap is zwart/wit. We praten in nullen en enen, maar de waarheid ligt ertussen in." - Bart Kosko

Verwijderd

zeker doen man !
3 jaar all-risk da's goed geregeld..
Reken maar uit, wat dat normaal kost + alle software die je nodig hebt.
Met die aanbieding ben je dus in 1 x klaar

• Beekforel
  • Laatst online: 12:12

Beekforel

Is eigenlijk geen vis

Op woensdag 17 juli 2002 18:59 schreef Jeroen Blom het volgende:
Letten wij er wel op dat alle software er legaal bijzit. Dus zo lang we niet weten welke software er bijzit kunnen we natuurlijk ook niet zeggen of het een goede prijs is.
Hmm.. daar zit inderdaad wat in...
Naar de configuratie kijkend vind ik het behoorlijk duur.

Verwijderd

all-risk verzekerd...

IDD!!! $$ kassa :P

• Johny58
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 12-04 16:06
Ik heb verhalen gehoord over die inkoopacties van een school (in almere) met die HP's. Niet al te positieve verhalen... Maar dat waren dan ook de HP's van vorig jaar. Misschien dat er iemand (HP/School) geleert heeft van zn fouten.

Wel ff een opmerking over de laptop zelf:
8-32 MB videogeheugen is een shared videokaartje. Dus als je van plan bent om een beetje te gamen kan je beter een toshiba of dell ofzo nemen met een geforce2go kaartje.

Daarnaast is die laptop behoorlijk aan de prijzige kant voor een 1.6 P4.

"Hippopotomonstrosesquippedaliophobia" is the term used to describe the fear of long words.

Verwijderd

Op woensdag 17 juli 2002 19:00 schreef freakstar het volgende:

[..]

Hmm.. daar zit inderdaad wat in...
Naar de configuratie kijkend vind ik het behoorlijk duur.
mjah, als je een P4-M tegen een normale P4 zet is het altijd duur. Dit notebook is speciaal bedoeld voor het type schoolgebruiker en er zit zeker een hele mak aan software bij :
operating system
Microsoft Windows XP Home Edition preloaded or
Microsoft Windows XP Professional Edition preloaded (with
Microsoft Windows 2000 on recovery CD)

preinstalled software
Microsoft Internet Explorer 6.0
Microsoft Outlook Express 6.0
Microsoft Fax (Windows XP/Windows 2000)
Microsoft Firewall
Symantec Norton AntiVirus 2002
InterVideo WinDVD 2001 (DVD systems)
VERITAS HP RecordNow (CD-RW systems)
Adobe® Acrobat® Reader
HP e-diagtools and Windows system diagnostic tools
HP Instant Support
Touch pad tap and scroll functionality by Synaptics
QuickStroke Chinese character recognition software by
Synaptics (China and Hong Kong only; traditional Chinese
only)
HP display settings
Online users handbook
HP Toptools
en je moet ook een HP/Compaq/IBM/Toshiba vergelijken met een Promedion/Jewel/LIDL/whatever notebook imho..

• SandsOfArrakis
  • Laatst online: 12:50

SandsOfArrakis

The Spice Must Flow.

Maar als je niet gaat gamen etc, dan zou ik die videokaart afstellen op 8 mb geheugengebruik, blijft er meer RAM vrij voor je appz.

He who controls the Spice, controls the Universe.

• waslijn
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11-08 09:53
Voor dat zelfde geld heb je een Dell Inspiron 2650 1700LT

Met als extra's
- P4 1,7Ghz
- 16MB nVidia geForce 2 Go 100 grafische kaart
- 15,0" TFT XGA Kleurenscherm (1024*768)

Dit is incl:
- 3 jaar CompleteCare dekking ongevallenschade

Vind het trouwens wel erg veel geld voor een notebookje voor school, zou er zelf niet meer dan 1500 euro aan uitgeven. Heb zelf een HTS informatica opleiding achter de rug en heb dat zonder laptop gedaan, vind het zo gemakkelijk dat die opleidingen tegenwoordig hopen dat iedereen zo'n peperdure laptop koopt.

Oja, als je zo'n dure laptop koopt, neem dan lekker XP professional.

• Johny58
Op woensdag 17 juli 2002 19:09 schreef rrainman het volgende:

[..]

operating system
preinstalled software
Microsoft Firewall
Adobe® Acrobat® Reader
HP Instant Support
only)
HP display settings
Online users handbook
HP Toptools

[..]
Lijst ziet er best wel indrukwekkend uit maar dr zit erg veel zooi tussen IMHO. Die ga je toch nooit gebruiken. Komt neer op windows met antivirus en dvd software.

"Hippopotomonstrosesquippedaliophobia" is the term used to describe the fear of long words.

• waslijn
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11-08 09:53
Die software kan je als student altijd al goedkoop legaal kopen (voor enkele tientjes).

Verwijderd

Op woensdag 17 juli 2002 19:16 schreef Johny58 het volgende:

[..]

Lijst ziet er best wel indrukwekkend uit maar dr zit erg veel zooi tussen IMHO. Die ga je toch nooit gebruiken. Komt neer op windows met antivirus en dvd software.
Dat klopt maar het is dan ook een business notebook he, meestal zijn de retail consumenten notebookjes wat interessanter qua specs en prijs. Het probleem voor een school oid daaraan is dat ze deze niet volgens dezelfde condities in kunnen komen, en al kunnen ze dat dan halen ze bijlange na niet de service die op business notebooks erbij geleverd wordt..

• [BoSS]
  • Registratie: Maart 2000
  • Nu online

[BoSS]

Geen woorden maar daden!

Ik zou juist zelf voor een Ultra-Portable Laptop gaan ipv eentje met de béste specificaties, omdat je hem mee moet nemen naar school, en dan is zeulen met zo'n NON-portable P4 2,0Ghz geen pretje, geloof mij!
Probeer een P3 1Ghz op de kop te tikken (snel zat) met flink wat memory en harddiskruimte, maar wel eentje die flink portable is.

Zoals deze: http://www.asus.com/notebook/s1000/specification.htm

(Heb goede ervaringen met Asus laptops, al heb ik zelf de Ultra Portable Compaq Armada M300 :))

20x 170 Wp (Solar Frontier) op ZZO / 54 graden

• Johny58
Op woensdag 17 juli 2002 19:23 schreef rrainman het volgende:

[..]

Dat klopt maar het is dan ook een business notebook he, meestal zijn de retail consumenten notebookjes wat interessanter qua specs en prijs. Het probleem voor een school oid daaraan is dat ze deze niet volgens dezelfde condities in kunnen komen, en al kunnen ze dat dan halen ze bijlange na niet de service die op business notebooks erbij geleverd wordt..
Daarom kan je volgens mij beter ergens anders los een notebook kopen, niet via een inkoopactie. Dan kan je namelijk het software pakket weglaten/aanpassen. Maar goed dat is mijn mening...

• PipoDeClown
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

PipoDeClown

Izze Zimpell

wat kan jou die software nou bommen zeg.
neem goeie hardware das veel belangrijker.

waarom heb je trouwens een laptop NODIG?
kan me voorstellen dat het handig is, maar hoeveel maken er ook nuttig gebruik van (notities tijdens de lessen en agenda enzo, ewb, maple, proggen en je dure parrallelle poort aan je experimentele elektronica hangen - mocht je die richting opgaan uiteraard).
voor de rest lijkt mij nogal luxe. niet dat ik zoon ding niet zou gebruiken hoor.

God weet alles, want hij is lid van de Mosad. To protect your freedom i will take that away from you. Mijn drankgebruik heeft ernstig te lijden onder mijn gezondheid.

• Johny58
Op woensdag 17 juli 2002 19:28 schreef PipoDeClown het volgende:
wat kan jou die software nou bommen zeg.
neem goeie hardware das veel belangrijker.

waarom heb je trouwens een laptop NODIG?
kan me voorstellen dat het handig is, maar hoeveel maken er ook nuttig gebruik van (notities tijdens de lessen en agenda enzo, ewb, maple, proggen en je dure parrallelle poort aan je experimentele elektronica hangen - mocht je die richting opgaan uiteraard).
voor de rest lijkt mij nogal luxe. niet dat ik zoon ding niet zou gebruiken hoor.
Bij veel opleidingen op HBO niveau is een laptop verplicht tegenwoordig...

Edit: typo

• Johny58
edit: double post

• PipoDeClown
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

PipoDeClown

Izze Zimpell

Op woensdag 17 juli 2002 19:29 schreef Johny58 het volgende:

[..]

waarvoor dan?

God weet alles, want hij is lid van de Mosad. To protect your freedom i will take that away from you. Mijn drankgebruik heeft ernstig te lijden onder mijn gezondheid.

Verwijderd

Op woensdag 17 juli 2002 19:26 schreef Johny58 het volgende:

[..]

Daarom kan je volgens mij beter ergens anders los een notebook kopen, niet via een inkoopactie. Dan kan je namelijk het software pakket weglaten/aanpassen. Maar goed dat is mijn mening...
Daar zit wel iets in ja maar ik weet niet in hoeverre een HBO opleidingsinstituut nog persoonlijke voordelen voor de student aan zo'n inkoopactie hangt. Dat met die garantie is een goed voorbeeld, dat vind je niet als je je notebook elders koopt met als gevolg dat als je zelf aangeschafte notebook keduuk is dat je niet deel kan nemen aan je lessen (denk ik :? ) en dan is het eerste wat ze zeggen "had maar een van onze notebooks aangeschaft he"

maar aangezien ik zelf niet meer op de HBO zit weet ik niet hoe ze daar tegenwoordig mee omgaan...

• Mad_Manic
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 12:38
all-risk verzekerd...

Zo gemakkelijk is het ook weer niet. De voorwaarden van laptopverzekeringen zijn gewijzigd. Je kan het alleen opgeven bij diefstal na braak.
Bovendien ben je als je dit doet niet beter dan een dief en zorgt dit ervoor dat de verzekeringspremies blijven stijgen.

• Ropniko
  • Laatst online: 31-03-2021
Verzekeringsfraude.. staan een aantal fikse boetes / celstraffen op..

Maar ehh idd wat al gezegd is.. een portable laptop is makkelijker dan zo'n kast..

Kheb zelf een Acer laptop PIII 800 maar dat is meer dan zat voor gebruik.. en bovenal hij weegt maar 2 kilo en is gewoon erg veelzijdig..

NL: 18 19 31 32 34 37 39 47 57 60 66 67 68 70 72 73 77 79 80 82 83 85 90 94 95 96 98 02 04 11 12 | KB: 17 43 61 67 70 71 72 79 83 86 87 93 98 99 02 06 07 10 | SC: 93 94 95 | JCS: 02 05 06 | EC1: 71 72 73 95 | EC2: 87 | UC: 92 | WB: 72 95 | ESC: 72 73 95

Verwijderd

Topicstarter
Ehm ff voor de duidelijkheid. De opleiding die ik ga doen, is information engineer. Ik ben dus op school echt hele dag bezig met die computer. Het is zegmaar het belangrijkste wat ik nodig heb. Overal zijn hubs waar ik met die laptop ik kan loggen, dus daarom wil ik ook gewoon een goede hebben.

• Stimpy001
  • Laatst online: 16-09-2025
Op woensdag 17 juli 2002 19:29 schreef Johny58 het volgende:
[..]

Ik weet niet op welke school jij dan zit maar die zullen dan schijnbaar wel een contract met een of andere computerboer uit die plaats hebben want bij ons op school is dit toch echt niet verplicht. En ik doe nog wel ergens Hogere Informatica waar de PC's het vaak niet doen. Maar gelukkig zijn er dan nog Sunblades :P

Wat jij vergeten bent, hoeft voor mij geen spoed te zijn.

• HermeS
  • Laatst online: 05-08 23:09
ik zou er toch eerst goed over nadenken of je mischien niet een kleinere wilt.

De meeste mensen hebben als eerste laptop z'n full-size, en vaak is hun 2e laptop eentje die kleiner is. tenminste dat heb ik gedaan.

Ik heb nu since 2 weken een nieuwe laptop gekocht, eentje met 10.x inch beeldscherm en die is echt erg licht (1,3kg) en een flink stuk kleiner dan z'n bakbeest, touchscreen is geinig maar niet echt nodig (eigenlijk nog nooit echt gebruikt).
Afbeeldingslocatie: http://www.fujitsu-siemens.de/i/prod_pix/lifebook_b_lrg.gif

Je neemt hem veel sneller ergens mee naar toe, omdat hij toch wel tedragen is. Mijn oude full-size was toch behoorlijk zwaar in mijn tas, en kon dan ook nog maar weinig schoolboeken meenemen.

• Sharad R
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 24-06 20:28

Sharad R

lurking is an art

Ik denk dat je in dit geval helemaal niet naar de software moet kijken...
code:
1
2
3
4
operating system

Koop je er meestal bij, bij een oem notebook
code:
1
2
3
4
5
preinstalled software
Microsoft Firewall

onderdeel van je os...
code:
1
2

shareware....maandje gratis gebruiken en dan of betalen, of warez..
code:
1

??!?
code:
1
Adobe® Acrobat® Reader

freeware
code:
1
2
HP Instant Support

standaard hp software bij elke hp
boeit verder ook niet echt
code:
1
2
3
4
5
6
7
only)
HP display settings
Online users handbook
HP Toptools

ja mijn laptop heeft ook een toetsenbord....|:(

dus je moet het echt van de hardware hebben..
in dit geval is dit zeker te duur

The more I learn, the less I know, I just realised

Verwijderd

code:
1
2

shareware....maandje gratis gebruiken en dan of betalen, of warez..
geen shareware, gewoon een trial versie die een maand geldig is... En in het geval van de Symantec software zit er een maand subscription bij, die via elke reseller normaal verlengt kan worden voor een jaar.
code:
1

??!?
als je een brander erin hebt heb je ook een proggie nodig om te branden, dit is door Veritas en HP samen ontwikkeld..
code:
1
2
HP Instant Support

standaard hp software bij elke hp
boeit verder ook niet echt
zoals ik al in een van mijn eerdere posts zei, deze omnibook is gericht op de zakelijke markt, en daar is deze software op van toepassing (denk aan o.a. TCO)
code:
1
2
3
4
5
6
7
only)
HP display settings
Online users handbook
HP Toptools

ja mijn laptop heeft ook een toetsenbord....|:(
die opmerking snap ik niet helemaal van je, wat heeft bovenstaande nou met een toetsenbord te maken? Er staat overigens duidelijk dat die quickstroke software alleen in China en HK geleverd wordt, daar hoef je dus echt niet op te rekenen dat dat erbij zit. HP Toptools is overigens het management programma van HP, ook weer gericht op de zakelijke gebruiker en allemaal om de TCO in omgevingen te verlagen..

Verwijderd

Topicstarter
In iedergeval bedankt voor jullie hulp. Ik heb in iedergeval veel info gekregen, denk dat ik gewoon een laptop ergens anders koop, b.v. een Asus heb ik gezien voor 2100 euro. En bij aldi schijnen ze ook vet goedkoop en ook goed te zijn.

tnx yall

• bdu
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 13-08 12:17

bdu

[offtopic]
hey Dragon, ik begin dit jaar ook aan die opleiding, ik woon toevallig in almere dus ook nogeens lekker dichtbij,
[offtopic]
Ik zat dus ook te kijken voor een laptop en ben er een heleboel tegen gekomen die een stuk mooier zijn dan deze, ook het software stelt nix voor (als dit lijstje klopt)

deze ziet er ook goed uit:

http://www.degreef.nl/shop/view.asp?pid=189355

e kan even in pricewatch rondkijken ziteen heel aantrekkelijke dingen tussen

en voor een verzekering zou ik maar eens bij jou verzekerings maatschappij vragen, dat optellen kom je misschien op dezelfde prijs waarschijnlijk nog iets lager en dan heb je iets in handen dat een stuk beter is, naar mijn inzien.

zie je volgend jaar. ps, in welke projectgroep zit je?

• LopeZ
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 11:58

LopeZ

Too much is never enough

Hier hebben we de pricewatch voor uitgevonden, lekker vergelijken van prijs en de specs opzoeken bij de fabriekant.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.