virus verspreid via printer ?

Pagina: 1
Acties:

• TheLunatic
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 09-07 16:41

TheLunatic

Ouwe boxen.

Topicstarter
Beetje kromme naam voor het topic mischien maar ik wist niet hoe ik het anders moet zeggen.

Zit hier met 2 pc's. Eentje heeft Internetverbinding, en dus best gevoelig voor virussen, de andere is een behoorlijk belangrijke PC, zonder Internet, en daar word niks van buitenaf opgezet. Geen virussen dus.

Nu zit er aan die laatste PC een printer. Die printer willen we ook gebruiken op de eerste PC. Nu weet ik dat er kabels zijn om die printer op twee pc's aan te sluiten, maar mijn vraag is, zijn er virussen die zich over die printer kunnen verspreiden naar de 'belangrijke' pc ?

Mother, will they like this song?

• Laurent
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Lijkt me niet, behalve dan als je natuurlijk een netwerk d'r tussen aanlegt.

En verder zend de printer ook niks terug naar de andere computer, behalve dan dat hij bezet is.

Virussen = uitvoeren
Printen = text

• Vinny_B
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 15-07 23:10
Ik denk het niet, het heeft geen nut om virussen via een printer te verspreiden... maar het is denkik wel mogelijk

• Polaris
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
(overleden)
Computers downloaden geen programma's uit een printer. Een virus in een printer kan dus helemaal niet.

Verwijderd

Virussen verspreiden zich niet over 'de printer'. Wat jij wil doen is een netwerkprinter installeren. Dit doe je door eerst een netwerkje te creeeren tussen je twee computers (netwerkkaartje dr in kabeltje dr tussen en hoppa)
Als je ervoor zorgt dat je je 'veilige' pc alleen over het netwerkje gaat fungeren als aansturing voor de printer dan hoef je je nergens zorgen om te maken.

• Vinny_B
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 15-07 23:10
Je kan ook gewoon een antivirus pakketje nemen als je echt zeker van je zaak wilt zijn...

Verwijderd

Je hoeft hiervoor helemaal geen netwerk te nemen. Gewoon een dataswitch ertussen, de kabels erin en klaar. En het is dan absoluut onmogelijk om een virus over te brengen op die andere pc.

• PipoDeClown
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

PipoDeClown

Izze Zimpell

waar moet dit heen, bij de een zit een virus in zn toetsenbord en nu weer eentje in de printer.

God weet alles, want hij is lid van de Mosad. To protect your freedom i will take that away from you. Mijn drankgebruik heeft ernstig te lijden onder mijn gezondheid.

• it0
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 27-12-2025

it0

Mijn mening is een feit.

Tijdens de golfoorleg schijnen er wel door de us er virussen in de eeprom van de printers van hussien gedaan.. maar als je geen saddam of osama heet zouik me er niet druk over maken ,.
Pagina: 1