Toon posts:

[CCFL] Brand alleen op uiteinden

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb net samen met een huisgenoot 2 ccfl's gekocht (met bijbehorden inverters)

Nu, als ik hem op een oude at voeding aansluit om te testen, dan branden alleen de uiteinden van de ccfl. Dit lijkt er op te duiden dat hij minder electriciteit krijgt dan hij hoort te krijgen (?). Maar ik heb gewoon de rode en het zwarte draadje van de voeding genomen, dit zou dan toch moeten werken?

[offtopic]
1 inverter is kapotgebrand omdat hij verkeerd aangesloten was op een fan aansluiting op het moederbord :( :( :( )

• 3lmowww
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 17-06-2022

3lmowww

edit:

moet je geel en zwart nemen, rood is 5V

Electronics development

• BlizzarD
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

BlizzarD

Hooooooh

rood moet op geel.

Nu staat ie op 5v, als je rood op geel doet op 12v

iStockphoto

• Rappie
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21-07 09:07
idd, antwoord zie hier boven :)

wel weinig research gedaan trouwens ;)

• Aphelion
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 19-07 19:19
waarmom sluit je nou weer een ccfl op een fan aansluiting |:(

Feeling lonely and content at the same time, I believe, is a rare kind of happiness

• FragFrog
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 23:19
Op woensdag 17 juli 2002 18:57 schreef Maurice het volgende:
waarmom sluit je nou weer een ccfl op een fan aansluiting |:(
Ik kan me zo voorstellen dat'ie 'snachts zn CCFL wil kunnen uitzetten, en dan zonder eerst knopjes te moeten solderen of kabels lostrekken :)

* FragFrog heeft gisteren ook zn voedingsfankabeltje gerewired richting mobo, softwarematige fancontrol a la Enermax met een 350W noname van nog geen 30 pleuro >:)

[ Site ] [ twitch ] [ jijbuis ]

• Black_Adder
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 31-08-2025
Op woensdag 17 juli 2002 19:44 schreef FragFrog het volgende:

[..]

Ik kan me zo voorstellen dat'ie 'snachts zn CCFL wil kunnen uitzetten, en dan zonder eerst knopjes te moeten solderen of kabels lostrekken :)

* FragFrog heeft gisteren ook zn voedingsfankabeltje gerewired richting mobo, softwarematige fancontrol a la Enermax met een 350W noname van nog geen 30 pleuro >:)
Erm we hebben het hier over CCFL van 30cm... das toch iets anders dan een fannetje van een paar watt

• Perphide
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 21-04-2024
ah :) ben ik vast gewaarschuwd voor morgen :) want dan komt mn rode 30cm ccfl'tje binnen!

• Dibbuz
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 23:12
op 5 volt branden mijn 2 ccfl's ook alleen minder fel niet alleen de uiteinden...

Waar vui zit, zit geen glans!

• FragFrog
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 23:19
Op woensdag 17 juli 2002 20:00 schreef Black_Adder het volgende:

[..]

Erm we hebben het hier over CCFL van 30cm... das toch iets anders dan een fannetje van een paar watt
True, true, hoewel een beetje mobo er niet al te zeer van onder de indruk zal zijn gok ik (geen id hoeveel een CCFL eik trekt :?)

Punt is da'k alleen maar een mogelijke reden gaf voor het willen aansluiten op mamaplank, niet te verwarren met "goeie tips" :)

[ Site ] [ twitch ] [ jijbuis ]

• Felyrion
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01:15

Felyrion

goodgoan!

ik had dat ook een keer.. dat mn ccfl op de uiteinden brandde, ik had m ook op 12v... wat bleek: de invertor was kapoet ;(

sleep: a completely inadequate substitute for caffeine

Pagina: 1