hmm, me ouders zijn wge dus ik denk zet me sub even ver open met scoop-drop it en iedere keer als er bass komt valt het geluid weg en word het zwart voor me ogen
komt dit door de druk? en is dit gezond?
Zit je soms 10cm van je sub af ofzoOp woensdag 17 juli 2002 18:23 schreef The Vaporizer het volgende:
hmm, me ouders zijn wge dus ik denk zet me sub even ver open met scoop-drop it en iedere keer als er bass komt valt het geluid weg en word het zwart voor me ogenkomt dit door de druk? en is dit gezond?
Alle proemn in n drek
nee, ik denk 3 meter (4X15" 3,6KW)Op woensdag 17 juli 2002 18:25 schreef Bierkameel het volgende:
[..]
Zit je soms 10cm van je sub af ofzo
ech gezond lijkt 't me niet eigenlijk
Gigabyte P35 ds3|C2D 6750|4Gb Kingston|Raptor 36Gb|Spinpoint 320Gb|Sparkle 8800GT 512Mb|2x 19" LG|Logitech S510 Desktopset|
Verwijderd
Tsss..doe normaal man, dat kan toch niet gezond zijn..Op woensdag 17 juli 2002 18:27 schreef The Vaporizer het volgende:
hmmik krijg nu kop pijn en me oren voelen vaag
Wil jij over een maandje of 6 stokdoof zijn ofzo?? zet die troep zachter man!
het stond al zacht wa smaar 1 nummertje moet zeggen die bass was wel
zeer strak en alles rabbelt
zelfs me bier flesjes gaan jumpen
Verwijderd
En vind jij dat stoer?Op woensdag 17 juli 2002 18:30 schreef The Vaporizer het volgende:
het stond al zacht wa smaar 1 nummertje moet zeggen die bass was welzeer strak en alles rabbelt
zelfs me bier flesjes gaan jumpen
Ik niet, sorry hoor..maar als de bass zo ontzetend overheerst blijft er niks meer van de muziek over.
gewoon te veel bass en je hebt gewoon gevoelige oren...
pas maar op.........
pas maar op.........
Bij bepaalde lage frequenties gaan lichaamsdelen en organen mee trillen. Dit kan hele rare effecten hebben. Ik denk dat in dit nummer een frequentie veelvuldig voorkomt die jouw zenuwstelsel of everwichts orgaan dermate prikkeld dat je verschijnselen van Flauwvallen krijgt. Zachter zetten dus !
Deze zware trillingen zijn niet goed voor t lichaam net als motor crossers die een nierband moeten dragen om de nieren te beschermen tegen trillingen.
Download eens een toon gererator en zet m op 72 herz en je sub lekker hard... Wordt je lekker misselijk van.
Deze zware trillingen zijn niet goed voor t lichaam net als motor crossers die een nierband moeten dragen om de nieren te beschermen tegen trillingen.
Download eens een toon gererator en zet m op 72 herz en je sub lekker hard... Wordt je lekker misselijk van.
hij stond al zachter ik owu ff kijken hoe hard ie kon maar ik durfde niet verder toen het zwart voor me ogen werd *duh*Op woensdag 17 juli 2002 18:34 schreef jhead22 het volgende:
Bij bepaalde lage frequenties gaan lichaamsdelen en organen mee trillen. Dit kan hele rare effecten hebben. Ik denk dat in dit nummer een frequentie veelvuldig voorkomt die jouw zenuwstelsel of everwichts orgaan dermate prikkeld dat je verschijnselen van Flauwvallen krijgt. Zachter zetten dus !
teveel bass= muziek vernaggeling.
teveel treble ook, je moet psies het goeie zoeken
dat bass overheerst altijd zo erg, alleen zonder bass voel ik me in de jaren 30 ofzow
teveel treble ook, je moet psies het goeie zoeken
dat bass overheerst altijd zo erg, alleen zonder bass voel ik me in de jaren 30 ofzow
3-fase Victron 3x MP 6.5kVA | 30kWh Voltsmile LFP | MPPT 450/100 + 2x MPPT | VM-3P75CT Grid Meter
de bas soverheerts nu ene beetje omdat ik nog maar 1 goede amp hebt 2kanaals die andere is in aan maak
Dat is wel een gruwelijk groot vermogen. Ik kan me voorstellen dat je op zwart gaat als je dat vol openzet. Is dat een installatie van een band of zo?Op woensdag 17 juli 2002 18:26 schreef The Vaporizer het volgende:
[..]
nee, ik denk 3 meter (4X15" 3,6KW)
Verwijderd
PMPO is the word...Op woensdag 17 juli 2002 18:42 schreef polaris het volgende:
[..]
Dat is wel een gruwelijk groot vermogen. Ik kan me voorstellen dat je op zwart gaat als je dat vol openzet. Is dat een installatie van een band of zo?
JahOp woensdag 17 juli 2002 18:44 schreef MREn het volgende:
[..]
PMPO is the word...
Vage kruisjuhsOp woensdag 17 juli 2002 18:51 schreef The Vaporizer het volgende:
knips...
EDIT: als je door die pics zapped kom je gekke dingen tegen
http://picserver.student.utwente.nl/getpicture.php?id=1167
nee, anders had ik me bed er niet boven op gemonteerdOp woensdag 17 juli 2002 19:00 schreef TimMer het volgende:
Woon je vrijstaand ofzo man??? 4x 15" op een slaapkamer, dwaas...
Verwijderd
http://forum.fok.nl/showtopic.php/176993/1/300Op woensdag 17 juli 2002 18:52 schreef Fairy het volgende:
[..]
Vage kruisjuhs
EDIT: als je door die pics zapped kom je gekke dingen tegenhttp://picserver.student.utwente.nl/getpicture.php?id=1170
omg ziek ofzo? damn welke leuke boxen maar op zo'n kamerjte....nee das dwaas/dom
waar gáán die andere plaatjes in godsnaam over?Op woensdag 17 juli 2002 18:52 schreef Fairy het volgende:
[..]
Vage kruisjuhs
EDIT: als je door die pics zapped kom je gekke dingen tegenhttp://picserver.student.utwente.nl/getpicture.php?id=1170
The space between is where you'll find me hiding, waiting for you
Nieuw topic op Fok: flame je mede-user met cartoons:Op woensdag 17 juli 2002 19:06 schreef BaRF het volgende:
[..]
waar gáán die andere plaatjes in godsnaam over?
http://forum.fok.nl/showtopic.php/176993/1
Heel eenvoudig: 'Ja' en 'Nee'.Op woensdag 17 juli 2002 18:23 schreef The Vaporizer het volgende:
hmm, me ouders zijn wge dus ik denk zet me sub even ver open met scoop-drop it en iedere keer als er bass komt valt het geluid weg en word het zwart voor me ogenkomt dit door de druk? en is dit gezond?
Natuurlijk komt dit door de druk, waardoor anders ? En ja, dit is zeker ongezond. Zwart voor de ogen betekent op een of andere manier een verstoring van bloedtoevoer ergens. Geen gezond idee dus.
En verder sluit ik me aan bij de algemeen gangbare opvatting in dit draadje: ben je wel goed bij je hoofd??
Hier kan nog een niet zo leuke anekdote bij, over 4 amerikaanse vrienden in een boomcar. Een onbeschoft aantal kilowatts aan vermogen stond vol open, met die 4 kids in de auto. Dat ding goed. Totdat iemand het raam open deed, toen werd de drukverdeling ineens sterk anders. Geloof het of niet, die kids zijn overleden door interne bloedingen!
Ok, extreem voorbeeld, en je slaapkamer is geen kleine volledig afgesloten ruimte, maar het is dus echt wel zo dat extreme lage bassen, of liever, gewoon de schokgolven, zeker schade kunnen veroorzaken.
ALL-CAPS WITH NO PUNCTUATION IS SO MUCH TRUER TO THE WAY THOUGHTS HURTLE OUT OF THE HUMAN BRAIN THAN CAREFULLY MANICURED AND PUNCTUATED SENTENCES COULD EVER BE
Bruut, supergaaf wat voor versterker heb je marantz of zo, zijn maar weinig versterkers die dat aankunnen
Het is inderdaad een beetje overdreven wat daar staat 
Hoeveel cm is 15 inch
Dit is echt overdreven man, vind je het gek dat er zoveel luchtdruk is???
En dat bas gat is wel wat klein, zou je wat groter moeten maken met een pijp erin, dan krijg je wat beter geluid (met doordreunen) alleen zet de installatie buiten wil je, is wat veiliger voor jezelf (kan je gelijk disco geven
).
Ik heb maar een Yamaha YST-SW205 met 20 cm en dat geeft voldoende geluid geloof mij, alles trilt ook, hij koste ook niet weinig, 700 guldens koste deze.
Hoeveel cm is 15 inch
En dat bas gat is wel wat klein, zou je wat groter moeten maken met een pijp erin, dan krijg je wat beter geluid (met doordreunen) alleen zet de installatie buiten wil je, is wat veiliger voor jezelf (kan je gelijk disco geven
Ik heb maar een Yamaha YST-SW205 met 20 cm en dat geeft voldoende geluid geloof mij, alles trilt ook, hij koste ook niet weinig, 700 guldens koste deze.
Vet man, echt vet heftig, daar kun je de BrEeZaH-flessen mee laten rinkelen... N00b...Op woensdag 17 juli 2002 19:23 schreef M2B het volgende:
Bruut, supergaaf wat voor versterker heb je marantz of zo, zijn maar weinig versterkers die dat aankunnen
Marantz is niet bepaald de enige die dit kan aansturen, eerder genoemd staat al dat het een zelfbouw versterker is en er zijn zat versterkers die dit kunnen aansturen, maar dan wel PA-amps.
Op woensdag 17 juli 2002 19:25 schreef DarkEye het volgende:
Het is inderdaad een beetje overdreven wat daar staat
Hoeveel cm is 15 inch
En dat bas gat is wel wat klein, zou je wat groter moeten maken met een pijp erin, dan krijg je wat beter geluid (met doordreunen) alleen zet de installatie buiten wil je, is wat veiliger voor jezelf (kan je gelijk disco geven).
bij de dump hadden ze de nog over... 2 kwam niet uit met het aantal ohm's dus kocht ik er 4 en ik wou altijd al een hoog slaper vooral door de ruimte die je er van krijgt.
maar dat gat wat in de luidspreker kast zit, is wel klein die zou je groter moeten maken, iets van 10 cm in doorsnee ofzow geloof me, dat geeft een voller geluid.
ja komt er ook nog in zekers 2X zelfsOp woensdag 17 juli 2002 19:35 schreef DarkEye het volgende:
maar dat gat wat in de luidspreker kast zit, is wel klein die zou je groter moeten maken, iets van 10 cm in doorsnee ofzow geloof me, dat geeft een voller geluid.
Dat was inderdaad ook het eerste wat mij opviel toen ik die pics zag. Volgens mij worden die conussen aardig tegengewerkt door de luchtdruk die niet weg kan.Op woensdag 17 juli 2002 19:35 schreef DarkEye het volgende:
Alleen zet t zootje buiten in de tuin als je bezig bent dan kan het geluid weg en wordt je zelf niet doof
Heb je nog ergens een schema van die versterker?
Zo eentje staat ook wel leuk in mijn slaapkamer.
Zo eentje staat ook wel leuk in mijn slaapkamer.
M'n Oma is een site aan het haken.
Hoezo zitten die er nog niet in dan? Dat kon je toch gelijk bij de bouw ervan doen?Op woensdag 17 juli 2002 19:37 schreef The Vaporizer het volgende:
[..]
ja komt er ook nog in zekers 2X zelfs
ja, en dat duurt maar even en dan komen de juten de brut in beslag nemen.Op woensdag 17 juli 2002 19:38 schreef DarkEye het volgende:
Alleen zet t zootje buiten in de tuin als je bezig bent dan kan het geluid weg en wordt je zelf niet doof
Aha. Ik zou het maar snel doen, hoe eerder meer kwalitatief geluid voor weinig geld hoe beter.Op woensdag 17 juli 2002 19:42 schreef The Vaporizer het volgende:
[..]
nee, ik moest ze nog bestellen als je goed kijkt zie je ze ook liggen op 1 van die foto's. maar als ik ene keer zin heb dan maak ik ze er even in
ik heb toch echt het idee dat je probeert op te scheppen met je installatie. En dat je in werkelijkhied absoluut niks geen zwart voor je ogen hebt gezien.
Daarnaast meestal als we vermogens optellen dan doe je dat niet met de speakers maar met het werkelijke versterker vermogen.
Daarnaast meestal als we vermogens optellen dan doe je dat niet met de speakers maar met het werkelijke versterker vermogen.
Ik weet niet wat voor rendement je speakers hebben maar met 4 x 15" met een rendement van ongeveer 90 db 1w 1m per speaker haal je met een 300 watt amp ongeveer 120 db op 1m.
Das helemaal niks, sterker nog de pijn grens ligt gemiddeld op 125 db.
hmm meschien lijkt die amp wat zwakjes maar die speakers blaas ik ermee op zonder problemen. dus die boxen gaan tot het uitersteOp woensdag 17 juli 2002 19:53 schreef Big-Foot het volgende:
Ik weet niet wat voor rendement je speakers hebben maar met 4 x 15" met een rendement van ongeveer 90 db 1w 1m per speaker haal je met een 300 watt amp ongeveer 120 db op 1m.
de speakers kan je met een 60 watt amp ook wel opblazen, dat zeg helemaal niks.
Je vergeet even dat een heel groot deel van het vermogen niet eens meer in het hoorbare frequentie gebied zit, maar alleen in het voelbare.Op woensdag 17 juli 2002 19:53 schreef Big-Foot het volgende:
Op het moment dat je bierflesjes kan laten stuiteren, denk je dan niet dat die schokgolven ook niet organen kunnen laten stuiteren ? Of misschien is z'n evenwichtsorgaan aan het flippen vanwege de drukgolven.
Het zou hier trouwens gaan om 3,6 kilowatt... Dat is iets anders dan 300 watt.
ALL-CAPS WITH NO PUNCTUATION IS SO MUCH TRUER TO THE WAY THOUGHTS HURTLE OUT OF THE HUMAN BRAIN THAN CAREFULLY MANICURED AND PUNCTUATED SENTENCES COULD EVER BE
JumpStart: over dat vermogen zij ik al dat je niet alles bij elkaar op moet tellen.
En wat is niet hoorbaar die kasten gaan waarschijnlijk niet tot onder de 20hz en ook niet boven de 20khz.
En wat is niet hoorbaar die kasten gaan waarschijnlijk niet tot onder de 20hz en ook niet boven de 20khz.
Verwijderd
nou ja
ik ken iemand die zo'n boxen-amp gekocht heeft. hij kwam aan een dikke € 1500. En dat is om op een kamertje te zetten van 3 bij 2 meter ofzo.
hijs gek
ik ken iemand die zo'n boxen-amp gekocht heeft. hij kwam aan een dikke € 1500. En dat is om op een kamertje te zetten van 3 bij 2 meter ofzo.
hijs gek
maare waar wil je naar toe?, je wil zeggen dat ik inet genoeg vermogen heb? deze versterkers staan ook in de drive-in in groningen. de man van display had er ook een gemaakt voor de drive inOp woensdag 17 juli 2002 19:55 schreef Big-Foot het volgende:
de speakers kan je met een 60 watt amp ook wel opblazen, dat zeg helemaal niks.
3,6 kw krijg je niet uit het stopcontact
Nostalgie is ook al niet meer wat het geweest is.
1500 euro !?!?! never nooit nietOp woensdag 17 juli 2002 19:59 schreef UltimateCarnage het volgende:
nou ja
hijs gek
klopt 3,6 kw zijn de speakers maar dat halen ze niet rms nooit niet dna ben ik met 2X200 al blij.Op woensdag 17 juli 2002 20:01 schreef Zeepoog het volgende:
mijn versterker neemt bij vol uit sturen 1,2KW> uit het stop contact. zonder inschakel vertraging springt de stop
Op woensdag 17 juli 2002 20:01 schreef Zeepoog het volgende:
code:
1
2
3
| osiris@osiris:~$ bc -q 3600/16 225 |
mwah...dat moet toch wel kunnen allemaal? 3600 Watt uit één stroomgroep?
ach...in een volgend leven lach je er om!
Op woensdag 17 juli 2002 20:23 schreef 0siris het volgende:
[..]
code:
1 2 3 osiris@osiris:~$ bc -q 3600/16 225
mwah...dat moet toch wel kunnen allemaal? 3600 Watt uit één stroomgroep?
code:
1
| 16X230 |
schema's hmm komt uit een elektuur. en ik heb geen scanner weet zo niet welk nummer ergens in 1995 geloof ik
Jawel hoor 230V x 16A = 3680W = 3,7KWOp woensdag 17 juli 2002 20:01 schreef Zeepoog het volgende:
Maar zoveel gebruikt/levert die versterker niet. (Denk ik)
Heb je er nog ergens schema's van? / Waar heb je 'm vandaan?
M'n Oma is een site aan het haken.
jongens, wat een hoogstaande discussie. Als je wil patsen, doe je dat maar in de huiskamer, waar ik deze ook had heengemoved, als het kon.
4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp
Pagina: 1
Dit topic is gesloten.
![]()