Ik heb een beetje een erg wazig probleempje...
Ik heb een pc.. met 2 harddisk er in
een nieuwere 8GB schijf en een wat oudere van 3.2GB..
Hier komt het vage..
start ik /stand/sysinstall op dan gaatie in een panic met page fault enzo..
ofzoiets.. ik weet niet precies wat het betekend maar dat het niet goed is lijkt me duidelijk
er staat Panic: page fault en de bak reboot....
Dus is GOED FOUT zal ik maar zeggen...
Ligt niet aan gepruts in het systeem zelf, de FreeBSD die er op staat is nog prima in orde en up2date en als ik van de installatie cd opstart gaat het ook fout bij sysinstall
Het probing devices vind ie gewoon niet leuk..
ik heb alles losgehaald zo ongeveer en wat blijkt..
als ik die 2de harddisk losmaak (die van 3.2GB) dan werkt het ineens wel allemaal weer zoals het hoort..
Is dit een controller probleem omdat het al een wat oudere harddisk is? of is dit een harddisk probleem dat ik zeer snel de hd moet gaan vervangen?
Als het systeem gewoon draait is er niks aan de hand dan kan ik die hd gewoon prima gebruiken
Hij geet wat meldingen bij het booten over
'resetting devices ata1' <-- een keer of 4
'Fallback into PIO mode' <-- Hierna gaat ie door
Het zegt mij niet zo heel veel dus ik hoop dat er hier iemand me even kan helpen met wat er fout kan zijn..
Ik heb een pc.. met 2 harddisk er in
een nieuwere 8GB schijf en een wat oudere van 3.2GB..
Hier komt het vage..
start ik /stand/sysinstall op dan gaatie in een panic met page fault enzo..
ofzoiets.. ik weet niet precies wat het betekend maar dat het niet goed is lijkt me duidelijk
er staat Panic: page fault en de bak reboot....
Dus is GOED FOUT zal ik maar zeggen...
Ligt niet aan gepruts in het systeem zelf, de FreeBSD die er op staat is nog prima in orde en up2date en als ik van de installatie cd opstart gaat het ook fout bij sysinstall
Het probing devices vind ie gewoon niet leuk..
ik heb alles losgehaald zo ongeveer en wat blijkt..
als ik die 2de harddisk losmaak (die van 3.2GB) dan werkt het ineens wel allemaal weer zoals het hoort..
Is dit een controller probleem omdat het al een wat oudere harddisk is? of is dit een harddisk probleem dat ik zeer snel de hd moet gaan vervangen?
Als het systeem gewoon draait is er niks aan de hand dan kan ik die hd gewoon prima gebruiken
Hij geet wat meldingen bij het booten over
'resetting devices ata1' <-- een keer of 4
'Fallback into PIO mode' <-- Hierna gaat ie door
Het zegt mij niet zo heel veel dus ik hoop dat er hier iemand me even kan helpen met wat er fout kan zijn..