Toon posts:

IE en disabled functie

Pagina: 1
Acties:
  • 40 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hoi hoi,

Even een klein vraagje over een disabled functie die ik in mijn dropdown gebruik.
Een erg simple en makkelijke oplossing dacht ik...
Ik gebruik gewoon onderstaande regel:

<option value="" disabled>Testje </option>

Maar helaas, ik draai Win XP, en IE 6.0 en wat denk je... hij wordt dus NIET gedisabled.....
Wel bijv. onder Netscape 7.0 |:(

Kan iemand mij vertellen WAAROM dit is ?
En zo niet, kan mij iemand dan vertellen hoe ik een option in een dropdown wel GEDISABLED krijg ????

Verwijderd

Waarom disable'en? Als je het via een script genereert (PHP, ASP of zo) maak er dan commentaar van ( <!-- ... --> )

Als je het via javascript dynamisch toe wil voegen kun je ervoor kiezen om nix te disable'en, maar aan het lijstje toe te voegen wat nodig is. Volgens mij is het mogelijk om een dropdown-box via javascript leeg te maken en runtime aan te passen...

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 17 juli 2002 17:55 schreef mark83 het volgende:
Waarom disable'en? Als je het via een script genereert (PHP, ASP of zo) maak er dan commentaar van ( <!-- ... --> )

Als je het via javascript dynamisch toe wil voegen kun je ervoor kiezen om nix te disable'en, maar aan het lijstje toe te voegen wat nodig is. Volgens mij is het mogelijk om een dropdown-box via javascript leeg te maken en runtime aan te passen...
Mmm, het gaat er mij om dat ik in mijn dropdown bijv. het woord TEST wel zie staan maar ik het niet kan selecteren...
Bijv. mijn lijst ziet er alsvolgt uit;
Test (niet kiesbaar)
Test1 (Kiesbaar)
Test2 (Kiesbaar)
Snap je ?
Zo wil ik het graag hebben, dus van commentaar voorzien heb ik niets aan toch ?

• Bosmonster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 29-08 19:47

Bosmonster

*zucht*

Das omdat alleen Mozilla het ondersteunt (disabled bij option).. Niet echt bruikbaar dus :)

Je zou het effect kunnen faken in andere browsers door via CSS de kleur aan te passen (tekst grijs maken bijvoorbeeld) en de actie handmatig te disablen.

• Engineer
  • Laatst online: 04-05 00:03

Engineer

Software

En wat wou jij als resultaat zien, van een gedisable'de select optie?

Een select zelf kan je wel disablen, maar een optie in een select staat er of staat er gewoon niet.

• Bosmonster
  • Laatst online: 29-08 19:47

Bosmonster

*zucht*

Op woensdag 17 juli 2002 20:12 schreef hdd het volgende:
En wat wou jij als resultaat zien, van een gedisable'de select optie?

Een select zelf kan je wel disablen, maar een optie in een select staat er of staat er gewoon niet.
Ik wist het ook niet (nooit gezien in Windows ook), maar het kan dus wel.. disabled options. Probeer maar eens met Mozilla, das de enige die het ondersteunt.

• disjfa
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 12-05 15:11

disjfa

be

[topic=539120/1/25]

mischien staat daar wat :)

en daar had ik t ook nog fout :+

disjfa - disj·fa (meneer)
disjfa.nl

• Pelle
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 16:38

Pelle

🚴‍♂️

* Pelle zag dat topic ook al en denkt dat wild_idee's topic verdacht veel van deurs040's topic weg had.
Misschien handig om je mail te checken binnenkort.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.