web-ICQ vanaf Got werkt niet?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlterEgo
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Bizar probleem:
Gaim/Kopete (ICQ): werkt goed.
Vanaf GoT met Konqueror een web-ICQ (bloemetje) versturen: werkt ook; ik kan hem zelfs ontvangen met Trillian onder VMware->W'98.
Ontvangen van web-ICQ in Linux zelf, met Gaim of Kopete: no way :( Terwijl alle andere ICQ verkeer wel goed gaat.
Een firewall probleem is het (dus) niet, maar voor de zekerheid ook nog logs gecheckt, en zelfs even firewall gekilled als test.

Wat is er nou verkeerd :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

In Licq is het geen probleem mits je instellingen goed staan, zowel versturen als ontvangen gaat hier goed zolang de instelling voor email pager (email express) maar enabled staat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlterEgo
  • Niet online
janjanjansen, just checking of we elkaar begrijpen :)
kun jij op het bloemetje naast jouw naam klikken, jezelf zo een ICQ-tje toesturen en die zonder problemen ontvangen :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Message from janjanjansen (meel&adres.nl) through email pager:
Subject: Gathering of Tweakers
hallo
Ja dus :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlterEgo
  • Niet online
LICQ is masked, met vreselijke waarschuwingen erbij in Gentoo. Dat ga ik maar niet proberen, het probleem is al vaag genoeg om er nog een onzekere factor aan toe te voegen :)

Kan iemand dezelfde test doen met Gaim of Kopete, of een heldere ingeving hebben waarom dit niet werkt ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wilke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23:33
En terecht. LICQ is 100% totale brakheid. Je hebt de 'stable' versies, die een protocol gebruiken dat Mirabilis al 4 jaar niet meer gebruikt en dat nauwelijks nog werkt of geband is door ze.

Daarnaast heb je de CVS-versie die zo gaar is dat zelfs Windows 95 er stabiel naast lijkt.

Waarom het bij de een wel werkt en bij de ander niet - tja, geen idee. Als je ICQ de oude protocol-versie gebruikt mag je blij zijn *als* 'ie het nog wel eens doet.

Als 'ie de nieuwere gebruikt, geen idee waarom het dan niet werkt :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlterEgo
  • Niet online
Ik heb toch maar een CVS versie van Licq in elkaar geknutseld.
En, ik moet zeggen, bijna tot mijn grote ergernis:
die geeft wel die web-berichten weer :? :? :?

WFT is er nou aan de hand dat Licq wel, en Gaim/Kopete nietde web-ICQ-berichten weergeven :?

* AlterEgo heeft urenlang aan zichzelf getwijfeld, terwijl ie blijkbaar aan Gaim had moeten twijfelen..... |:(
Pagina: 1