Toon posts:

[VB] Externe EXE's binnen MDI window starten?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi

Ik zat eens te denken.. is mischien wel een interessant dingetje. Ik heb een MDI window, met daarin, laten we zeggen, 3 MDIchilds. Binnen die 3 childs kun je dingen over en weer drag & droppen. Is het mogelijk om alleen een MDI-window te maken, en de 3 childs vanaf een los staande EXE erin te zetten?

MDI.exe
|_ window1.exe
|_ window2.exe
|_ window3.exe

Voordeel hiervan is dat een gebruiker alleen een licentie heeft voor window 1 en 2, je alleen de exe van window 1 en 2 meelevert.

Maar... is het dan ook zo, dat als er in 1 van de window's een fout zit waardoor normaal het hele programma ermee zou kappen, ALLEEN dat window stopt?

Dus.. is dat allemaal mogelijk; en is er ergens op internet informatie over te vinden? Weet nl. niet echt in wat voor keywords je dit zou moeten verwoorden.

• Gerco
  • Registratie: Mei 2000
  • Nu online

Gerco

Professional Newbie

Het kan. Je moet dan de windowstyle van het window omzetten naar MDIChild en SetParent() aanroepen om het window in je MDI Window te proppen.

Je kunt het ook simpeler doen als je zelf alle exe's maakt, je kunt ActiveX exe's maken die gewoon een MDIChild form openen met jouw MDIForm als parent.

- "Als ik zou willen dat je het begreep, legde ik het wel beter uit!" | All number systems are base 10!

Verwijderd

Topicstarter
Oke :)

Maar hoe roep je dan zegmaar die EXE aan binnen een MDI-parent?

• Gerco
  • Registratie: Mei 2000
  • Nu online

Gerco

Professional Newbie

Als je die exe zelf maakt is het makkelijk: Gewoon een hWnd van het main window van die exe doorspelen (via een window message of een ActiveX object ofzo) en dan setParent() roepen op die hWnd en je main form. Dat zou al moeten werken.

- "Als ik zou willen dat je het begreep, legde ik het wel beter uit!" | All number systems are base 10!

• Delphi32
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 31-08 21:58

Delphi32

Heading for the gates of Eden

Heel leuk allemaal, het overzenden van die hWnd enzo, en dat zal zeker werken voor het tonen van formpjes, maar wat doe je met menu-merging? Dat gaat neem ik aan niet vanzelf. En hoe weet je MDI Parent welke exes er gestart moeten worden?

Tip: dit is al min of meer geïmplementeerd in de Microsoft MMC. Daar is volgens mij een SDK van, en daar moet je een hoop van kunnen leren; al is het alleen maar welke problemen je zult moeten oplossen.

Je kan ook gaan zoeken op keyword plugin, ik neem aan dat er al VB plugin mechanismes zijn gemaakt.

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 17 juli 2002 22:57 schreef Gerco het volgende:
Als je die exe zelf maakt is het makkelijk: Gewoon een hWnd van het main window van die exe doorspelen (via een window message of een ActiveX object ofzo) en dan setParent() roepen op die hWnd en je main form. Dat zou al moeten werken.
Ja, maar waar geef je dan aan welke exe gebruikt moet worden?
Pagina: 1