440LX bordje weer gebruiken

Pagina: 1
Acties:

• JeroenB
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 10-07 20:20
Ik heb een Asus Mel-M moederboard met 440LX chipset nog liggen, gekocht in 1999. Nou vraag ik me af of ik daar zo'n recente Celeron op 1300MHz op kan prikken. Weet iemand of dat kan?

Sowieso staat dat moederboard standaard op 66MHz FSB, kan ik deze makkelijk overclocken? (Sorry voor de newbie vragen, ik tweak doorgaans niet :))

• venomous
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 03-06 22:25
Antwoord = nee

Zou theoretische 8*83 = 664 mhz aankunnen

Specs

Verwijderd

Een LX bordje is max. 66MHz, dus kun je er met een converter maximaal een Celeron 566 op prikken.

Op deze pagina van Toms Hardware Guide staat dat je overklokken naar een 100MHz FSB wel kan vergeten met een 440LX chipset.

Koop dan een goedkoop 2dehands 440BX-bordje, zou ik zeggen.

O ja, niewere 440BX borden doen het meestal wel met een Coppermine Celeron/P3 t/m 1000MHz, maar voor de Tualatin Celeron/P3 heb je een Powerleap converter nodig, of moet je gaan zitten tweaken met je processor.

Als je echt perse een Celeron 1300 wilt, dan moet je een mobo kopen die dat ondersteund, zoals een ASUS TUSL2-C ofzo.

Succes :)

• JeroenB
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 10-07 20:20
Bedankt voor de bijzonder snelle replies :) Wel opvallend dat de BX zo'n super chipset was en zijn voorloper dus blijkbaar niet.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 00:20

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Op woensdag 17 juli 2002 16:29 schreef JeroenB het volgende:
Bedankt voor de bijzonder snelle replies :) Wel opvallend dat de BX zo'n super chipset was en zijn voorloper dus blijkbaar niet.
Mwoah, vergelijk de i440LX eens met de i440FX (zijn voorloper)- SDRAM support, AGP support... er is wel degelijk enorme vooruitgang geboekt met de LX. Alleen is de LX geintroduceerd in de nadagen van de 66MHz FSB, terwijl de BX in de voorhoede van de 100MHz FSB zat en bovendien mee bleek te kunnen tot 133MHz en hoger. Let op dat die OC marge (33%) precies even groot is als de LX (die vaak 86MHz trok), dus geen kwaad woord over de LX an sich :z

Overigens, itt wat HotDenio zegt, de Celly 566 is zeker niet de max. Ofwel is er CuMine support aanwezig (zeldzaam, maar je kunt je BIOS modden als dat er niet is- tikje moeilijk, maar vele malen meer kans op succes dan ASUS proberen te overtuigen een nieuwe te schrijven), dan is de Celly 766 de max (wat ik toch niet slecht vind voor een 3 jaar oud plank, zeker niet als je hem op 83MHz FSB, dus 954MHz stabiel krijgt)
Als CuMine niet gaat lukken, is de 533MHz PPGA (dus niet de 533MHz FC-PGA) de max.

Oslik blyat! Oslik!

Verwijderd

Op woensdag 17 juli 2002 17:09 schreef dion_b het volgende:

Als CuMine niet gaat lukken, is de 533MHz PPGA (dus niet de 533MHz FC-PGA) de max.
Oeps, ik was ff in de war tussen 533 & 566 :)

Zo te zien weet je behalve 'gewone' geschiedenis ook nog een hoop van computer geschiedenis :)

• Twynn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 19-08 11:02
Op woensdag 17 juli 2002 17:09 schreef dion_b het volgende:
Overigens, itt wat HotDenio zegt, de Celly 566 is zeker niet de max. Ofwel is er CuMine support aanwezig (zeldzaam, maar je kunt je BIOS modden als dat er niet is- tikje moeilijk, maar vele malen meer kans op succes dan ASUS proberen te overtuigen een nieuwe te schrijven), dan is de Celly 766 de max (wat ik toch niet slecht vind voor een 3 jaar oud plank, zeker niet als je hem op 83MHz FSB, dus 954MHz stabiel krijgt)
Hmm.. Ik dacht eigenlijk dat de LX gewoon geen coppermines kon supporten.. (maar ik zou ook eigenlijk niet weten waarom niet :))

Maar dan nog zit je zeer waarschijnlijk met een spannings-probleem.. Normaal gesproken kunnen dat soort borden alleen 2V aan de processor leveren, ipv de nodige 1.75V. (nu is dat nog niet zo'n probleem, de processor zal alleen wat warmer worden!)

Maargoed, de BX en de ZX kunnen in ieder geval zeker de coppermine aan.. (ook al kun je ook daar tegen problemen aanlopen!)
Pagina: 1