Fortran code lezen vanuit Delphi

Pagina: 1
Acties:

• EvdB
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 31-08 20:18
Is het mogelijk om vanuit Delphi 6 Fortran 77 code aan te roepen, zodat ik een GUI kan maken voor een bestaan programma?

• Delphi32
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 31-08 21:58

Delphi32

Heading for the gates of Eden

Ik weet niets van Fortran (en zo te zien weten er hier al helemaal weinig mensen iets van de combinatie Fortran-Delphi >:)) maar ik kan met wat vragen wel wat gerichter over jouw vraag nadenken:
1. op wat voor machine draait je Fortran code?
2. is de Fortran code een executable, of interpreted?
3. is er een API voor je Fortran programma beschikbaar?

• EvdB
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 31-08 20:18
Iemand heeft hier op het werk programma's geschreven in F77 die werken onder DOS. De machine's hier hebben Win95 en we zullen binnenkort omschakelen naar WinXP. De source code is ook beschikbaar, maar om die duizenden regels te vertalen is bijna ondoenlijk.

• Delphi32
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 31-08 21:58

Delphi32

Heading for the gates of Eden

http://www.google.com/search?q=delphi%2Bfortran

Het lijkt me dat daar wel iets van je gading bijzit, ik vond o.a. een Fortran DLL :)

• MSalters
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21-08 17:14
Op donderdag 18 juli 2002 08:31 schreef EvdB het volgende:
Iemand heeft hier op het werk programma's geschreven in F77 die werken onder DOS. De machine's hier hebben Win95 en we zullen binnenkort omschakelen naar WinXP. De source code is ook beschikbaar, maar om die duizenden regels te vertalen is bijna ondoenlijk.
Is het niet makkelijker om het te compileren met een Win32 Fortran compiler naar een XP console app? Of om het gewoon op een Linux bak te hosten en de gebruikers shell access te geven naar alleen die app?

Man hopes. Genius creates. Ralph Waldo Emerson
Never worry about theory as long as the machinery does what it's supposed to do. R. A. Heinlein