Toon posts:

Welke picprogrammer maken?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben op zoek naar en schema(het liefst ook nog met layout) van een picprogrammer. Ik heb al enkele gevonden, maar die zijn allemaal alleen voor pic16f84. Ik zou graag een programmer willen maken waar je meerdere modellen mee kan programmeren. Ik ben schema's tegen gekomen voor op de paralelle en seriële poort, met en zonder voedingsspanning. Wat werkt nou het beste? Natuurlijk heb ik ook een bijbehorend programma nodig om de hex code in de pic te stoppen. Ik wil als ontwikkelomgeving mplab gebruiken in combinatie met een cc5x c-compiler. Ik neem aan dat dit mogelijk is als ik maar een apart programma heb om de hex code mee te downloaden.
Dus wat is de simpelste en beste programmer waar je het meeste mee kan?

• RBouman
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 02-08 00:15

RBouman

René

Ik gebruik de dontronics DT001 programmer. Zie www.dontronics.com
Behalve programmer is het ook een ontwikkelbord met diverse insteekbordjes voor diverse toepassingen en processoren.
Als je uitgetest bent trek je het insteekbordje uit het systeem en bouw je het definitieve apparaat op.

Ook de prijs v/d print ca 20 euro valt (redelijk) mee>:)
De printjes zijn te koop in holland bij mcs zie www.mcselec.com.
Als programmeer software zijn diverse proggies bruikbaar, die ook nog meestal freeware zijn, zie hiervoor de diverse pic-paginaŽs op internet.

Systeem: Abit IC7-G + 2 x Maxtor 120Gb + 1024MB Corsair TWINX PC3200 + Pentium IV 2,8Gb Radeon 8500le Iiyama A902MT + Plextor PX-708a

• richardt
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 08-03-2025
Op de site van picallw staat ook een P16PRO programmer (=kit96 van dontronics) waarmee je meerdere (bijna alle) pics kunt programmeren. Er zit een schema + PCB layout bij.

Ik heb vorige week een printplaatje daarvoor ge-etst en hem in elkaar gezet. Werkt als een tierelier en programmeert alles van de 12C509 via de 16F628 tot de 16F877.

Windows Software is ook via die site te downloaden. Voor linux is er prog84 die ook deze hardware ondersteunt.

Deze programmer heeft mij voor onderdelen nog geen 5 Euro gekost. Het programmeervoetje heb ik er alleen niet inzitten omdat deze nogal duur is. Maar met wat high quality IC-voetjes doettie het ook prima.

(edit: typo)