Toon posts:

2 videokaarten: ATI All-In-Wonder Pro & ATI Radeon

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo

Ik probeer naast mijn ATI Radeon 8500 (64MB, powered by ATI), een tweede videokaart te zetten: De ATI All-In-Wonder Pro (Chipset ATI Rage Pro, 4MB). Niet vanwege een extra beeldscherm, maar vanwege de TV-in die er op zit. Ik heb deze er in geduwd, en in beeldconfiguraties probeerde ik hem aan te zetten, maar dat leverde een algehele crash op (windows 2000). Ik rebootte en zette de PCI op primary in de BIOS. Ik kreeg beeld, maar dat duurde ongeveer tot vlak voor ie van resolutie zou moeten wisselen. Op dat moment crashtte ie weer. Als ik de AGP er uit haal, dan start ie wel goed op. De bios van het moederbord heeft de nieuwste versie. Ik heb gemerkt dat ze allebei dezelfde IRQ dragen. Ik heb geprobeerd deze in de bios te veranderen, maar Win2k schijnt daar geen aandacht aan te geven. Ik heb wat op internet rond gezocht, en heb uitgevonden, dat als ik al die IRQ's manually wil instellen, dat ik dat een clean install nodig heb en iets moet doen, waar ik niet zo'n zin in heb. PnP OS staat uit in de bios settings. Ik ben een beetje out of ideas now en sta op het punt op te geven, maar ik geef et nog een laatste kans op dit forum. Weet iemand hier misschien hoe ik dit probleem op los?

Bij voorbaat dank
Bart

• SunnieNL
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 19-08 21:28
Geen namen onder berichtjes plaatsen.. die komen er toch al automatisch bij.

maarreh.. heb je al geprobeerd om je pci kaartje in een ander slot te zetten? Over het algemeen worden sommige slots op je mb geshared.. dus bijv. je agp heeft zelfde irq als de pci die ernaast zit..

probeer de kaart eens helemaal naar links te plaatsen en kijk dan wat er gebeurd.

Verwijderd

Topicstarter
mjah sorry. ben gewend aan newsgroups. dit is mijn eerste post op tweakers...

Ik heb alle 3 de vrije PCI sloten al geprobeerd :(
Ik begin me af te vragen of het eigenlijk wel kan met de ATI rage pro...