bedrijfs fax onder win2000 over kabel

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 23214

Topicstarter
ik ben aan de gang gegaan bij een klein bedrijfje, waar ik binnenkort stage ga lopen. hier ben ik hoofd ICT en het eerste leuke klusje da ik heb is onderzoeken welke mogenlijkheden er zijn om het fax verkeer over de pc te laten lopen.
dus faxen en gefaxt worden over de pc, en er zitten soms ook pc-leken achter dus het moet gemakkelijk te gebruiken zijn.

het is een klein bedrijf en de cartrigde van de fax gaat erg snel op en dat kost steeds weer zo'n 50 euro, over de pc kunnen we de reclame en minder belangrijke dingen al verwijderen. daarnaast is de HP-printer goedkoper(per cartrigde) en zuiniger dan de fax.

ik heb via google en de search al wat moogenlijkheden gevonden, maar weet nog niet of het ook een ECHTE mogenlijkheid is.

kpn
xoip
http://www.email2fax.nl/
http://www.tpc.int/
WInFAx 10 pro
MightyFax,
Bij office 2000 zit Symantec Fax

Wie heeft alternatieven voor ons, of kan me informeren over de genoemde opties?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 45142

over de coax kabel faxen ? dat word niks denk ik,

je zou toch een FAX modem in die pc moeten hebben denk ik en die zo instellen dat inkomende zooi door de fax word verhandeld, en evt geprint

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
geen coax, laad ik maar zeggen da we een chello verbinding hebben. das utzelfde maar maakt ut verhaal wa korter.

nou faxen we over tel. lijn en we willen over het Cat5 draadje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woy
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
Op woensdag 17 juli 2002 16:00 schreef bavariaboy het volgende:
geen coax, laad ik maar zeggen da we een chello verbinding hebben. das utzelfde maar maakt ut verhaal wa korter.

nou faxen we over tel. lijn en we willen over het Cat5 draadje
Het is wel mogelijk om via het netwerk de fax van de server te gebruiken. Maar zoals jij het wilt over je internet naar een telefoonverbinding faxen niet. Als je via het netwerk je fax wil gebruiken zou je in een server een fax modem kunnen instaleren en dan een fax programma wat ook via het netwerk te gebruiken is daarop instaleren. Je kunt dan in je fax programma kiezen welke faxen je wilt printen.

edit:
iets duidelijker neergezet.

“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 54213

Zet gewoon een faxserver in het netwerk, je kan dan kiezen of en zo je op welke printer de inkomende faxen worden afgedrukt, anders worden ze door een client programma op gehaald. Er zijn ook pakketten te krijgen die de binnengekomen faxen naar emailadressen kunnen sturen (via de mailserver in het netwerk), zelfs nog met ocr mogelijkheid.

Faxen die je verzend kun je gewoon in word typen en dan met een speciale fax-printer driver afdrukken, dan moet het faxnummer ingevoerd worden en gaat de server de fax verzenden.

Via de kabelinternet verbinding zou ik het niet doen.

kijk eens op:
www.relayfax.com
of
www.athosfax.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pc123
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 23:21
Wat je nodig hebt is een 56k6 modem met faxmogelijkheid, die zet je in een computer, sluit je de telefoonlijn die nu naar de fax gaat op aan, installeer je fax-software en laat je m 24/7 aan staan.

Ik heb ook wel ns modems gezien die een fax-geheugen hebben zodat je de computer 's nachts kan uitzetten, maar die zijn volgens mij duur en zeldzaam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r0el
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
ISDN kaartje geen optie? Met RVS-COM kom ik toch een heel end en zelfs voor leken is t te doen :) Helaas wel via de telefoonlijn maar wel sneller (ISDN/Digitaal) en dus minder 'telefoon' tijd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
is er echt geen enkele optie op ut via de cat5 kabel te doen?
kan je da ECHT (met alle moderne methodes en systemen die aan elkaar hangen) niet zijnder 56K modum of isdn lijn ofzow?

we hebben geen isdn, dus da is al uitgesloten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pc123
:? :? :?

Die faxen komen binnen via de telefoon!!! Dan moet je m toch op de telefoonlijn zetten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
ik bedoel, er zijn geen diensten(betaald of onbetaald) die die da voor z'n rekening nemen?

bijv. de fax komt op een server binnen en die sturen um over ut internet door na ons, om maar snel ff wa te noemen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neman
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17-07 22:58

Neman

Een uit de lucht gegrepen naam

Op woensdag 17 juli 2002 19:57 schreef bavariaboy het volgende:
ik bedoel, er zijn geen diensten(betaald of onbetaald) die die da voor z'n rekening nemen?

bijv. de fax komt op een server binnen en die sturen um over ut internet door na ons, om maar snel ff wa te noemen....
Klinkt als XOIP, fax -> e-mail...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pc123
Op woensdag 17 juli 2002 19:57 schreef bavariaboy het volgende:

Zeg dat dan meteen, die zijn er idd (o.a. XOIP) dan komt ie over de e-mail, dan krijg je wel een nieuw nummer, en dat is natuurlijk niet zo handig als je veel klanten hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
ik noem nou ook maar iets, want er zitten grote nadelen aan het 56K modum verhaal voor zover ik ut gelezen heb.
1 je PC moet ALTIJD aan staan
2 Nieuwe 56K modum kopen
3 gaat nog steeds over de tel. lijn en kost ook geld.

als ik ut over ons kabel internet zou kunnen laten lopen dan hebben we GEEN apparte tel. lijn nogdig(scheelt geld) kost geen tel. tikken(nog meer geld) hoeven geen nieuwe modum te kopen(alweer geld) EN de pc hoev nie altijd aan, en da scheelt weer wat stroom(nog meer geld).

en da zou allemaal afgelopen zijn als ut over internet kan lopen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 45142

56kb fax modems worden met bergens 2de hands aangeboden :)

en voor inkomende fax betaal je niks aan kpn dacht ik,

pc altijd aan,, zoek je toch een oude bak die niet veel stroomlurkt ?
Pagina: 1