Toon posts:

[cooling] probs

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Afbeeldingslocatie: http://home.wanadoo.nl/mattrix/kast.JPG

mijn hd word veel te warm helaas heb ik geen vrij plaats meer om hd naar 5.25 te verplaatsen en zon cooler ervoor te zetten. Zie plaatje hoe het nu is kast 28 c het ook ut idee dat haast geen airflow is.
Hoe kan ik dit nu beter gaan koelen :?

• irmscher
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 30-05-2025
als je nu die 7200rpm en die 5400rpm verwisseld.
en dan onder die 7200rpm een 8x8 fan hangen.
zo heb ik dat bij m'n server gedaan
8x8 op 7 volt. lekker stil, en de hd koel.

btw, je zult misschien ff wat ijzer moeten wegknippen / dremelen voor een goeie airflow naar je hd

Verwijderd

Misschien wel handig topic-titel en vraag wat beter te formuleren! Wat wil je nu precies weten?

Verwijderd

ik zou de 7200rpm schijf en de 5400rpm schijf omwisselen. Zorg dat er koeling onder de hdd's zit. en uhm extra casefan in je zijpanel van je kast? wil ook nog wel wat helpen

• 3lmowww
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 17-06-2022

3lmowww

edit:

hoe zit het met je kabelzooi???

dat kan ook behoorlijk irri zijn...

moet je ze rounden oid...

en idd die 5400 en 7200 omwisselen, en een fannetje eronder hangen

Electronics development

Verwijderd

hoezo wordt ie veel te warm? hoe warm wordt ie? wat voor'n probleemen ondervind je hier door?

Verwijderd

Topicstarter
bij max load word ie toch al 51 c en dan heb ik er nog een 6 cm fan voor zitten zoals je ziet zit bij het mobo ook 6 cm fan is het verstandig om daar 8 cm op te zetten ?

• FragFrog
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 12:45
Hmmz, op je tekening zet je de pijltjes bij je fans voorin naar buiten toe, klopt dit? In dat geval ff alle fans omdraaien, zodat je HD's frisse lucht van onder krijgen in plaats van de warme lucht die van je proc en PSU komt :)

* FragFrog weetnie zeker wat je bedoelt... je zet er wel intake en outtake goed bij :?

[ Site ] [ twitch ] [ jijbuis ]

• Perphide
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 21-04-2024
neem een screwunder hdd cooler!

• NoTo
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 04-06-2024
Probeer die fdd op een alternatieve manier vast te maken zodat je het bracket met hdd's weg kunt halen. Of als je nog een bracket hebt liggen pak je die.

Boor een paar gaatjes in de onderkant van je case en zet het bracket op z'n kop vast met wat popnagels, precies voor dat blowhole. Dan hoef je geen extra kosten te maken, geen extra fans die lawaai maken enz :) :)

dude... wait... what...

• NoTo
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 04-06-2024
dan heb je tevens maar 2 ipv 3 apparaten in bracket zitten wat weer voordelen heeft op de airflow. :)

dude... wait... what...

Verwijderd

Topicstarter
Fdd ergens anders vast zetten gaat niet.
Heb de pijltjes eff geupdate.
Ik heb een hd cooler eronder hangen van just cooler maar daarmee word ie toch nog 48 c of raden jullie me toch aan om maar chieftek server kast te kopen omdat die betere cooling zou hebben [meer fans erin].
Ik heb nu de Orchid luxe low noise ATX full 300 W wit met hydraulic schuifdeur

Verwijderd

Topicstarter
Bump^

Verwijderd

Op woensdag 17 juli 2002 22:04 schreef dune3002 het volgende:
Fdd ergens anders vast zetten gaat niet.
Heb de pijltjes eff geupdate.
Ik heb een hd cooler eronder hangen van just cooler maar daarmee word ie toch nog 48 c of raden jullie me toch aan om maar chieftek server kast te kopen omdat die betere cooling zou hebben [meer fans erin].
Ik heb nu de Orchid luxe low noise ATX full 300 W wit met hydraulic schuifdeur
aha, ook zo'n schuifdeur! :9
zet je dat dan naar boven of zo?
want dat gadget blokkeert toch de luchtstroom van je fan onderin? :?
wat heb je dan aan die fan?

Verwijderd

probleem zit hem in de achterste fan's die waardes komen niet overeen (2in 1 uit) probeer het zo uit te vogelen dat de fan's allemaal evenveel CFM's hebben dan heb je een perfecte airflow

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 18 juli 2002 13:25 schreef T-Mug het volgende:
probleem zit hem in de achterste fan's die waardes komen niet overeen (2in 1 uit) probeer het zo uit te vogelen dat de fan's allemaal evenveel CFM's hebben dan heb je een perfecte airflow
Dus de 6 cm moet ik dan vervangen voor 8 cm ?
Maar zou mijn voeding dat allemaal wel trekken ik heb maar 300 watt rn hrb nu 5 fans erop ziiten 6 inclusief cpu.
Pagina: 1