Ik draai redhat 7.3 en wil grag vmware draaien. Alleen als ik het wil gaan installeren (na de rpm te hebben geinstalleerd) kan die geen compiler vinden en vraagt daarnaar, dus type ik het path /usr/src/linux-2.4/include in, maar dan krijg ik de melding dat die compilers alleen voor multiproccessing zijn en dat ik maar een cpu heb en dat vmware dus een andere compiler moet hebben. Hoe los ik dit op ??????
Je mist gewoon gcc en/of glibc-develOp woensdag 17 juli 2002 15:17 schreef Ralf_B het volgende:
Ik draai redhat 7.3 en wil grag vmware draaien. Alleen als ik het wil gaan installeren (na de rpm te hebben geinstalleerd) kan die geen compiler vinden en vraagt daarnaar, dus type ik het path /usr/src/linux-2.4/include in, maar dan krijg ik de melding dat die compilers alleen voor multiproccessing zijn en dat ik maar een cpu heb en dat vmware dus een andere compiler moet hebben. Hoe los ik dit op ??????
in /usr/src/linux-2.4 staan headers, geen binaries van gcc zelf.
Ja maar tijdens het draaien van die config vraagt ie dus om die compiler.........Op woensdag 17 juli 2002 15:19 schreef Scarecrow het volgende:
sorry misschien begrijp ik het helemaal verkeerd.
maar; wat lukt nou niet?
je moet toch eerste zo'n vmware config draaien?
als da klaar is gewoon 'vmware' runnen en klaar
Verwijderd
Heb je gcc*.* geinstalleerd ? Deze staat normaal gesproken in /usr/bin of /bin en niet in het path wat jij aangeeft, dat is de plek van de kernelsource zo te zien.
Het lijkt erop dat je nog een aantal packages niet hebt geinstalleerd. De compiler staat niet in /usr/src/linux-x.x.xx/include maar staat normaal gesproken in /usr/bin. Daar kom je snel genoeg achter door 'which gcc' in te typen.
Als je geen gcc (de GNU c compiler) hebt, moet je die dus nog installeren. Waarschijnlijk heb je ook de glibc-devel rpm nodig om de modules voor VMWare te compileren.
Als je geen gcc (de GNU c compiler) hebt, moet je die dus nog installeren. Waarschijnlijk heb je ook de glibc-devel rpm nodig om de modules voor VMWare te compileren.
Pagina: 1