Toon posts:

[adsl modem] windows kan er niks mee?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik heb een probleem met mijn alcatel adsl modem uit de mxstream dhz doos. ik heb alles aangesloten zoals het hoort, en ik kan het modem (op 10.0.0.138) pingen, maar ik kan hem niet telnetten of http-en!!!!

wat doe ik verkeerd? ik heb overigens win98 en heb het hele boekje precies opgevolgd enz.

het lijkt dus alsof windows niet begrijpt dat hij http://10.0.0.138 via de ethernetkaart kan bereiken, hij komt gewoon met een 'verbinden met hccnet' schermpje(uit de oude modem-tijd)

• Len
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-08 15:37

Len

Leeg

Gooi al je oude inbel verbingingen weg, en probeer het dan nog een keer?

Free Tibet

• Maferick
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 07-04-2021

Maferick

EVE-Online : Lellebel

bij configuratie scherm => internet opties => connections
never dial a connection aanvinken.. dan gaat hij in ieder geval niet meer bellen..

# If you perceive that there are four possible ways in which something can go wrong, and circumvent these, then a fifth way, unprepared for, will promptly develop

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 17 juli 2002 15:21 schreef Maferick01 het volgende:
bij configuratie scherm => internet opties => connections
never dial a connection aanvinken.. dan gaat hij in ieder geval niet meer bellen..
ja daar heb ik nog eens wat aan

het probleem ligt hier dus niet. het is namelijk, dat ik de/het modem wel kan pingen, maar verder wil het niks(http/telnet access). win98's telnet probeert nog niet eens iets te ondernemen als ik het opstart met 'telnet 10.0.0.138', hij zegt gewoon meteen iets van 'kan 10.0.0.138 niet vinden.' om 1 of andere reden zijn overigens nu ook mijn hccnet dialup verbinding-instellingen vern**kt, ik zit nu dus in de bieb te i.netten.

dus ik WORD GEEEEEEEK!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Verwijderd

Telnetten en HTTP-connectie moet in ieder geval kunnen volgens mij.
Druk eens op het reset knopje achterop je Alcatel modem, dan stelt hij alle instellingen weer terug naar standaard.
Begin dan nog eens van voorafaan met alle instellingen op je computer.

Verwijderd

Topicstarter
is dit echt alles wat tweakend nl mij kan bieden?
ik zit nu dus (met KOSTEN) in de bieb te i.netten!!!

eergister dacht ik nog dat het allemaal makkelijk ging worden dat installeren maja ik had het kunnen weten: als het leuk is lukt het op de computer dus NIET

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20:56
Op woensdag 17 juli 2002 15:35 schreef LiNiaaL het volgende:

eergister dacht ik nog dat het allemaal makkelijk ging worden dat installeren maja ik had het kunnen weten: als het leuk is lukt het op de computer dus NIET
flikker al die inbel shit er dan ff uit...daar zit het probleem toch echt lijkt me hoor...
Op woensdag 17 juli 2002 15:35 schreef LiNiaaL het volgende:
NOFI, maar so what ??
moeten wij ineens 2x zoveel "oplossingen" voor je gaan verzinnen, omdat jij een paar gulden per uur betaald :?

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 17 juli 2002 15:38 schreef Cutebritney het volgende:

[..]

flikker al die inbel shit er dan ff uit...daar zit het probleem toch echt lijkt me hoor...
[..]

NOFI, maar so what ??
moeten wij ineens 2x zoveel "oplossingen" voor je gaan verzinnen, omdat jij een paar gulden per uur betaald :?
nee sorry zo was het niet bedoeld maar ik zit dus sinds gister bijna constant nix anders te doen dan eten slapen en aan dat ding te kloten. daardoor ben ik 'a bit agitated'(en de 1337 gta3-ers weten waar dat vandaan komt...)

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20:56
Op woensdag 17 juli 2002 15:43 schreef LiNiaaL het volgende:

[..]

nee sorry zo was het niet bedoeld maar ik zit dus sinds gister bijna constant nix anders te doen dan eten slapen en aan dat ding te kloten. daardoor ben ik 'a bit agitated'(en de 1337 gta3-ers weten waar dat vandaan komt...)
Als je er al zo lang mee bezig bent, kun je ook gewoon ff windows opnieuw installeren :)
Dan weet je zeker dat het werkt :)

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 17 juli 2002 15:47 schreef Cutebritney het volgende:

[..]

Als je er al zo lang mee bezig bent, kun je ook gewoon ff windows opnieuw installeren :)
Dan weet je zeker dat het werkt :)
ik ben principieel tegen win opnei installeren. ten 2e weet ik zeker dat dat niet gaat werken. (nouja, misschien ook wel)

• StaticZ
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22:24
Windows opnieuw installeren kent alleen maar voordelen hoor !!! Paar bestandjes ben je mischien kwijt maar die kun je wel ff op cd fikken.

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 17 juli 2002 15:53 schreef StaticZ het volgende:
Windows opnieuw installeren kent alleen maar voordelen hoor !!! Paar bestandjes ben je mischien kwijt maar die kun je wel ff op cd fikken.
format is sowieso onmogelijk, ik kan nl. geen backup maken van ca. 1 gb zonder het met floppies naar mijn pc boven over te zetten en dan te branden...

Verwijderd

Topicstarter
naja iedereen iig bedankt ik ben er weer vandoor. als je mij dus nu een maand lang niet ziet, weet je hoe het komt... :(:(:(:(:(:(:(

• Novah
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 16-08 13:47
Jonge... reset je modem, delete je instellingen op je pc en bel naar de mxstream helpdesk... 0800-mxstream

Kon je daar niet zelf opkomen, die gasten bij de helpdesk hebben een pc voor zich staan met 10000en oplossingen voor al die problemen.
Op woensdag 17 juli 2002 15:58 schreef LiNiaaL het volgende:
naja iedereen iig bedankt ik ben er weer vandoor. als je mij dus nu een maand lang niet ziet, weet je hoe het komt... :(:(:(:(:(:(:(
Jezus heb jij net pillen geslikt ofzo, als je zo druk doet kom je der nooit. Gewoon instellingen langs gaan, damn doe eens ff normaal man!

• Argos
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 07-07 20:49
ok,

1) Gooi je externe toegnags adapter weg en al je dail-up shit.
(via configuratiescherm/software/windows setup)

2) REBOOT

3) Her installeer externe toegnagsadapter + VPN

4) maak een VPN verbindingsicoontje naar 10.0.0.138

Dat je niet op de webserver kan komen van je ADSL modem zal aan je browser instellingen liggen. kijk is bij je LAN proxy instellingen.
(opties/tabblad connectie)

Verwijderd

Laat je internetverbinding in Windows lopen via LAN en niet via de telefoon (zoals die nu waarschijnlijk staat). Gewoon bij internet opties > verbindingen op LAN zetten en het moet werken.

• Wekkel
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13-06 12:06

Wekkel

De downloadkoning

Anders tcp/ip er eens uitdonderen, opnieuw installeren en configureren, VPN installeren (voor als je die had laten zitten met win-installatie (98 lite).

Verwijderd

Topicstarter
ik weet niet wat het uiteindelijk geweest is, maar ik heb nu mijn 8gb hd in 4 2gig delen gedeeld en een Format C: (jaja!) uitgevoerd, w98 cd erbij gehaald en opnei geinstalleerd. en het werkt! AAAH!!
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
C:\WINDOWS>ping tweakers.net

Pingen naar tweakers.net [213.239.154.16] met 32 byte gegevens:

Antwoord van 213.239.154.16: bytes=32 time=34ms TTL=248
Antwoord van 213.239.154.16: bytes=32 time=39ms TTL=248

Pingstatistieken voor 213.239.154.16:
    Packets: verzonden = 4, ontvangen = 4, kwijtgeraakt = 0 (0% verlies),
Retourtijd bij benadering in milliseconden:
    Minimum = 34ms, Maximum =  39ms, Gemiddeld =  35ms

alleen kan ik nu de installatie cd van mijn video kaart niet op deze pc bekijken, dus laat staan installeren. ik moet nu op de pc boven een kopietje ervan maken. ik typ dit dus in een monitor res van 640x480x16 (dus niet 16M) :(:(:(

• Dieter
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20-07-2021
kuch, misschien kan je je drivers DOWNLOADEN, nu je internet verbinding toch werkt ?

• MrOizo
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 17-09-2025
Nou kijk..
Ten 1e moet die ingesteld zijn je browser dat die idd niet belt..
Ten 2e als je een proxy aan hebt staan dan wilt die inderdaad eerst gaan verbinden...
je kan of je proxy in dat geval even uit zetten als je dus geen internet verbinding hebt, of je voegt het ipnummer van je modem bij in de lijst van
Proxy server niet gebruiken met adressen die beginnen met:
10.0.0.138

Zo werkt het bij mij dus ook als er geen internet is :)
Suc6 :)

Verwijderd

Tsjonge jonge...
Jij hebt ook geen ADSL genomen omdat je geduld hebt...

Live fast, die young - and leave a barely used body behind
ik typ dit dus in een monitor res van 640x480x16 (dus niet 16M)
Ik heb nog in 40 karakters monochroom zitten debuggen met PC's, jij hebt nu nog kleuren, dat had ik niet eens. Ik heb >10 jaar lang [24/7] zitten (inter)netwerken met een inbelmodem - en dan maak jij je druk om 3 minuten... :?

Neem eens geduld, maak een Ghost van een goede installatie, lees de handleiding ondertussen, doe proxy's uit op 10.x.x.x, en download op je gemak die videodriver...

Ik heb in 47 seconden mijn Ghost teruggezet - en dan ben ik weer Up-and-Running :)

1 tip:
hoe ongeduldiger en onvriendelijker jij in een topic bent, des te minder positieve/opbouwende/oplossende respons jij zult ontvangen...
Pagina: 1