[tv] grundig/ kapot?

Pagina: 1
Acties:
  • 242 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• sjoerdb2
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-05-2025
Ik heb een grundig tv uit 1995. Ik zette em dernet aan en hij ging na 5 minuten uit (stand-by) Ik zette em weer aan en toen gingie na 5 minuten weer uit, maar nu wil die ook niet meer aan... Zekering? weggooien?
graag jullie reacties

• Postman81
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Postman81

Belt normaal maar 1 keer.

Hoe ging hij uit? Met een groot rond gekleurd vlak op het scherm?

Dat hadden wij ook en toen was het hoogspanningsgebeuren stuk > moest vervangen worden.

• Polaris
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
(overleden)
Brandt dat lampje nog dat aangeeft dat hij standby staat? Zo niet, dan zal de voeding wel de geest gegeven hebben.

• sjoerdb2
dat lampje brand niet meer...

wat er aan te doen?
zitten er zekeringen in een televisie?

Verwijderd

Mja, had ik dus ook met mijn grundig. Moest ook wat elektra vervangen worden. Was net 2 maanden na garantie.

• sjoerdb2
maar niet iets om zelf te doen dus...

• Canaria
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

Weggooien? Nee, breng de tv naar een reparateur en vraag om een prijsopgave.

Apparticle SharePoint | Apps | Articles

Verwijderd

Op woensdag 17 juli 2002 15:13 schreef sjoerdb het volgende:
Ik heb een grundig tv uit 1995. Ik zette em dernet aan en hij ging na 5 minuten uit (stand-by) Ik zette em weer aan en toen gingie na 5 minuten weer uit, maar nu wil die ook niet meer aan... Zekering? weggooien?
graag jullie reacties
De meeste TV's hebben een diagnose systeem. Dat laat het standby-lampje knipperen als je de TV aanzet en er gaat iets mis. Gaat er niets knipperen, dan heeft de voeding problemen.
Begin met de TV van stof en rookresten te ontdoen met perslucht. Meestal zijn dit soort problemen op te lossen door de hoogspanninstrafo te vervangen. Een klus, die te doen is als je kunt solderen

leo

Verwijderd

schoonmaken en even de solderingen checken
met name in de buurt van de HS
had ik met mijn oude TV :) paar soldeeringen beroerd soldeerbout er bij dropje tin er bij,
werkt weer prima nu
Pagina: 1