Toon posts:

[flash] onmouseout play probleem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik heb een grote knop (nu genoemd A), en op deze knop staat een andere knop (nu genoemd B).

In de actions van A staat dat als de muis eraf gaat (onMouseOut) dat ie dan de movie verder moet spelen (hij is nl. gestopt).

Maar wat is het probleem: als ik met mijn muis over B ga, dan denkt A van 'he, de muis is weg, laat ik de movie eens verder gaan spelen'.

Dit is niet de bedoeling... Weet iemand hoe ik dit op kan vangen? Ik heb al gezocht naar iets van lagen in Flash, maar ik denk nu dat B gewoon voorang krijgt op A, vandaar dit probleem?

• OkkE
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 10-11-2025

OkkE

CSS influencer :+

Ik weet niet wat je met knop B wil doen, maar anders kan je toch een 'onMouseEnter' maken in knop B, met de zelfde inhoud als de onMouseOut van knop A. :?

“The best way to get the right answer on the Internet is not to ask a question, it's to post the wrong answer.”
QA Engineer walks into a bar. Orders a beer. Orders 0 beers. Orders 999999999 beers. Orders a lizard. Orders -1 beers.

• Scipionyx
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Waarom heb je 2 knoppen op elkaar? :?
En heb je ergens een voorbeeld ofzo online staan?
Want ik begrijp er nix van.. (zal wel door het warme weer komen ;) )

Top 4 Anti-Stress regels:
1) Doe zo weinig mogelijk of laat het anderen doen.
2) Als je plots zin hebt om te werken, ga dan zitten en wacht tot het over gaat.
3) Als je iemand ziet rusten...help hem!!
4) Doe vandaag niet wat morgen kan.

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 17 juli 2002 15:54 schreef OkkE het volgende:
Ik weet niet wat je met knop B wil doen, maar anders kan je toch een 'onMouseEnter' maken in knop B, met de zelfde inhoud als de onMouseOut van knop A. :?
Knop a is een klein knopje in het begin, en als je erover heen gaat wordt ie groter. Als je er af gaat wordt ie weer kleiner.

OP dit knopje A staan 4 andere knopjes, die dus alleen zichtbaar zijn als knop A groot is. Tot zover: volgen jullie me nog? ;)

Als knop A nou groot is, en ik ga over zo'n klein knopje, dan wordt knop A weer kleiner, en laat dat nou net niet de bedoeling zijn...

?

Verwijderd

Misschien als je van knop A geen button maakt maar een movie die bij een mouseover groter en bij mouseout kleiner wordt er daarover een knop B zet? :?

• RRX
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 25-08 23:43

RRX

@life-

Op woensdag 17 juli 2002 19:22 schreef ivy het volgende:

[..]

Knop a is een klein knopje in het begin, en als je erover heen gaat wordt ie groter. Als je er af gaat wordt ie weer kleiner.

OP dit knopje A staan 4 andere knopjes, die dus alleen zichtbaar zijn als knop A groot is. Tot zover: volgen jullie me nog? ;)

Als knop A nou groot is, en ik ga over zo'n klein knopje, dan wordt knop A weer kleiner, en laat dat nou net niet de bedoeling zijn...

?
als je de knop kleiner word, verklein je dan het hitvlak ook?

mijn T.net systeemspecspagina

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 18 juli 2002 01:38 schreef RRX het volgende:

[..]

als je de knop kleiner word, verklein je dan het hitvlak ook?
Jip. Kan niet anders zelfs.

Verwijderd

Op donderdag 18 juli 2002 08:37 schreef ivy het volgende:

[..]

Jip. Kan niet anders zelfs.
Kan wel als je er een transparant vlak over plaatst toch? Misschien dat je daar iets mee kan proberen? Een button die over het geheel heen ligt :?

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 20:48

crisp

Devver

Pixelated

Bij (D)HTML triggered een mousover van een layer ook een mouseout van een onderliggend vlak; de enige manier om dat echt goed op te lossen is door de onmouseout actie vertraagd te starten, en eventueel te cancellen als de muis zich toch nog over de layer bevindt.

Intentionally left blank

Verwijderd

Zal eens een poging wagen :
( De uitleg is uit de bol dus er kunnen foutjes in zitten tevens is het gebaseerd op Flash 4.)

- Maak de gewenste vorm die je wilt hebben voor deze actie.
- Maak van deze vorm een movie (geen button).
- Nu rechtsklick op item en edit (een nieuw venster opend).
- Voeg nu minimaal 7 layers toe.
- Zet in de bovenste layer een stop actie.
- Maak nu de vorm verandering ( groter ).(kan effe niet op naam komen.
( aangezien ik niet weet hoe de 4 knoppen er uit zien noem ik ze A,B,C,D )
- Zet in het laatste frame van de vorm de koppen (A,B,C,D).
(tevens in de bovenste layer weer een stop actie.
Nu gaan we van de toe gevoegde letters knoppen maken.
- Layer 2 : voeg keyframe toe in de tijdslijn.
- maak een cirkel en plaats deze over de A, selecteer de cirkel en maak er eerst een movie van .... maak hem trancperant en dan eigenschappen "button".
- doe dit ook voor de andere knoppen.
- niet vergeten in layer one een mouse over tezetten.

Denk dat er hier en daar een foutje zit .... maar denk dat dit aardig in de buurt komt met wat je wilt.
Zo niet zet dan eens een voorbeeld online .

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben er al uit nu. Ik heb van de animatie een movieclip gemaakt, ipv een button, en dat schijnt het te zijn (?).

Bedankt allemaal.
Pagina: 1