Toon posts:

Win95 client file copy op IP sneller dan op naam

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Als ik met win95 een bestand kopieer over het netwerk (win2k server) naar: "\\server-naam\share" dan gaat dit vele malen trager dan naar: "\\server-IP\share". mijn eerste gedachte was het resolven van de naam niet helemaal goed ging, maar niets is minder waar. na wat testen en monitoren was dit het resultaat:
-IP copy: 129 33.91426160 Mprexe 2A000014 TDI_SEND TCP:<CLIENT IP>:1092 <SERVER IP>:139 TDI_PENDING Length:48940
-naam copy: 767 140.31830880 Mprexe 2A000014 TDI_SEND TCP:<CLIENT IP>:1092 <SERVER IP>:139 TDI_PENDING Length:2100

Let vooral op de Length waarden. blijkbaar wordt er dus bij een IP based copy grotere blokken data verzonden dan op een name based copy. Name based copy moet sneller kunnen maar hoe?? (NetBEUI is geen optie want het moet ook over een router werken)

verdere info:
Client: win95 950B release
Server: win2k server SP2 (DNS & DHCP)
Netwerk: 16Mbps Token-ring FullDuplex
TCP/IP

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

Toch niet toevallig ook nog IPX draaien, hè?

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

Verwijderd

Topicstarter
Heel eerlijk gezegd wel maar niet voor microsoft networking, maar voor novell

edit: Een collega van mij heeft het net getest maar ook zonder ipx en zonder NWclient blijft het probleem bestaan.

• Brahiewahiewa

Brahiewahiewa

boelkloedig

Sniffer of Network Monitor trace maken en kijken wat er fout gaat. Klinkt inderdaad wel als iets met een Window Size die verkeerd uitonderhandeld wordt; ga je alleen maar zien in een trace

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

• Predator
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20:42

Predator

Suffers from split brain

[forum=24] -> [forum=19]

als ik win95 zie begin ik al :{ te kijken

Wat gaat er trager:
• de tijd vooraleer de effective datatransfer begint
• de datatransfer zelf

Everybody lies | BFD rocks ! | PC-specs

Verwijderd

Topicstarter
data transfer zelf gaat trager.
Zie:
"-IP copy: 129 33.91426160 Mprexe 2A000014 TDI_SEND TCP:<CLIENT IP>:1092 <SERVER IP>:139 TDI_PENDING Length:48940
-naam copy: 767 140.31830880 Mprexe 2A000014 TDI_SEND TCP:<CLIENT IP>:1092 <SERVER IP>:139 TDI_PENDING Length:2100"
vandaar dus ook gekozen voor professional networking. maar waarom zou een win95 issue niet in professional networking kunnen (zeker omdat er niet voor een non-routeble protocol zoals NetBEUI gekozen kan worden)

edit: typo

• Brahiewahiewa

Brahiewahiewa

boelkloedig

De NetBIOS client van Windows 95 kan van zichzelf helemaal geen verbinding
naar \\<ip-adres>\share maken. Een vanilla Win95 machine zegt bij
code:
1
2
NET USE X: \\10.10.10.10\data
Error 53: the computer name specified in the network path cannot be located

terwijl
code:
1
2
NET USE M: \\SERVER\DATA
The command completed succesfully

geeft.
Als jouw collega zegt dattie zonder NWClient hetzelfde probleem ziet, dat doetie iets verkeerd. Waarschijnlijk maak je, als je op IP-adres connect, gebruik van de NetWare redirector; je transport is dan de NetWare Client(32). Als de NetWare client wel getuned is voor TokenRing (tot 64 KB packet size) terwijl de NetBIOS client dat niet is en dus een Ethernet packet size van 1500 Bytes hanteert, wil ik wel geloven dat kopiëren naar een IP-adres sneller gaat dan kopiëren naar een servernaam.

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

Verwijderd

Topicstarter
Ik loop ook niet eerst te mappen probeer het maar eens via de explorer. En zie daar: zelfs zonder mappen kan je ook je shares benaderen

Verwijderd

Topicstarter
Gezien de reacties denk ik dat er geen oplossing gevonden wordt in dit forum.

(had ik 'm nu toch maar in professional networking ge-post >:) )

• Brahiewahiewa

Brahiewahiewa

boelkloedig

Op donderdag 18 juli 2002 08:19 schreef vrchtvls het volgende:
Ik loop ook niet eerst te mappen probeer het maar eens via de explorer. En zie daar: zelfs zonder mappen kan je ook je shares benaderen
Als jij in Explorer "\\10.10.10.10\data" invult op je adres balk, krijg je nog steeds die Error 53 te zien; de "NET USE" gaf ik alleen als voorbeeld
Let op: gaatie zeiken dat hij 10.10.10.10 niet kan vinden
Op donderdag 18 juli 2002 10:38 schreef vrchtvls het volgende:
Gezien de reacties denk ik dat er geen oplossing gevonden wordt in dit forum.
(had ik 'm nu toch maar in professional networking ge-post >:) )
Je hebt 'm in PNS gepost; hij is gemoved naar NT. Bovendien heb je van mij een aannemelijke verklaring gekregen; wat wil je nog meer?

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

Verwijderd

Topicstarter
idd je gaf een aannemelijke verklaring en ik wil je ook ZEKER bedanken voor de moeite. (mijn laatste post was ook niet zo zeer voor jou bedoeld.)

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 19-08 22:47

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Ooit al eens eraan gedacht om die Win9x te upgraden ?

Braaikamer - Smoke&BBQ

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 18 juli 2002 16:08 schreef Koffie het volgende:
Ooit al eens eraan gedacht om die Win9x te upgraden ?
Voor +-100 system een nieuwe licentie kopen wordt wel erg prijzig. Ook die optie valt dus af. Ik had het al wel tot een oplossing gerekend, echter niet tot een optie. (ik had het ff iets eerder kunnen vermelden, sorry) iig bedankt.
Pagina: 1