[CM] 2e mod op mijn case, PICS

Pagina: 1
Acties:

• Amd RuLuzzz
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10-02 15:01
Ik had mijn case een tijd geleden al gemod. dat was aardig goed gegaan. Later had ik er steeds meer aan gemod. Nu heb ik hem gespoten en een fan in het raampje bijgeplaats. Dat scheelde in temp (naast de proc) 4 graden.

Het suckhole voorin zit er al een tijdje in, dat zorgde ook weer voor betere koleing.

Nu met mijn nieuwe fans erin is hij stiller geworden en koeler.

Zo was mijn mod eerst.
Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/0702/ResizeofIM000237.JPG

Het suckhole voorin in de case
Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/0702/ResizeofIM001273.JPG

Temp meter (meet de case temp) En een stuk van de baybus.
Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/0702/ResizeofIM001274.JPG

Kleine beschadiging op de verf. Ik spuit dat nog niet over, dat doe ik later wel wanneer ik er zin in heb.
Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/0702/ResizeofIM001275.JPG

De extra fan in het raampje, waarvan de ledjes naar de zijkant gebogen zijn. Niet te zien op deze foto.
Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/0702/ResizeofIM001276.JPG

De case totaal
Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/0702/ResizeofIM001272.JPG

Case in het donker. Het licht komt van de fans af. Er zit ook een blacklight ccfl in maar dat effect zie je niet op de foto.
Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/0702/ResizeofIM001279.JPG

Voor de spec. van deze bak moet je maar in me sig. kijken

De kosten van deze mod zijn.
-Lexan window 9€
-Baybus Prijs weet ik niet meer, heb ik geruild tegen alu plaat. Hij is wel Door Oeloe gesoldeert.
-Fans 32€
-Verf+toebehoren 30€

Totaal Ongeveer 70€

Wat gaat er nog aan gebeuren. Er komt over een paar weken wc+peltier koeling in. En er komt een 2x20 lcd in. Een crystalfonz met blauw blacklight en witte letters.

Laat maar weten wat je er van vind.

• DCBJ
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 04-11-2021
nette paintjob!!!
Echt mooi. Heb je eerst metallic en dan blanke lak gespoten?
En zijn die fan toevallig antec fans? (die ga ik vanmiddag ook halen B-)

• Benadski
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 29-07 14:46
Ziet er vet uit!!! :9~

Het lijkt een diepere kleur blauw als dat wat die ccfl's uitstralen, is dat ook zo ?!?

• Amd RuLuzzz
Op woensdag 17 juli 2002 15:02 schreef DCBJ het volgende:
nette paintjob!!!
Echt mooi. Heb je eerst metallic en dan blanke lak gespoten?
En zijn die fan toevallig antec fans? (die ga ik vanmiddag ook halen B-)
eerst mettalic gespoten en teon lak erover. Er zit niet overal evenveel lak op, dus het opp. is op somige plekken nog rum

De fans zijn vrystal clear fans. Er zitten in totaal 4 van in.

Verwijderd

Beetje vreemd om er nu allemaal fans in te stoppen om vervolgens watercooling erin te maken.

• ReseTTim
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 29-07 19:05

ReseTTim

Chocolate addicted

netjes gespoten :) mooi kleurtje ook.. wat voor merk spuitbus gebruikt?

die fanbus kostte iets van € 8,=

normaal heb ik altijd van plexi moet erachter maar als ik nu zow kijk is dat ervoor niet eens zo gek nog niet.. staat wel leuk... :) :P
Op woensdag 17 juli 2002 15:06 schreef Sjord het volgende:
Beetje vreemd om er nu allemaal fans in te stoppen om vervolgens watercooling erin te maken.
je kan nooit genoeg fans erin zetten >:)

Mijn profiel - Te koop: Overzicht van spullen..

• Eusebius
  • Niet online
Mooi. (hoor je me niet zo snel zeggen :)

Jammer van die beschadiging, maar mooi.

wat ik wilde zeggen, mooi.

(ohja, leuke CD-poot van buro :)

==
hoi

• DCBJ
  • Laatst online: 04-11-2021
Op woensdag 17 juli 2002 15:06 schreef ReseTTim het volgende:

[..]

En zeker van die mooie lichtgevende :P

• GGS_VR6
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

GGS_VR6

Oranje!

Kewl, vooral die fan is :9~

T.net ID. Bekijk het maar es eem..
‹(◕‿◕)›

• Amd RuLuzzz
Op woensdag 17 juli 2002 15:10 schreef DCBJ het volgende:

[..]

En zeker van die mooie lichtgevende :P
Je wordt soms wel gek van dat gknipper.
Op woensdag 17 juli 2002 15:06 schreef ReseTTim het volgende:
netjes gespoten :) mooi kleurtje ook.. wat voor merk spuitbus gebruikt?

die fanbus kostte iets van € 8,=

normaal heb ik altijd van plexi moet erachter maar als ik nu zow kijk is dat ervoor niet eens zo gek nog niet.. staat wel leuk... :) :P
[..]

Plexi ervoor vindt ik mooier, en erachter wil de case niet goed meer dicht. Ik heb het gewoon met goedkope spuitbussen gespoten. 5€ bij de bouwmarkt. Totaal 3 gekocht en nu nog 1 over.

• Yonni
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 01-06 10:53
O+ vet mooi :9~

D3200 - 35/F1.8G, 60/F2, 70-300/F4-5.6

• AMYC
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

AMYC

46851

erg net gedaan! vette fan ook! :9~

• Amd RuLuzzz
Op woensdag 17 juli 2002 15:16 schreef Phuck het volgende:
erg net gedaan! vette fan ook! :9~
Kan netter, je heb nog wel dat niet alle stukken even dik gespoten zijn.

• Pjotr0V
  • Laatst online: 16-06 12:55

Pjotr0V

HUH?...oh damn!

Mooi mod man! Vooral je lexaan window vind ik gaaf gedaan >:) Ik ben zelf bezig om een lexaanwindow te maken en met boutjes aan de buitenkant te bevestigen. M'n zwager regelt op dit moment een 1cm :9~ dikke lexaanplaat met gaten voor m'n clear blue case fan en LCD (inkoopactie mail.eve :P ) en ik wil dit op eenzelfde manier bevestigen zoals jij hebt gedaan, alleen met iets meer boutjes vanwege grootte en gewicht van de plaat. Wat voor boutjes heb je gebruikt en waar heb je die vandaan? Ik kon iets dergelijks nl. niet vinden bij grote vrind gamma (dat zeg ik, :'(

nope.....

• Amd RuLuzzz
Op woensdag 17 juli 2002 15:20 schreef Pjotr0V het volgende:
Mooi mod man! Vooral je lexaan window vind ik gaaf gedaan >:) Ik ben zelf bezig om een lexaawindow te maken en met boutjes aan de buitenkant te bevestigen. M'n zwager regelt op dit moment een 1cm :9~ dikke lexaanplaat met gaten voor m'n clear blue case fan en LCD (inkoopactie mail.eve :P ) en op eenzelfde manier bevestigen zoals jij hebt gedaan, alleen met iets meer boutjes vanwege grootte en gewicht van de plaat. Wat voor boutjes heb je gebruikt en waar heb je die vandaan? Ik kon iets dergelijks nl. niet vinden bij grote vrind gamma (dat zeg ik, :'(
1cm dik is wel erg zwaar. Ik zou dan 0,5 nemen. Ik heb het gewoon met 4 m4 boetjes vasgezet. Daat zitten van die einddoppen, ofzoiets dergelijks op.

Oh ja vergeten te melden. Er komt ook nog een lcd in.

• Pjotr0V

Pjotr0V

HUH?...oh damn!

Op woensdag 17 juli 2002 15:23 schreef Amd RuLuzzz het volgende:

[..]

1cm dik is wel erg zwaar. Ik zou dan 0,5 nemen. Ik heb het gewoon met 4 m4 boetjes vasgezet. Daat zitten van die einddoppen, ofzoiets dergelijks op.

Oh ja vergeten te melden. Er komt ook nog een lcd in.
Mjaah, idd, dit is wel redelijk zwaar, maar het geeft een erg gaaf effect met de case lights en leds (zie je bij jouw pics ook: oplichtende randen >:) ) Waar heb je die boutjes gehaald?

nope.....

• Amd RuLuzzz
Op woensdag 17 juli 2002 15:29 schreef Pjotr0V het volgende:

[..]

Mjaah, idd, dit is wel redelijk zwaar, maar het geeft een erg gaaf effect met de case lights en leds (zie je bij jouw pics ook: oplichtende randen >:) ) Waar heb je die boutjes gehaald?
Die heeft mijn pa bij de bouwmarkt gehaald (tulp-bijl). Je kan ze waaarschijnlijk ok bij big-boss gamma krijgen.

• Pjotr0V

Pjotr0V

HUH?...oh damn!

Thanxx, zal ns ff gaan kijken bij de diverse DIY's

nope.....

Verwijderd

Op woensdag 17 juli 2002 15:06 schreef Sjord het volgende:
Die Fans op het Window kunnen goed van pas komen bij [WC] want die kan de warme lucht wegzuigen rond het blok >:)

• Amd RuLuzzz
Op woensdag 17 juli 2002 15:40 schreef jbalk het volgende:

[..]

Die Fans op het Window kunnen goed van pas komen bij [WC] want die kan de warme lucht wegzuigen rond het blok >:)
hopen dat dat wat uitmaakt.

Verwijderd

HEY
IK HAD OOK METTALIC BLEU JIJ GELOOF IK OOK
EN JIJ HEBT NET ALS MIJ LICHTE EN DONKERE VLEKKEN ERIN MOET JE HET NOG IS EEN KEER OVER DOEN
WORD HET EEN STUK MOOIER VAN

Verwijderd

mooie mod.. vooral dat raampie mooi ingebouwd :9~

Verwijderd

Op woensdag 17 juli 2002 16:19 schreef fuxxe het volgende:
HEY
IK HAD OOK METTALIC BLEU JIJ GELOOF IK OOK
EN JIJ HEBT NET ALS MIJ LICHTE EN DONKERE VLEKKEN ERIN MOET JE HET NOG IS EEN KEER OVER DOEN
WORD HET EEN STUK MOOIER VAN
je capslock staat aan :?

• Venkmen
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 04-08-2025

Venkmen

Gohan becomes Super Saiyan II

Dat ziet er netjes uit mijn complimenten. :9

[Dyslexie is my ID]
Venkmen heeft ff geen inspiratie voor zijn sig.!
|Specs|

Verwijderd

Zeer geslaagd.

• StephanL
  • Laatst online: 17-07 08:14
Waar koop je dat soort fans?

• Amd RuLuzzz
Op woensdag 17 juli 2002 17:10 schreef StephanL het volgende:
Waar koop je dat soort fans?
Die had ik met een inkopactie gekocht.

Ze zijn nu bezig met een nieuwe. Link, [topic=547127/1/100]

• VimP
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22-04 14:14

VimP

Keesmodder

mooi ... wel spijtig van de verf ik heb da ook door mijn domme moeder :'( :'( :'( :'(
maar zoals je zegt nog is ff overspuiten :D

Pr373n7z 70 b3 1337 :P

Verwijderd

Op woensdag 17 juli 2002 16:25 schreef johnnyknoxville het volgende:

[..]

je capslock staat aan :?
ja kan...of het is schreewend bedoelt :)

[editje] mooie mod...zeer net afgewerkt alleen dat beschadigde stukje verf zou ik persoonlijk wel over doen :7

• Felyrion
  • Laatst online: 01:15

Felyrion

goodgoan!

hij is wel mooi geworden :9

sleep: a completely inadequate substitute for caffeine

Verwijderd

sorry dat me capslock aan stond
nouw te vreden :?

• Amd RuLuzzz
Op woensdag 17 juli 2002 18:10 schreef SeVeN het volgende:

[..]

ja kan...of het is schreewend bedoelt :)

[editje] mooie mod...zeer net afgewerkt alleen dat beschadigde stukje verf zou ik persoonlijk wel over doen :7
dat doe ik wel samen met de waterkoeling. dus over een weekje of 4, dan ben ik pas terug van vakantie.

• blackangel
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 19-02 12:08
*Mooie afwerking van het window.
*Mooi gespoten. AlLeen jammer van de beschadiging.
*Mooie Baybus, lekker simpel kan ook mooi zijn. (alleen die compliment is niet voor jouw bedoelt ;))
*Mooie afwerking van de casefan.
Conclusie mooie Casemod

offtopic:
[quote]
Op woensdag 17 juli 2002 18:21 schreef fuxxe het volgende:
sorry dat me capslock aan stond
nouw te vreden :?
[/quote]

Nee, "te vreden" schrijf je aan elkaar, dus zo: tevreden :+.

edit:

een "l" te weinig

Verwijderd

Oeh, ziet er netjes uit man :)

• DjGeRo
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 15:08
Mooie kleur geinige fans (heb er ook 5) en zeer netjes afgewerkt

" :Y) Keep on modding :Y) "

Verwijderd

Vin hem er mooi uit zien zeker als het donker is met dat blauwe licht erin!
om de kleur (metallic blauw)te spuiten is nogal moeilijk je kan niet goed zien of je overal wel even veel heb zitten heb zelf namelijk wel eens een paar kappen met die zelfde kleur gespoten en daar zag je ook vlekken in toen nog maar een paar keer erover heen geweest met de spuitbus!

• The Dolf
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Mooi gedaan

Gezocht!
Samsung 1TB HD103SI printplaat
Router
If everything seems to be going well, you have obviously overlooked something

Verwijderd

mooie kleur van case en veel licht geeft ie dit is een zeer mooie casemod echt top gedaan man wouw :9~

• Amd RuLuzzz
Op woensdag 17 juli 2002 19:49 schreef BaZEC0Re het volgende:
Vin hem er mooi uit zien zeker als het donker is met dat blauwe licht erin!
om de kleur (metallic blauw)te spuiten is nogal moeilijk je kan niet goed zien of je overal wel even veel heb zitten heb zelf namelijk wel eens een paar kappen met die zelfde kleur gespoten en daar zag je ook vlekken in toen nog maar een paar keer erover heen geweest met de spuitbus!
Ja dat heb ik nu nog steeds een beetje, terwijl er al een laag of 3 opzit.

Verwijderd

hij is zeker mooi.Vooral die fan :P:P daar was toch ooit in een inkoop-actie van ??

• Stealth2000
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 02-06 10:00
Persoonlijk vind ik het jammer van de frontjes die niet zijn gespoten, en de blowhole vind ik een beetje 'kaal'. Mischien had een randje ofzo leuk geweest.

Voor de rest netjes. Zo'n dikke plaat plexi geeft een leuk effect bij de randen :)

• enterprice
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 29-03-2024
Jaja, die FAN's komen mij ook wel bekend voor ;)

Ziet er nijs uit, man... Klasse :Y)

• Snol
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Snol

Swim with me and get wet !

Zeer mooie mod, wilde wel ff vraagies stellen over die Clear fans...

1ste plaats of ze veel lawaai maken ten op zichte van de lucht die ze verplaatsen (volt kan je altijd veranderen off course), 2de of je die ledjes die erin zitten constant aan moet hebben of dat je die nog handmatig aan-uit kan schakelen terwijl de fan zelf wel draait. En als laatste heb je zelf dat gat in die Lexan plaat gemaakt of laten doen (als je zelf done hebt, hoe ?)

zeer netjes dat raampie :)

*

Verwijderd

De 5,25" modules verven kan altijd nog, voor de rest heeft hij mijn goedkeuring!

• ReseTTim
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 29-07 19:05

ReseTTim

Chocolate addicted

Op donderdag 18 juli 2002 11:59 schreef Snol het volgende:
En als laatste heb je zelf dat gat in die Lexan plaat gemaakt of laten doen (als je zelf done hebt, hoe ?)
je pakt een metaal boordje, je pakt een kommetje met water en je gaat met de beschermfolie erover zachtjes boren. vervolgens koel je zo nu en dan ff het boordje..

bij mij ging het iig perfect..

Mijn profiel - Te koop: Overzicht van spullen..

• Amd RuLuzzz
Op donderdag 18 juli 2002 11:59 schreef Snol het volgende:
Zeer mooie mod, wilde wel ff vraagies stellen over die Clear fans...

1ste plaats of ze veel lawaai maken ten op zichte van de lucht die ze verplaatsen (volt kan je altijd veranderen off course), 2de of je die ledjes die erin zitten constant aan moet hebben of dat je die nog handmatig aan-uit kan schakelen terwijl de fan zelf wel draait. En als laatste heb je zelf dat gat in die Lexan plaat gemaakt of laten doen (als je zelf done hebt, hoe ?)

zeer netjes dat raampie :)
Kwa geluid van de fans gaat wel. Aks ik die in het raam op 12 volt zet vind ik hem een beetje storend, op 7 niet. Maar op 7 maakt hij bijna geen kabaal.

Het gat heb ik met een gatenboor gemaakt. Eerst het window afplakken afteken. Voor boren en dan met de gatenzaag erop. Dat is zo'n goedkoop ding van de aldi. en als laats een beetje met de dremel afwerken.

Verwijderd

Een keer een mod die niet geheel standaard is. Mooi gedaan. Leuk om mijn eigen kast eens zo verboud te zien worden. wat kost deze akst eigenlijk? en wat voor een is het er? dat weet ik dus zelf niet namelijk.

• Amd RuLuzzz
Op donderdag 18 juli 2002 13:10 schreef PDvD het volgende:
Een keer een mod die niet geheel standaard is. Mooi gedaan. Leuk om mijn eigen kast eens zo verboud te zien worden. wat kost deze akst eigenlijk? en wat voor een is het er? dat weet ik dus zelf niet namelijk.
Hij was eerst wel erg standaart gemod. maar nu niet meer :)

De kast is een inwin q500. Hij heeft mij 180 gulden gekost omdat diegen de kast te groot vond en wel wou ruilen. Normaal is de kast rond de 250 300 gulden.

Verwijderd

Ik vind het zelf een behoorlijk fijne kst en bn er erg blij om dat ik deze gekozen heb (3 jaar gelee al) toen ik mijn pc kocht..... En het is nog steeds mijn hoofdpc..... zie specs....

• Snol
  • Niet online

Snol

Thx dewds voor het antwoord, gatenzaag gaat het denk bij mij ook maar worden en dan heel slow en maybe met een bakkie water erbij dat het niet smelt.

Snapte ResetTim ze uitleg nog niet helemaal, maar doet dit ook betekenen dat je verder aan het gaan ben met je mod met de doorzichtige voorplaat ? :) I R benieuwd....

Enne voor grilletjes erop ga ik denk straks zelf voor doorzichtige fanguards, zie -> http://www.h-essers.nl/newproducts_en.htm

/edit - drukte te snel op enter - edit\

*

• Amd RuLuzzz
Op donderdag 18 juli 2002 13:46 schreef Snol het volgende:
Thx dewds voor het antwoord, gatenzaag gaat het denk bij mij ook maar worden en dan heel slow en maybe met een bakkie water erbij dat het niet smelt.

Snapte ResetTim ze uitleg nog niet helemaal, maar doet dit ook betekenen dat je verder aan het gaan ben met je mod met de doorzichtige voorplaat ? :) I R benieuwd....

Enne voor grilletjes erop ga ik denk straks zelf voor doorzichtige fanguards, zie -> http://www.h-essers.nl/newproducts_en.htm

/edit - drukte te snel op enter - edit\
je kan er met een aardig tempo doorheen gaan. Bij de gatenboor had ik geen last van het smelten.

/edit
Ik was net bezig om de bovenkap nog een spuitbeurt te geven. Was lekker strak geworden wil ik hem opakken om de zijkant te doen flikkerd hij op zijn kop |:( nu kan ik hem weer opnieuw schruren/spuiten :(

Verwijderd

Je hebt toch niet een gforceMX?

• Amd RuLuzzz
Op donderdag 18 juli 2002 18:30 schreef dune2000 het volgende:
Je hebt toch niet een gforceMX?
wel zelf een mx64 ;(

• Snol
  • Niet online

Snol

Bleh Amd dat sucks, verfen (spuitbus :)) is altijd wel te doen but we all hate schuuring, at least I do.

Anyway wilde nog even weten waar je zelf het lexaan gehaald had en wrom dat zo cheap is voor die 9 eurootjes....moet zelf namelijk soon ook gaan zoeken in Rotterdam voor een mooi stukkie van 4 mm dik. Enne of die ledjes op die fans afzonderlijk aan/uit kunnen tov het draaien van de fan zelf....wil nml. graag clear fans maar niet constant een disco als ze aan het draaien zijn.

*

• Amd RuLuzzz
Op donderdag 18 juli 2002 18:38 schreef Snol het volgende:
Bleh Amd dat sucks, verfen (spuitbus :)) is altijd wel te doen but we all hate schuuring, at least I do.

Anyway wilde nog even weten waar je zelf het lexaan gehaald had en wrom dat zo cheap is voor die 9 eurootjes....moet zelf namelijk soon ook gaan zoeken in Rotterdam voor een mooi stukkie van 4 mm dik. Enne of die ledjes op die fans afzonderlijk aan/uit kunnen tov het draaien van de fan zelf....wil nml. graag clear fans maar niet constant een disco als ze aan het draaien zijn.
Die leds kan je niet uitzetten, tenzij je gaat solderen eraan. Het plexi weet ikniet waar het vandaan komt. ReseTTim ha dat gehaald voor mij.

• Snol
  • Niet online

Snol

Okiez kewl thx :) jammel van die fans maar solderen is idd een optie..

*

Verwijderd

Ziet er goed uit, ik ben benieuwd naar je waterkoeling setup... :9
Pagina: 1