• DrJamez
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 06-03 19:49
Ik heb een 32 MB Smart Media kaartje liggen. Ik moet weten of dit in een Fuji Finepix 1300 kan, want als ik hem open maak kan ik hem niet meer terugbrengen.

Mijn vraag is: zijn alle smartmedia-kaartjes hetzelfde en kunnen ze dus in elke camera?

Temper is the one thing you can't get rid of by losing it.

• wout-hugo
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 14-09-2023
allemaal zelfduh

MacBook Black C2D 2.16GHz 160GB 4GB -- Dell 24" -- iPhone 3G 16GB -- iPod Nano 3G -- Canon PowerShot S90 -- Smart Roadster Coupe

• DrJamez
Japz
Gauw je reply veranderen he ;)

Nou, ik heb je advies opgevolgd en het werkt, dus bedankt he :)

• Firecow
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 16-01-2023

Firecow

worldofnature.nl

64 mb kan er zelf in
das wel max voor de 1300

Canon EOS 80D En wat glaswerk

• DrJamez
Dat heb ik ook in de gebruiksaanwijzing gelezen, maar de mensen van Dane-Elec zeiden dat de 128 MB er ook in kon :+

• schumacher
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 07-03 12:35
Op woensdag 17 juli 2002 16:38 schreef DrJamez het volgende:
Dat heb ik ook in de gebruiksaanwijzing gelezen, maar de mensen van Dane-Elec zeiden dat de 128 MB er ook in kon :+
Tuurlijk, want die lui willen die kaartjes verkopen :P

Maar het lijkt mij ook dat het wel kan, alle kaartjes zijn hetzelfde... dus waarom niet??

• Johnny
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 06-03 10:12

Johnny

ondergewaardeerde internetguru

Omdat bij smartmedia de controller in de camera zelf zit kan er in dit geval maximaal 64 MB en niet meer in! dat is het grote voordeel van CompactFlash, de controller zit op de kaart en dus kun je oneindig upgraden, bij SM is dat niet het geval, tenzij je iedere keer de firmware van je camera upgrade.

Aan de inhoud van de bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend, tenzij dit expliciet in dit bericht is verwoord.

• Auke
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Kaartjes zijn het zelfde. Alleen Olympus is zo lullig geweest om op hun kaartjes een stukje software te zetten die speciale fucties van hun camera's functioneel maakt.
Pagina: 1