Ik heb een recursieve functie om een hierarchische menustuctuur op het scherm te toveren. De onderstaande functie moet een aantal regels weergeven die door een javascriptje gebruikt worden om het menu weer te geven. Dat moet er zo uitzien:
Nu is mijn probleem dat ik voor [id] een teller moet hebben die het aantal menu-items weergeeft. Dit krijg ik echter niet voor elkaar. Hier de functie:
De waarde van $count_total moet dus meelopen met het aantal menuitems. Nu is het zo dat $count_total de volgende waarden aanneemt:
Heeft iemand een idee hoe ik de waarde $count_total bij ieder menu-item op kan laten lopen?
code:
1
| Tree[id] = "pageid|parentid|title|link"; |
Nu is mijn probleem dat ik voor [id] een teller moet hebben die het aantal menu-items weergeeft. Dit krijg ik echter niet voor elkaar. Hier de functie:
PHP:
1
| <?function show_menu($id = 0, $subject = 0, $replyto = 0, $count_total = 0) { $query = mysql_query("SELECT id, title, parent,link FROM pages WHERE parent = $id ORDER BY orderid ASC"); while(list($m_id, $m_subject, $m_replyto, $m_link) = mysql_fetch_row($query)) { $count_total++; echo"Tree[$count_total] = \"$m_id|$m_replyto|$m_subject|$m_link\";\n"; show_menu($m_id, $m_subject, $m_replyto, $count_total); }}?> |
De waarde van $count_total moet dus meelopen met het aantal menuitems. Nu is het zo dat $count_total de volgende waarden aanneemt:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
| Tree[1] = "1|0|Homepage|"; Tree[2] = "178|1|Info|page.php?id=178"; Tree[3] = "177|1|Products|"; Tree[4] = "184|177|S-Max|page.php?id=184"; Tree[5] = "186|177|M-Max|page.php?id=186"; Tree[4] = "179|1|Contact|page.php?id=179"; Tree[5] = "207|179|E-mail form|page.php?id=207"; Tree[5] = "180|1|Links|"; Tree[6] = "187|180|Link1|page.php?id=187"; Tree[7] = "190|180|Link2|page.php?id=190"; Tree[8] = "191|180|Link3|page.php?id=191"; |
Heeft iemand een idee hoe ik de waarde $count_total bij ieder menu-item op kan laten lopen?