Toon posts:

[RH 7.2] Soort van batch file

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Goedemiddag,

Ik wil in feite onder linux een soort .bat file make zoals dat onder DOS werkte.

Hierbij moet komen dat wanneer dat bestand wordt uitgevoerd, hij eerst een image maakt van de data, pauzeert, en dan brand.

Ik doe hier geen code request maar ik vraag me af hoe of waarmee ik dit maak in Linux? Gebruik hier een basic programmeer taal, of moet ik bepaalde headers includen.

Ik hoop dat iemand mij dat duidelijk kan uitleggen.

Ty :)

• Lancer
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 14-08 15:26

Lancer

What the......

Shellscript schrijven dus. Zie "man sh". Daarna met chmod execute rechten geven.

Je kunt niet in een systeem meten zonder het systeem te beinvloeden.... (gevolg van de Heisenberg onzekerheidsrelatie)

Verwijderd

dat kan gewoon met een shell script; neem eens een kijkje op linuxdoc :) (advanced bash scripting guide)

• wzzrd
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 24-05 21:44

wzzrd

The guy with the Red Hat

Shell scripten noemen we dat onder *nix, misscien moet je daar maar even een search op don :)

Edit: LOLZ! 3 keer min of meer dezelfde reply binnen één minuut :D

• richardt
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 08-03-2025
Het makkelijkste is inderdaad om hiervoor een shell script te maken. Gebruik daarvoor wel een geschikte editor (joe ofzo) wat de editors van Windows zetten aan het einde van de regel een CRLF (carriage return + linefeed) neer, waardoor je code onder linux niet executable is. Je maakt je code executable met 'chmod a+x filenaam'

Voor het maken van een image kun je gebruik maken van mkisofs (wel even de juiste opties meegeven). Voor het branden van die image kun je dan cdrecord gebruiken.

Verwijderd

Topicstarter
Super! Het is me al duidelijk *D

Bedankt maar weer :D
Pagina: 1