Toon posts:

[NT4] ntuser.dat veranderd na servercrash

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb het volgende probleem bij een gebruiker geconstateerd.

Op het moment dat de server crasht verdwijnen zijn instellingen in word en excel die hijzelf heeft aangepast. Zijn ntuser.dat word gewoon lokaal weggeschreven. Nu is het mijn vraag hoe ik dit in kan stellen zodat dit niet meer gebeurd. Elke keer als die server gecrasht is zijn zijn instellingen verdwenen die je bij excel via extra > opties kunt instellen.

Wat hier aan te doen. ?

Dit ontving ik van de gebruiker
code:
1
2
3
4
5
6
7
De problemen zijn, net als iedere keer, verholpen. Erg vervelend is dat na
iedere keer van server-problemen, persoonlijke instellingen in diverse
programmaŽs niet meer kloppen, bijvoorbeeld de standaard bestandslocaties in
Excell.

Is er geen oplossing die voorkomt dat telkens opnieuw de persoonlijke
instellingen moeten worden aangepast?

• Devster
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14-08-2025

Devster

-=+CLOUDBARISTA+=-

Logt die gebruiker wel eens uit, zodat zijn roaming profile wordt geupdated? Het lijkt er nu op dat hij inlogt, zijn settings aanpast en vervolgens niet uitlogt?

Het zou ook kunnen zijn dat hij onvoldoende rechten heeft op zijn roaming profile en het dus alleen kan lezen, waardoor het dus nooit geupdated wordt.

Met de informatie die jij geeft is het probleem echter niet op te lossen, je zult toch zeker nader onderzoek moeten doen.

"The problem with internet quotes is that you can't always depend on their accuracy" ~Abraham Lincoln, 1864.

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 17 juli 2002 14:34 schreef Devster het volgende:
Logt die gebruiker wel eens uit, zodat zijn roaming profile wordt geupdated? Het lijkt er nu op dat hij inlogt, zijn settings aanpast en vervolgens niet uitlogt?

Het zou ook kunnen zijn dat hij onvoldoende rechten heeft op zijn roaming profile en het dus alleen kan lezen, waardoor het dus nooit geupdated wordt.

Met de informatie die jij geeft is het probleem echter niet op te lossen, je zult toch zeker nader onderzoek moeten doen.
ja maar profile wordt lokaal weggeschreven, en wordt constant geupdated, elke seconde. Dus dat is het vreemde. Of staat het roaming profile wel op het netwerk.??

• Donuts
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 19-04 07:57
Op woensdag 17 juli 2002 14:39 schreef Spooty het volgende:

[..]

Of staat het roaming profile wel op het netwerk.??
Anders is het geen roaming profile...

|:(

Women who seek to be equal with men lack sense of reality

• raphidae
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 06-01-2025

raphidae

...antichrist...

Bij een roaming profile staat er een ntuser.dat op de server en lokaal. Bij uitloggen wordt de ntuser.dat op de server geupdate.

Als de server nou crashed voordat de user is uitgelogd en je zet een backup terug, dan verander je de datum van de ntuser.dat op de server. Als de user dan uitlogt zal de ntuser.dat op de server niet geupdated worden omdat de datum op die nieuwer is (dan de vorige die ie opgehaald heeft).

En als de user dan weer inlogt krijgt ie de oude ntuser.dat van de server met de nieuwere datum.

Every morning is the dawn of a new error.

• Vavoom
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 16-12-2024
Welke versie van Word en Excel wordt er gebruikt?
Als ik me niet vergis hebben de instellingen van Word97 en Excel97 niets met profiles te maken.
Word gebruikt de normal.dot voor de instellingen.
Voor zover ik weet gebruikt Excel gebruikt de registry van de lokale pc.

Als de normal.dot van de gebruiker, vanaf de server geladen wordt tijdens het opstarten van Word, en de server crashed: dan wordt er door Word een nieuwe aangemaakt met de standaard instellingen.

Verwijderd

Niet voor het een of ander, maar hoe vaak crashed die server wel niet :?

het is al een hele tijd geleden dat ik een server op zijn bek heb zien gaan...(en d'r staan er hier wel een flink aantal).

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

Effe hoor, maar wat denk je er van om er wat aan te doen dat die server iedere keer crasht? Lijkt me dat je wel meer redenen kunt verzinnen waarom je niet zou willen dattie dat regelmatig doet. Begin eens met te bekijken waarom-ie eigenlijk crasht (90% kans dat 't een rotte virus scanner is). Dus niet meteen rebooten, maar daadwerkelijk lezen wat er staat op dat scherm met STOP 0x0000000A etc.

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

• brid
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 30-07 16:21

brid

Onze excuses voor het ongemak

Op woensdag 17 juli 2002 15:47 schreef Vavoom het volgende:
Welke versie van Word en Excel wordt er gebruikt?
Als ik me niet vergis hebben de instellingen van Word97 en Excel97 niets met profiles te maken.
Word gebruikt de normal.dot voor de instellingen.
Voor zover ik weet gebruikt Excel gebruikt de registry van de lokale pc.

Als de normal.dot van de gebruiker, vanaf de server geladen wordt tijdens het opstarten van Word, en de server crashed: dan wordt er door Word een nieuwe aangemaakt met de standaard instellingen.
Word en excel 97 schrijven gegevens weg in het register in current_user enzo. Bij een roaming profile staat dat gedeelte in ntuser.dat

DIY NAS, Hoofd PC
Unchain your pc/laptop, buy a SSD!!!!!

• Vavoom
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 16-12-2024
Op woensdag 17 juli 2002 15:57 schreef Brid het volgende:

[..]

Word en excel 97 schrijven gegevens weg in het register in current_user enzo. Bij een roaming profile staat dat gedeelte in ntuser.dat
Da's ook vreemd dan. Hier gebruiken wij helemaal geen profiles (Wel login script waarin staat waar de normal.dot te vinden is, deze staat in hun eigen home-folder) en toch kan iedere gebruiker ergens inloggen en krijgt via de normal.dot de eigen instellingen in Word.
De Excel instellingen in de registry worden middels login-script gewijzigd tijdens het inloggen.
Pagina: 1