[HTML] File upload dmv form probleem

Pagina: 1
Acties:

• Funcracker
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 28-04 18:17

Funcracker

The LedZ Collective

Topicstarter
Ik heb met PHP en HTML een vrij simpele constructie in elkaar gezet waardoor gebruikers een formuliertje in kunnen vullen en eventueel ook een plaatje. Probleem is dus dat eventueel. Want zodra de gebruiker op submit klikt en geen bestand heeft geselecteerd komt er:
Notice: No file uploaded in Unknown on line 0
op het scherm.

Is er een manier om dit te omzeilen? Lijkt mij wel, aangezien andere sites, zoals GoT en andere fora ook niet gaan zeuren als je geen bestand mee stuurt.

mijn html code:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
<FORM METHOD="POST" ACTION="test.php" ENCTYPE="multipart/form-data">
<TABLE border=1 CLASS="input">
<TR>
    <TD CLASS="input" width=175>Picture</TD>
    <TD CLASS="input" width=175>
    <INPUT TYPE="file" CLASS="file" NAME="upload">
    </TD>   
</TR>
<TR>
    <TD COLSPAN="2">
    <INPUT TYPE="submit" CLASS="button" VALUE="Save">
    </TD>
</TR>
</TABLE>
</FORM>

I am one hell of a guy, I can do anything I want, only I just don't have the faintest idea what.
Zaphod Beeblebrox, in The Hitch Hiker's Guide To The Galaxy

• OkkE
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 10-11-2025

OkkE

CSS influencer :+

Misschien dmv een onSubmit checken of en een plaatje in het form is toegevoegd, en wanneer dat niet het geval is en een spatie in te vullen met een JS-srippie ofzo. :?

Of anders kan je misschien iets van "jouw-plaatje.gif" als standaard waarde in de img-input kunnen zetten, en dan op 1 of andere manier dmv php die text in je page vervangen door "" (=leeg). :?

“The best way to get the right answer on the Internet is not to ask a question, it's to post the wrong answer.”
QA Engineer walks into a bar. Orders a beer. Orders 0 beers. Orders 999999999 beers. Orders a lizard. Orders -1 beers.

Verwijderd

je moet denk ik in p&w met je php code zijn, maar eht moet denk ik <? if ($upload == "" ) { echo "geen bestand, ga terug!" } ?> zijn

• Funcracker

Funcracker

The LedZ Collective

Topicstarter
Op woensdag 17 juli 2002 13:09 schreef UltraV het volgende:
je moet denk ik in p&w met je php code zijn, maar eht moet denk ik <? if ($upload == "" ) { echo "geen bestand, ga terug!" } ?> zijn
Daar zat ik ook aan te denken, maar ik kwam erachter dat PHP hier niets mee te maken heeft. Daarom heb ik mijn test.php code niet gepost, daar staat alleen maar echo statement in. Het ligt echt aan iets anders, daarom post ik het hier. JS kan ik misschien de zaak mee foolen, maar ik hoopte eigenlijk op een mooiere oplossing..

Ten tweede hoeft de gebruiker dus helemaal geen plaatje in te voeren, anders zou ik dat met JS inderdaad wel kunnen afdwingen. Het is een optie. Net als je in je GoT profiel ook de optie hebt om een icon up te loaden.

I am one hell of a guy, I can do anything I want, only I just don't have the faintest idea what.

• Bosmonster
  • Laatst online: 29-08 19:47

Bosmonster

*zucht*

Je kunt in PHP kijken of er wel een file geattached is.. aan HTML zal het iig niet liggen. HTML is opmaak en genereert vooralsnog geen foutmeldingen ;)

Ik kan je vragen je test.php te laten zien hier.. maar das dus verhaal voor Programming & Webscripting... Al kun je met even zoeken ook vast wel zelf een upload-script voorbeeld vinden gok ik...

Move W&G -> P&W

• Funcracker

Funcracker

The LedZ Collective

Topicstarter
Op woensdag 17 juli 2002 13:32 schreef Bosmonster het volgende:
Je kunt in PHP kijken of er wel een file geattached is.. aan HTML zal het iig niet liggen. HTML is opmaak en genereert vooralsnog geen foutmeldingen ;)

Ik kan je vragen je test.php te laten zien hier.. maar das dus verhaal voor Programming & Webscripting... Al kun je met even zoeken ook vast wel zelf een upload-script voorbeeld vinden gok ik...

Move W&G -> P&W
Het ligt niet aan PHP. Ik vermoed dat het iets met formhandling te maken heeft ergens, maar zie niet hoe.. Misschien met php.ini, dat zou ook kunnen.

Maar dit is mijn php script:
code:
1
2
3
<?
echo "hoi";
?>

en als ik mijn form submit zie ik dit:

Notice: No file uploaded in Unknown on line 0
hoi

M.a.w. het script zelf is nog niet uitgevoerd voor de foutmelding op het scherm verschijnt. Bovendien doet het script nix met de formdata.

Normaal heb ik geen last met forms, maar sinds ik deze keer ENCTYPE="multipart/form-data" in de FORM tag heb gezet heb ik dit gezeur..

Verwijderd

php.net zegt:
De URL moet naar een PHP bestand wijzen. Het MAX_FILE_SIZE 'hidden' veld moet VOOR het 'file input' veld komen en de waarde hiervan wordt gebruikt als de maximaal toegestane grootte van het bestand dat geupload wordt. Deze waarde is in bytes.
Bovendien kun je met
code:
1
isset($upload);

bepalen of ie is ingevuld.

hier is meer info over file uploads.

• Bosmonster
  • Laatst online: 29-08 19:47

Bosmonster

*zucht*

Op woensdag 17 juli 2002 13:43 schreef Funcracker het volgende:

[..]

Het ligt niet aan PHP. Ik vermoed dat het iets met formhandling te maken heeft ergens, maar zie niet hoe.. Misschien met php.ini, dat zou ook kunnen.
Ook PHP instellingen e.d. horen niet ineens in W&G :) MAar zoek eens een voorbeeldscript zou ik zeggen. Gewoon ff Googelen op "PHP Upload script" ofzo...

• Funcracker

Funcracker

The LedZ Collective

Topicstarter
Op woensdag 17 juli 2002 13:45 schreef Materie het volgende:
php.net zegt:
[..]

Bovendien kun je met
code:
1
isset($upload);

bepalen of ie is ingevuld.

hier is meer info over file uploads.
Damn.. Volgens mij moet ik een cursus probleem uitleggen gaan volgen ofzo..

Ik heb een goed werkend PHP file upload script.. maar dat is dus niet mijn probleem. Zelfs als ik geen fuck doe met de form data (zie mijn PHP file) blijf ik tegen die error oplopen. Alles wat er in de PHP file zou staan om fouten af te vangen komt dus te laat.

Ik hoef geen file upload script. Ik wil weten waarom deze error op mijn scherm verschijnt. Zijn er PHP instellingen of Apache instellingen die hier iets mee te doen hebben. Hebben anderen hier weles last van gehad?

• drm
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 09-06-2025

drm

f0pc0dert

lezen is ook een vak :) Funcracker zegt dat het script nog niet eens uitgevoerd wordt...

Funcracker: Misschien moet je even nagaan of er errors gelogd worden op je server. 't Zou bijvoorbeeld zo kunnen zijn dat de tmp-directory niet goed geconfigureerd staat? Wellicht dat PHP dan een fout genereert, als hij uberhaupt een form binnenkrijgt wat multipart geencode is.

Of krijg je geen foutmelding wanneer je wel een bestand selecteert :?
OkkE:
Of anders kan je misschien iets van "jouw-plaatje.gif" als standaard waarde in de img-input kunnen zetten,
Je kunt geen value opgeven van <input type="file">. Ben ik ook wel blij om :)

Music is the pleasure the human mind experiences from counting without being aware that it is counting
~ Gottfried Leibniz

• Funcracker

Funcracker

The LedZ Collective

Topicstarter
Op woensdag 17 juli 2002 14:01 schreef drm het volgende:
lezen is ook een vak :) Funcracker zegt dat het script nog niet eens uitgevoerd wordt...

Funcracker: Misschien moet je even nagaan of er errors gelogd worden op je server. 't Zou bijvoorbeeld zo kunnen zijn dat de tmp-directory niet goed geconfigureerd staat? Wellicht dat PHP dan een fout genereert, als hij uberhaupt een form binnenkrijgt wat multipart geencode is.

Of krijg je geen foutmelding wanneer je wel een bestand selecteert :?
[..]

Je kunt geen value opgeven van <input type="file">. Ben ik ook wel blij om :)
Ik krijg inderdaad dus geen foutmelding wanneer men wel gewoon een bestand meegeeft. Dat is het vage.. Dus ergens wil iets een bestand hebben, en daarom krijg ik die fout.. Maar wat is dat iets.. Apache, PHP?? Ik heb werkelijk geen idee.

Ik zal de errorlogs ff checken..

[update]
errorlog zegt dat het iets met PHP te maken heeft:
[Wed Jul 17 15:01:17 2002] [error] PHP Notice: No file uploaded in Unknown on line 0
[/update]

• Janoz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 28-08 12:00

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Ik denk dat dit gewoon een interne 'fout' is in php. Waarschijnlijk wordt bij zo'n formulier altijd een bestand verwacht door PHP. Misschien gaat de melding wel weg als je je error settings iets naar beneden zet, maar dat is wel een smerige oplossing.

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

• drm
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 09-06-2025

drm

f0pc0dert

* drm heeft er geen last van
als ik geen bestand upload krijg ik een leeg bestand in het php-tje van type application/octet-stream

Music is the pleasure the human mind experiences from counting without being aware that it is counting
~ Gottfried Leibniz

• Funcracker

Funcracker

The LedZ Collective

Topicstarter
Op woensdag 17 juli 2002 15:51 schreef drm het volgende:
* drm heeft er geen last van
als ik geen bestand upload krijg ik een leeg bestand in het php-tje van type application/octet-stream
wat krijg je? :) :?

Ik heb er last van omdat ik alle errors weergeef. Ik heb t ff gechecked, maar als ik NOTICES uitzet, is de melding weg.
Tevens schijnt een Notice niet altijd een fout te hoeven zijn ofzo. t Blijft nog wat vaag, maar dat doe ik dan maar.. Volgens mij is het anders onoplosbaar.
Bedankt iedereen voor de hulp. Mochten mensen nog goede ideeën hebben, dan hoor ik t graag!

Pagina: 1