Enermax 365P-VE, na 5 sec: *POEF* wat nu?

Pagina: 1
Acties:

• McFlipp
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22-04-2023
Ik had een enermax365AX-VE besteld bij Funcomputer in Duitsland.
Nou komt ie net binnen en blijkt het een 365P-VE te zijn. Nouja kon ik mee leven, had geen zin om hem helemaal terug te sturen.
Na eindelijk alles aangesloten te hebben, stop ik de zwarte kabel achterin de voeding, en switch die switch achterop naar - . Ik kijk nog ff of alles goed zit, en opeens *POEF*

* McFlipp had toen een piep in z'n oren ;)

Nouja die piep in m'n oren is weg, maar de voeding doet het niet meer :( :'(
Ik had alles goed staan, stond op 230 (dus geen 110! die fout heb ik niet gemaakt :) ) had alles in de kast goed aangesloten... Nouja het was volgens mij kortsluiting want er sloeg een stop door :P (dus er ontstond in de voeding kortsluiting)
Nouja nu is ie dus dood, maarja daar kan ik niets aan doen, volgens mij was het gewoon een DOA.
Maar nu mijn vraag, zou ik hem nog kunnen repareren :? Want om hem nou weer helemaal naar Duitsland te sturen...

Mijn Airliners.net foto's
A bird in the hand is worth two in the bush - Aesop

• Xavier
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Stuur hem gewoon terug.

En zeg erbij dat dit ook niet was wat je besteld had.

• McFlipp
Op woensdag 17 juli 2002 12:56 schreef Xavier het volgende:
Stuur hem gewoon terug.

En zeg erbij dat dit ook niet was wat je besteld had.
Heb net een mailtje gestuurd naar Funcomputer. Stel nou dat het niet kan, om wat voor reden dan ook. Zit er geen zekering in een voeding ofzo :? Want misschien kan ik hem dan nog maken :? Zo ja, hoe precies?

• ReseTTim
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 29-07 19:05

ReseTTim

Chocolate addicted

waarom heb je hem dan ook in duitsland besteld? zoals je nu merkt zit je dus weer met problemen.. maargoed suc6 ik hoop dat je hardware, qua mobo nog heel is.

Mijn profiel - Te koop: Overzicht van spullen..

• PegOpDeWeg
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 04-08 13:25

PegOpDeWeg

eej wasup?

hmm misschien heeft hij hem in Duitsland besteld vanwege de "grundligheid" :? >:)

"It's better to burn out, than fade away"

• mlevd
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 25-04 12:24
Wat stond er op je bon: 365AX-VE of 365P-VE ?

• McFlipp
Op woensdag 17 juli 2002 13:20 schreef ReseTTim het volgende:
waarom heb je hem dan ook in duitsland besteld? zoals je nu merkt zit je dus weer met problemen.. maargoed suc6 ik hoop dat je hardware, qua mobo nog heel is.
Omdat ik nog meer had besteld, en het toch aanzienlijk in prijs scheelde.
Op woensdag 17 juli 2002 13:24 schreef mlevd het volgende:
Wat stond er op je bon: 365AX-VE of 365P-VE ?
Er staat dit op de bon:
350Watt Netzteil Enermax PFC €75,00

Nou en de AX-VE kost €75,- en de P-VE kost €66,-.

En in de mail die ik ontvangen had stond dit:
1x ENERMAX EG 365AX-VE 350 Watt Netzteil PFC EUR 75.00 EUR 75.00

• Dark
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 23:57

Dark

who tweaked the light?

Stuur een email naar info@enermax.nl, misschien kan je 'm daar laten repareren... maar ik denk ook dat het gewoon garantie bij de winkel is hoor, dus dat zou ik zeker eerst proberen, jammer van heen en weer gestuur maar helaas, dat is nog altijd goedkoper dan de reparatie zelf betalen, of een nieuwe aan laten rukken...

• Treb
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Op woensdag 17 juli 2002 13:28 schreef McFlipp het volgende:

Er staat dit op de bon:
350Watt Netzteil Enermax PFC €75,00
EG365P-VE is het basismodel van de 350Watt serie en heeft in iedergeval geen PFC.
Ik zou hem gewoon terugsturen en in ieder geval een EG365AX vragen.

Tja, dat ik het nadeel van in het buitenland bestellen.... De verzendkosten zullen je redelijk de das om gaan doen ben ik bang.....

• Xavier
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Wat ik zou doen:

Mailtje sturen naar ze met daarin.
Dat je de AX besteld had. (oude mailtje erbij doen) en je kreeg de P versie. Je dacht bij jezelf naja. ik heb wat meer betaald. Maar als het werkt ok dan heb ik maar een klein beetje pech. Want je hebt geen zin om hem terug te sturen.
Dan sluit je hem aan en dan gaat hij kapot.

Een NL bedrijf zou de verzendkosten van jou naar hun vergoeden en je de juiste opsturen.
Als ze dit niet willen doen heb je dus pech en moet je die kosten zelf betalen.
Ik zou er wel op dringen wat dat heet service.

Als ze zeggen dat dat te duur is omdat je in NL woont. Hun probleem moeten ze maar niet buiten Duitsland leveren.

• McFlipp
Op woensdag 17 juli 2002 17:05 schreef Xavier het volgende:
Wat ik zou doen:

Mailtje sturen naar ze met daarin.
Dat je de AX besteld had. (oude mailtje erbij doen) en je kreeg de P versie. Je dacht bij jezelf naja. ik heb wat meer betaald. Maar als het werkt ok dan heb ik maar een klein beetje pech. Want je hebt geen zin om hem terug te sturen.
Dan sluit je hem aan en dan gaat hij kapot.

Een NL bedrijf zou de verzendkosten van jou naar hun vergoeden en je de juiste opsturen.
Als ze dit niet willen doen heb je dus pech en moet je die kosten zelf betalen.
Ik zou er wel op dringen wat dat heet service.

Als ze zeggen dat dat te duur is omdat je in NL woont. Hun probleem moeten ze maar niet buiten Duitsland leveren.
Ik heb dus dit al naar hun RMA afdeling gemailed, maar toen kreeg ik een automail terug :(
Heb dan maar naar hun "falschleverung" afdeling gestuurd, hopelijk krijg ik daar wel iets zinnigs op terug.
Ennuh die verzendkosten, zijn iig goedkoper dan een nieuwe voeding.

• Flex
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 27-07 12:56
Je zou gewoon die winkel in GER moeten bellen of mailen dat je het verkeerde heb gekregen, en dat die tijdens het aansluiten overleden is.
Mocht de winkel een k.tservice verlenen,dan speel je het direct door via Enermax voor de garantie(alleen kan je dan niet het bestelde model claimen)

Hier de gegevens van Enermax.

Veel succes verder,volgende keer effe de pricewatch bekijken.
Je had hem voor hetzelfde geld ook in NL kunnen bestellen.
Pagina: 1