Toon posts:

Waar vind ik T-bird met blue core ?

Pagina: 1
Acties:
  • 134 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Waar o Waar vind ik dit ? zit hier binnenkort met zwaar gemodificeerde A7v en die gilt om een zo laag geclockte t-bird die de a7v met Alpha ( als die binnen is ) op 1150 of 1200 zal laten lopen =)

mail: v.candea@chello.nl

bvd !

• seppie
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 13-08-2025

seppie

Wie anders?

Hmmz, met die t-bird kom je niet zo hoog als je wel met een Duron komt...

Don't You stare there, Operate!

• tazzman
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 05-01 10:48

tazzman

a real boardmonkey

de Alpha kan gekocht worden bij de oc-shop!

www.oc-shop.nl

Het nieuwe speelgoed: een Saab 9-3 Aero (absoluut, helemaal en compleet fantastisch....)

Verwijderd

Topicstarter
jongens dat weet ik wel maar je mobo kan gemodificeerd worden dat ie meer stroom kan leveren en dat in combo met een blue core ( die dus beter oc-en dan de standaard core athlons ) en een alpha haal je 1150 of 1200 mhz ..... op a7v en of kt7 raid ...... bij een of andere hardware site is dit dus het geval weet niet precies waar maar moet haalbaar zijn :) kom ik weer bij de vraag waar kan ik een blue core athlon vinden T-bird :?

Verwijderd

Sinds vandaag heb ik een tbird 900Mhz met een blauwe core :)

Verwijderd

We hadden bij Funprice een gigaherzje liggen met blauwe core

Verwijderd

Ok. Op de volgende manier vind je een blue-core:

1) Draai Groen Mannetjes pc-kast open
2) Verwijder de heatsink+fan van zijn socket
3) Aanschouw!!!!! Een blue-core athlon 800 die er om vraagt overklokt te worden :) :) :)

Mzzl ;)

Verwijderd

Wat als ik je nou uit de droom haal :Z en zeg dat ik ook een blauwe core en goede koeling heb maar hem op 1,89 volt echt niet meer dan 150MHz sneller kan laten draaien.

Dat jij nou bij een site zag dat een TB met blauwe core ver werd overgeclocked betekend niet gelijk dat ze dat allemaal kunnen...

Maar laten we voor jouw hopen dat jij wel een goede OC-er te pakken krijgt :9~

• seppie
  • Laatst online: 13-08-2025

seppie

Wie anders?

<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Op 14 oktober 2000 00:25 schreef ZaaD het volgende:
Wat als ik je nou uit de droom haal :Z en zeg dat ik ook een blauwe core en goede koeling heb maar hem op 1,89 volt echt niet meer dan 150MHz sneller kan laten draaien.

Dat jij nou bij een site zag dat een TB met blauwe core ver werd overgeclocked betekend niet gelijk dat ze dat allemaal kunnen...[/quote]Kijk, daar hebben we wat aan : De Waarheid!

Don't You stare there, Operate!

Verwijderd

Topicstarter
Mensen jullie lezen NIET goed zoals gewoonlijk ik zeg toch MOEDERBORD MODIFICEREN MET EEN WEERSTAND ZODAT IE 2.32
volt kan leveren !!! en geen k*tkoeler nee een alpha !!! dan zet je hem op 2.0 of 2.1 volt en dan haalt ie dat dus WEL zelfs een 700 t-bird ..... dus niet ouwehoeren Aub en zeg me gewoon WAAR ik zo''n ding kan krijgen da's alles :)

de blue core t-birds dus

Verwijderd

Ik heb de mijne bij paradigit vandaan :)

• Floor-is
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 04-09 11:21

Floor-is

5.2

In Malysie kan je ze wel vinden ;)

Nee serieus, die zijn erg moeilijk te krijgen, ik heb toevallig een TBird 1100 (jaja blauwe core en retesnel) gehad voor een test, maar verder heb ik er nog maar weinig gezien.

Even voor de Duron-ers onder ons: De Durons met blauwige core zijn niet blauw! Die zijn groen, maar hebben de verkeerde finish meegekregen, hiervan zijn er voor zover bekend ongeveer 80.000 gemaakt en die zwerven met name rond in Noord-Europa.
Een blauwe core geeft aan dat de Proc in Dresden zou zijn gemaakt, maar Duron's voorlopig worden alleen Austin-Duron's verkocht, deze hebben aluminium interconnects, dus geen copper!!

Ehm verder zou je voor pre-tested componenten hier eens kunnen kijken:
http://www.step-thermodynamics.com/

Bericht hierboven

• Den the Man
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Den the Man

Hmmm....

A newbee question:

Wat is er zo speciaal aan een T-bird met een blue core?

Pak je rust!

Verwijderd

die Blauwe Tbirds hebben koperen ineterconnects. Theoretisch gezien kan je deze dus beter overklokken. Praktisch maakt het niet veel uit. Praktisch gezien moet je het meer van de mazzelfactor hebben.

m.a.w. kniel en ga bidden dat je een goeie oc bare probessor krijgt.

• tazzman
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 05-01 10:48

tazzman

a real boardmonkey

ik ga volgende maand een 900Mhz Tbird aanschaffen... enig idee of deze dingen in grote getalen uit Dresden komen = grote kans op blue core?

Het nieuwe speelgoed: een Saab 9-3 Aero (absoluut, helemaal en compleet fantastisch....)

• Ceaser
  • Laatst online: 18-08 17:08
zeg donkerman, jij staat hier wel bikkel te lullen maar een processor klok je niet verder over als je een gemodificeerd mobotje hebt dat 2.1V kan leveren met een alpha koelertje erop.

Als jij die thunderbird lekker koel wil houden op 2.1V op een MHz of 1100 heb jij een hele goede koelinstallatie nodig en een godsgans geluk dat je toevallig een goede processor koopt.

Ik heb zelf een celly 2 566 gekocht met het idee in m'n achterhoofd dat ie de 850 wel ff zou halen>> mooi niet dus. Klere ding loopt net 833 stabiel in windows op 1.85V en voor spellen moet ik hem op 800 zetten anders loopt het na een paar minuten vast.

Verwijderd

Alpha alpha alpha.. Is de Heavy Metal cooler niet veel beter of is dat een of de alpha?

Darkman, tip: Koop een cpu met een groene core en een pot blauwe verf :)

Verwijderd

ten eerste er is nooit een garantie dat je je CPU kan overclocken en ook al lukt het je wel dan is er nog een heel grote marge van overclockbaarheid. De ene CPU wil niet ver dan 50 Mhz en de andere loopt zelfs op dubble speed. Trouwens ga voor een globalwin FOP38-1 die is beter dan een alpha. Dan ff de heatsink lappen en misschien ook de CPu alhoewel ik daar nog niks over heb gehoord bij Socket A CPU's. Maar iig succes met je projectje

• Harmen
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 16:00

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

Bij NoRRoD Computers schijnen ook T-Birds met blue core verkocht te worden, hebben ze mij verteld.

Whatever.

Verwijderd

Topicstarter
Ik sta hier helemaal niet bikkel te wezen want ergens ( toms hardware of zo ) hebben ze 2 700 tbirds overclocked met alpha op 2,1 volt de ene doet 1150 en de 2e doet 1200 heel erg mazzel gehad die gasten lijkt me NOT hij moet het kunnen halen omdat ie bij hogere voltage sneller stabieler wordt maar niet echt VEEL heter als ik bij mij kijk word mijn duron 600 op 850 net zo warm als dat ie op 950 loopt , hoger willen ze niet ..

dus ... feiten spreken voor zich denk ik zo ...

Verwijderd

Ik heb hier eerst een klein vraagje.
Hoe zet je dat plaatje links in het beeld daar neer?

Ok.
Ik heb een T-Bird 800bLUEcORE@1200 256@107MHZ
EACH, enne ik heb ook een blue core shit.
is ie dan blauw onder de processor? A7V
Ik heb deze gedraaid op 1100 en niet langer dan een half uur. temp liep wel op 100C
na een klein 5min. in bios liep al na 90C raar te doen. So ik kan in ieder geval zeggen een half uur lang mijn pctje haad aanstaan en alleen in de bios om de temp te checken, gefikt te hebben om met zelfs 3x12v@5000Rpm per piece op een copper bodem koelblok recht op de processor. Dus effe recht erboven. meteen uitgezet/.

met een Volt@2.9 1100mhz

Wie niet Rulez Sucks

• jhead22
  • Registratie: November 1999
  • Niet online
Bel gewoon een winkel op funprice bv... en vraag of zei een blauwe t bird kunnen leveren. Niet ? dan bel je de volgende zaak op. Is het makkelijkst en weet je tenminste zeker dat je een blauwe krijgt.

Ik zou je proc niet lappen. de t birds core zit er vlak onder dus mol je de boel heel snel !

Verwijderd

Sorry maar uit het verhaaltje van memyselfandi kan ik niets wijs worden!
Een ding weet ik wel, ik liet mijn T-burd geen 100graden worden ;)
Pagina: 1