Toon posts:

Direct Connect Hub opzetten achter NAT

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Luitjes,

Ik heb het volgende probleempje.
Ik heb ADSL met een getweakt modem.

Ik heb netjes alle poorten die nodig waren: 411 en later ook 412 doorgerouteerd naar mijn server (10.0.0.150) met mbv de volgende regels:

nat create protocol=tcp inside_addr=10.0.0.150 inside_port=411 outside_addr=0 outside_port=411
nat create protocol=udp inside_addr=10.0.0.150 inside_port=411 outside_addr=0 outside_port=411
nat create protocol=tcp inside_addr=10.0.0.150 inside_port=412 outside_addr=0 outside_port=412
nat create protocol=udp inside_addr=10.0.0.150 inside_port=412 outside_addr=0 outside_port=412

hierna een "nat save" uitgevoerd.

En nog ben ik niet zichtbaar in de hublist en kan ik niet inloggen op mijn IP adres.

DC HUB geeft wel upload aan (paar bytes per keer als de client probeert in te loggen, maar geen download).

Ik heb geen firewall lopen (uitgezet), dus dat kan het ook niet zijn.

Weet iemand de oplossing voor dit probleem?

Verwijderd

Volgens mij was er iets met DC dat je actieve en passieve mode had . Achter een firewall of router moet je passieve mode gebruiken.....

Verwijderd

Topicstarter
klopt.. dit is met de client.. in dit geval gaat het om de HUB zelf.. niet om de client...
De hub zelf kun je niet in active of passive mode zetten.

• The Dud3
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 10-07 15:18
Ik gebruik active mode achter een getweakte modem! :D
Ik gebruik gewoon DND2GO! In DC++ geef ik thedud3.dns2go.com in bij mijn IP adres, en ik laat DNS2GO client draaien, op die manier werkt het bij mij :)

The opinions stated in the above post are purely those of the author,
and do not represent intelligent life of any form.

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben verder gaan vogelen.
Heb eens geprobeerd om alle poorten door te lussen naar die ene pc:

nat defserver addr 10.0.0.150
nat save
system reboot

En nog doet die hub het niet. Wat doe ik fout? Ik heb geen firewall, dus daar kan het niet aan liggen.

De hub geeft wel aan dat er een upload van een aantal bytes is (200 ofzo) maar geen download. De client geeft vervolgens aan: disconnected by hub.

Ook als iemand anders bij me probeert in te loggen met de DC client werkt het nog niet.

Ik wordt hier een beetje ;( van

Verwijderd

Topicstarter
Mja, ik heb eens geprobeerd om een FTP server op te zetten MAW zie boven, maar dan met poort 20 en 21. Weer nada, noppes zelfs de defserver werkte niet. Ik weet niet wat ik fout doe.
Ik heb inmiddels ook dat progje: auto port mapping gedowned. Maar dat werkt ook allemaal niet. Tweakers heb ik inmiddels helemaal afgelezen, maar de oplossing zit er niet bij.
ipv het adres 0 heb ik ook al 0.0.0.0 gebruikt, werkte ook niet.
Kan echt niemand mij hierbij helpen?
Pagina: 1