Loggen van internet gebruik*

Pagina: 1
Acties:

• Webgnome
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 22:20
He mensen,

Binnenkort krijgen we hier een netwerkje en ik vroeg me af of het mogelijk is om te loggen. Dus wie wat print, welke files men waar vandaan haalt (intern en extern) wanneer men het internet op gaat en hoelang die sessie duurt etc etc.

Is dat mogelijk?

verder nog een vraagje, ik weet niet of dat hier in hoort maar we zitten met het volgende probleem:

Afbeeldingslocatie: http://picserver.student.utwente.nl/getpicture.php?id=887

Zoals je ziet zitten er 5 computers in een 't netwerk. De bovenste twee zijn van moi de linkse twee van mijn paps en die ander is een laptop. Is allemaal geen probleem (of hoeft geen probleem te zijn) Maar nu het volgende. De pc's van mijn paps staan in een kantoortje dat pakweg 100 meter van het huis af ligt daar hebben we al een kabel tussen gehangen klaar voor gebruik maar nu kwam mijn zusje dus laatst met een 2e pc aan zetten en we hebben maar 1 kabel.

Is het enigszins mogelijk om die 2 pc's via die ene kabel te verbinden met de rest van het netwerk.. het zou met een hub kunnen maar kan dat ook goedkoper? (bijvoorbeeld m.b.v. een splitter oid)

Strava | AP | IP | AW

• Vavoom
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 16-12-2024
Wat voor kabel is dat? UTP? Dan zou je met een hubje kunnen werken. Die zijn niet zo duur. Splitten kan ook. Daar zijn splitters voor :9

• bazs2000
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 31-07 08:16

bazs2000

Pixels zo groot als een atoom

Het kan met een HUB, maar beter is het im er een switch tussen te zetten.
Dan blijft de snelheid nog een beetje goed. :)

Krankzinnige muziek vind je hier.

• Webgnome
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 22:20
Ja maar een switch is zo duur en die heb je pas vanaf 4 poorts. Het is een normale UTP kabel inderdaad.
Op woensdag 17 juli 2002 12:44 schreef Vavoom het volgende:
Wat voor kabel is dat? UTP? Dan zou je met een hubje kunnen werken. Die zijn niet zo duur. Splitten kan ook. Daar zijn splitters voor :9
hoe werkt dat dan zo'n splitter?

Strava | AP | IP | AW

• Dreamer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 27-06 12:47

Dreamer

Foutje

splitter zal ik niet doen want dan kan er maar pc tegelijk op internet.

je hebt de keuze om een hub te kopen of je kabel beetje te veranderen (netwerk maakt maar gebruik van 4 kabeltjes en er zitten er acht in dus theoretisch gezien zou het moeten lukken om de kabel 1 tweeen te delen en die op 2 verschillende pc's aan te sluiten (als je ff searcht kan je er vast wel iets over vinden)

specs | specs server
je beste vriend is niet de vriend waar je het meeste over praat,
maar de vriend waar je het meeste aan denkt

• Dreamer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 27-06 12:47

Dreamer

Foutje

er zijn programma's om alles te loggen en kan er zo snel geen bedenken maar in de windows 2000/nt/xp zit meestal al zo'n soort prog die een hoop kan loggen.

specs | specs server
je beste vriend is niet de vriend waar je het meeste over praat,
maar de vriend waar je het meeste aan denkt

• Predator
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20:42

Predator

Suffers from split brain

titel edit

Als je bv winroute gebruikt om je inet te delen kan je redelijk wat loggen.

Download eens de evaluation versie eens en kijk of het aan je loggin eisen voldoet.

Everybody lies | BFD rocks ! | PC-specs

• Sine
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21:25
Op woensdag 17 juli 2002 19:14 schreef Predator het volgende:
titel edit

Als je bv winroute gebruikt om je inet te delen kan je redelijk wat loggen.

Download eens de evaluation versie eens en kijk of het aan je loggin eisen voldoet.
Om internet vekeer te loggen (en eventueel te blokkeren) moet je maar eens naar superscout kijken

super progsel maar slurpt geheugen

Repareren doe je zo.

Pagina: 1