Toon posts:

agp aperture size veranderd - raar effect

Pagina: 1
Acties:
  • 49 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een asus v8420 (GF4 TI4200) in m'n bak hangen en ik wist zeker dat ik ergens een verkeerde instelling had staan, omdat die kaart bij alle tests presteerde zoals verwacht, behalve als het om polygonen ging. Toen ik de'code-creatures' benchmark draaide kwam hij dan ook veel te laag uit en bij sommige spellen merkte ik dat ook. Ik heb alle instellingen (ook in de bios) nagekeken en kwam toen op de agp-aperture size uit. Deze heb ik namelijk meteen toen ik de kaart installeerde op 4 mb (het minimum) gezet omdat ik dacht dat een 128 MB kaart verder niets meer nodig had aan extra geheugen. Dat was echter wel het geval bij die 'code-creatures' benchmark en dus verhoogde ik de aperture size naar 128 mb (maximum). Dit resulteerde dan ook in een veel beter resultaat en bij die benchmark kreeg ik er dan ook gemiddeld zo'n 5 fps erbij (en dat is bij dat programma erg veel.) Ik dacht dus dat het probleem opgelost was en m'n kaart weer een stuk sneller. Vervolgens ging ik 3d-mark uitproberen en het viel me al meteen op dat ik bij de game-tests op low detail constant 60fps haalde (in game 2 haalde ik normaal dik boven de 100)terwijl ik daarvoor soms meer of minder had en bij de high detail constant 30fps terwijl ook dat eerst vaak hoger uitviel. Toen ik bij de 'high-polygon count' demo aankwam ( met die draaimolen) was de snelheid echter weer stukken omhoog gegaan, alleen bij de polygonen dus. Uiteindelijk ben ik met m'n 3d-mark score van 7000 naar 4800 teruggevallen (alleen maar door het veranderen van de 'agp-aperture size') en dat is natuurlijk balen. Toen zette ik de aperture-size maar weer terug naar de oude instelling maar er veranderde desondanks niets meer in de snelheid. Dit vind ik dus wel heel erg vreemd, want ik moet nu door het eenmalig veranderen van m'n aperture size flink wat snelheid missen, zelfs nu de aperture size weer op het oude niveau staat. Ik geef hieronder even de relevante informatie over m'n systeem:
-Pentium3 1Ghz. @ 1.12 Ghz.
-Aopen AX34II mobo
-512 MB RAM
-Asus Geforce4 TI 4200 128 MB @ 250/500
-WinXP met detonator 30.30 drivers.

Bij deze hoop ik dat iemand weet hoe dit vreemde probleem op te lossen is, want iets wat zo eenvoudig veranderd is moet toch ook eenvoudig zijn terug te zetten.

Alvast bedankt, Koen

• Vlabakje90
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Probeer de apperture size eens op 64MB te zetten, dat is het meest gangbare formaat.

Kijk eens wat er dan gebeurd. Als de score nog zo laag uitkomt moet je eens kijken of de Vsync aanstaat. Zo ja, moet je deze uitzetten en dan nog eens kijken.

Verwijderd

[topic=305287/1/100]

Of lees anders eerst wat andere topics door, dit is op zijn zachtst gezegd al wat vaker besproken. Verder is het fijn als je de volgende keer wat meer enters gebruikt in je tekst, dat is wat leesbaarder. :)

En nog 1-tje om het af te leren : [topic=309815/1/100] :)

Dit topic is gesloten.