Even de fan van mijn CPU cooler vervangen..... oeps de floppy voedingskabel er uit. Door die flat kabel was het niet te zien, maar zo te voelen lukte het om het voedingskabeltje er weer op te zetten. Even testen, PC tje aan. hmmmm niets... shit ik ruik wat..... PAF !!! en toen was het donker.
Oeps voedingskabeltje zat 1 pin verschoven. Dus met +5,massa,massa,+12 op een rij, was dat dus flinke kortsluiting.
De schade:
-1 voedingsdraad gesmolten
-1 Floppy drive
-1 ATX voeding
-1 stop in de meterkast
-rest nog onbekend
De ATX voeding had een volledig opengebarsten printspoor, een paar zwarte weerstanden en een verdampte zekering.
Heeft er iemand nog een ATX voedingtje over voor een oude P2 (servertje)? En een CPU fan (want die ik vervangen had, maakte ook een rammelend lawaai)
Hopenlijk hebben jullie ff kunnen lachen.
Oeps voedingskabeltje zat 1 pin verschoven. Dus met +5,massa,massa,+12 op een rij, was dat dus flinke kortsluiting.
De schade:
-1 voedingsdraad gesmolten
-1 Floppy drive
-1 ATX voeding
-1 stop in de meterkast
-rest nog onbekend
De ATX voeding had een volledig opengebarsten printspoor, een paar zwarte weerstanden en een verdampte zekering.
Heeft er iemand nog een ATX voedingtje over voor een oude P2 (servertje)? En een CPU fan (want die ik vervangen had, maakte ook een rammelend lawaai)
Hopenlijk hebben jullie ff kunnen lachen.