Toon posts:

Na een harde klap was het donker.....

Pagina: 1
Acties:
  • 33 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Even de fan van mijn CPU cooler vervangen..... oeps de floppy voedingskabel er uit. Door die flat kabel was het niet te zien, maar zo te voelen lukte het om het voedingskabeltje er weer op te zetten. Even testen, PC tje aan. hmmmm niets... shit ik ruik wat..... PAF !!! en toen was het donker.

Oeps voedingskabeltje zat 1 pin verschoven. Dus met +5,massa,massa,+12 op een rij, was dat dus flinke kortsluiting.

De schade:
-1 voedingsdraad gesmolten
-1 Floppy drive
-1 ATX voeding
-1 stop in de meterkast
-rest nog onbekend

De ATX voeding had een volledig opengebarsten printspoor, een paar zwarte weerstanden en een verdampte zekering.

Heeft er iemand nog een ATX voedingtje over voor een oude P2 (servertje)? En een CPU fan (want die ik vervangen had, maakte ook een rammelend lawaai)

Hopenlijk hebben jullie ff kunnen lachen. :?

• Laurent
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Hm, jij hebt dan geen geluk gehad. Ik heb hier ongeveer hetzelfde een lange tijd terug gehad, maar daarbij was alleen de aansluiting een beetje zwart en de floppendisk gaar (en dat stinkt ook lekker :X).

Je vraag voor een nieuwe ATX voeding kan je in dit topic kwijt, of in V&A.

• Go0s
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 02-10-2010
Sjek dit

Btw: Wel leuk, van dat vuurwerk >:)

Verwijderd

Op woensdag 17 juli 2002 12:18 schreef hasse_m het volgende:
Even de fan van mijn CPU cooler vervangen..... oeps de floppy voedingskabel er uit. Door die flat kabel was het niet te zien, maar zo te voelen lukte het om het voedingskabeltje er weer op te zetten. Even testen, PC tje aan. hmmmm niets... shit ik ruik wat..... PAF !!! en toen was het donker.

Oeps voedingskabeltje zat 1 pin verschoven. Dus met +5,massa,massa,+12 op een rij, was dat dus flinke kortsluiting.

De schade:
-1 voedingsdraad gesmolten
-1 Floppy drive
-1 ATX voeding
-1 stop in de meterkast
-rest nog onbekend

De ATX voeding had een volledig opengebarsten printspoor, een paar zwarte weerstanden en een verdampte zekering.

Heeft er iemand nog een ATX voedingtje over voor een oude P2 (servertje)? En een CPU fan (want die ik vervangen had, maakte ook een rammelend lawaai)

Hopenlijk hebben jullie ff kunnen lachen. :?
tja kan maar een ding computers noobs heb je in veel vormen en maten lol

• mlevd
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 25-04 12:24
Vreemd, de voeding van je floppy zit toch voor de aansluiting van je aansluiting naar je mobo (dus aan de zichtkant) of heb je geen normale atx tower

• michiel100
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22-07 07:25
Op woensdag 17 juli 2002 12:26 schreef laserguy het volgende:

[..]

tja kan maar een ding computers noobs heb je in veel vormen en maten lol
Tja! En datzelfde geldt geloof ik voor kenners van de Nederlandse taal >:)

• LopeZ
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 11:58

LopeZ

Too much is never enough

Pricewatch
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.