Toon posts:

128Mb+128Mb+128Mb

Pagina: 1
Acties:
  • 37 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Mensen,

Ik heb laatst mijn vaders systeem uitgebreid. Hij had al 128Mb sdram. Nu dus 3x 128Mb sdram.

Wat zijn nu de optimale settings in windows. O.a. qua swap file etc.

graag uw suggesties, ik heb van alles geprobeerd maar geen benul wat nou sneller werkt... |:( ;)

• Rival24
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 09:24

Rival24

I'll Be Back

Als je windows xp hebt gewoon lekker de swapfile laten staan, als je win 98 hebt de swap op min. 512 en max 512 zetten....

Verwijderd

Topicstarter
512Mb

das dus meer dan het geheugen, waarom gaat dit sneller??? :*

Verwijderd

Topicstarter
Eh... rival.

Er staat onder jou naam toch "I'll be back"???

Give your name some credit. ;)

Ik ben even eten, ik hoop zo wat replies te zien. Er moet toch iemand zijn die dit weet (op te lossen). :?

• paknaald
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20-08 20:02
In zowel XP als 98 de swapfile vastzetten (dus min en max gelijk) op 2x het interne geheugen.

• Rival24

Rival24

I'll Be Back

Op woensdag 17 juli 2002 12:20 schreef T het volgende:
512Mb

das dus meer dan het geheugen, waarom gaat dit sneller??? :*
Tja, wie zal het zeggen, windows 98 heeft hier 0,0% logica achter zitten. Het geheugenmanagement is in win98 gewoon klote. zo'n 512mb als swapfile locken werkt wel goed. De vuistregel is meestal 1,5x je geheugen, maar daar trek ik me niet veel van aan aangezien je toch behoorlijk wat geheugen hebt, en het verstandiger is van windows om zoveel mogelijk geheugen te gebruiken ipv hd-space (geheugen is sneller dan hd).

Verwijderd

Topicstarter
Dat was toch allen voor lage geheugens?
de harddisk gaat dan heel d'n dag als een gekke tekeer...

(nu ben ik echt eten, tot over 25 min. , keep on replying)

• Grrrrrene
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Ik zou iig het minimum vastzetten, het maximum boeit niet zo, zodra je echt 3*128MB + 512MB nodig hebt, wil je ook graag dat hij _kan_ swappen... (Anders zit je systeem ws. vast).

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

• paknaald
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20-08 20:02
het ligt natuurlijk ook aan de rest van je systeem. als je een oudere hdd in een nieuwer systeem hangt is de swapfile een bron van ergernis, maar zonder is het minstens zo erg :)

• Rival24

Rival24

I'll Be Back

Op woensdag 17 juli 2002 12:29 schreef Grrrrrene het volgende:
Ik zou iig het minimum vastzetten, het maximum boeit niet zo, zodra je echt 3*128MB + 512MB nodig hebt, wil je ook graag dat hij _kan_ swappen... (Anders zit je systeem ws. vast).
je moet je max wel instellen, win95,98,ME zijn zo "dom" dat ze ipv je geheugen, je hd volpompen, en dat gaat er niet sneller op.

Dus denk even na wat je allemaal gaat doen, ben je van plan om de "mooie jongen meiden, no Pr0N" topics te openen dan zet je je swapfile hoog, als je alleen maar gaat quaken ofzo zet je hem laag.

Verwijderd

ja nou ik heb geleerd dat het ongeveer 2x je geheugen moet zijn maar jah als je zoveel geheugen hebt als tegenwoordig standaard is is dat dan wel verstandig...

kijk als winXP gewoon goed draait zal ik niets vastzetten omdat ik allebei veel doe topics en zo openen en gamen.... en verder heb ik norton utilities(system works 2002) onder win98SE) die dat voor mij bepaald... en die doet de swapfile 1x het geheugen geloof ik.... maar dan wel variabel... zodat als je meer nodig hebt ie meer geberuikt...en vice versa... maar das mijn ervaring...

Verwijderd

Topicstarter
Zo, dat was een lekkere lunch moet ik zeggen, maar goed; back to business...

Thanks voor replies tot nu toe, we hebben het hier over een win98 als besturingssysteem.

Ik ga ervan uit dat ik als beste dus een 384Mb als minimum instel en een maximum van 384 + een luttele 128Mb als dat nodig mocht zijn. Dus een max van 512Mb.

Lees Min: 384Mb Max: 512Mb

Klopt dit? :7

• Apache
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 17-08 14:28

Apache

amateur software devver

swapfile min en max gelijk zetten, waarom, omdat ms geen degelijk filesysteem kon creeren toen, en mja NTFS :X, en je met min & max op hetzelfde getal fragmentatie voorkomt, ik zou voor 256, 384 of 512MB swap gaan, afhankelijk van je vrije hd space, je zal zien dat het allemaal niet echt veel gaat uitmaken op een brakke win 98 kernel.

If it ain't broken it doesn't have enough features

Verwijderd

Topicstarter
Fragmentatie...

Da moeten we niet hebben dus. Maar als je een maximum(512) instelt die hoger is dan het minimum(384). Gaat hij dan elke keer switchen, of doet hij dat alleen als hij een enkele keer boven de minimum(384) uitkomt? :) een beetje fragmentatie kunnen we wel wegwerken... >:)

• Abbadon
  • Laatst online: 20-08 20:18
Vragen over swap/page file's zijn al vrij vaak langsgeweest, gebruik de search en er gaat een wereld voor je open :)

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.