Toon posts:

Asus V7700 Deluxe - WinXP - video IN

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Sinds ik Windows XP (home ed.) heb draaien kan ik niet meer capturen via de video-in optie van bovengenoemde videokaart. Hier schijnen meer mensen last van te hebben maar ik ben nog nergens een werkende oplossing tegen gekomen.

Is er iemand in deze groep dit wel gebruik kan maken van de video-in optie met deze kaart in Windows XP ? Ik heb al diverse drivers geprobeerd, de Nvidia WDM drivers, Asus Digital VCR maar niks werkt. Ik word dus bijna gedwongen om terug te gaan naar ME of 98.

Richard

• superduper
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 12:17

superduper

Z3_3.0 Woeiiii

Hoe ver kom je? Krijg je een foutmelding bij het afspelen van de input of captured hij alleen zwart?

Verwijderd

Topicstarter
Er gebeurt helemaal niks. Het programma Asus Live kun je blijkbaar niet meer gebruiken in XP. Ik heb toen Asus Digital DVD geprobeerd op aanraden van Asus maar ook andere programma's. Ik krijg een foutmelding (ik weet niet precies welke) zodra de capture driver wordt aangesproken (althans, ik denk dat dit zo gebeurt)

Verwijderd

Welke driver versies gebruik je?

Verwijderd

Ik werk namelijk met xp pro nvidia wdm 1.08 en asus 29.42 drivers. En hier werkt het eindelijk goed.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb laatst nog een keer zitten switchen van driver dus ik weet niet precies welke versie het is. Ik dacht de laatste Asus versie....dat zou die 29.42 kunnen zijn.
Nvidia WDM 1.08 heb ik ook geinstalleerd staan.

Met welk programma capture jij als ik vragen mag ?

• superduper

superduper

Z3_3.0 Woeiiii

Als je volgende error krijg (geen decoder of geen I2c buscontrol, zie eerdere post) moet je dit proggie runnen: asus\asus live\I2cinst.exe

Nu werkt bij mij Live etc onder XP redelijk. Sommige kanalen schokken enorm, maar dat valt ook een beetje te corrigeren.

Probeer dit eens en kijk dan hoever je komt met capturen.

Verwijderd

Topicstarter
Waar staat dat progje ergens ? heb je een url ?

• superduper

superduper

Z3_3.0 Woeiiii

Het wordt geinstalleerd op je hdd als je Live installeerd. Standaard in c:\program files\asus\asus live\...

anders even zoeken op je disk

Verwijderd

Topicstarter
Dat progje gedraaid. Asus Live startte toen wel op maar ik kreeg alleen geen beeld. Instellingen mbt pal of ntcs werden ook niet onthouden. Met een ander programma geprobeerd te capturen maar wederom de melding dat er problemen waren met de capture driver o.i.d.

Asus 29.40, Nvidia WDM 1.08, Asus Live 4.60R.

• superduper

superduper

Z3_3.0 Woeiiii

wat is precies die foutmelding?

Verwijderd

Topicstarter
Moet ik thuis even nakijken want die weet ik niet precies. Ik post dat vanavond wel even.

Verwijderd

Topicstarter
De foutmelding die ik krijg als ik in Asus Live op de optie "capture" klik is de volgende :

Connecting to capture drive occurs error....
Please check your capture driver is correctly installed or not, then restart your Windows to reset your capture driver.

Als ik probeer te capturen via bijv. VirtualDub 1.4D dan hangt het programma. Elk programma probeert via dezelfde capture driver connectie te maken en dat lukt dus in geen enkel geval.

Richard

• superduper

superduper

Z3_3.0 Woeiiii

Ik kan je niet verder helpen denk ik. Meestal werkt het wel als je bv met Virtuadup werkt. Succes

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 12:45

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Ik kan je hier alles over vertellen, aangezien ik oon een V7700 heb en XP (pro, maar dat maakt niet uit).
Kort antwoord: werkt niet meer.
Lang antwoord: Asus Live werkt niet meer onder W2K en XP. Kan je helemaal vergeten. Wat nog wel werkt ik Asus DVCR 2.2. Hiermee kan je van de V7700 full-sccreen capturen naar AVI (Asus formaat) of MPEG1 of MPEG2. De beeldkwaliteit is m.i. brak. Je moet wel de WDM 1.08 Nvidia capturezooi installeren. Niet 1.10 want die is ook crap.

Capturen met andere programma's als VirtualDub of AVIedit e.d. kan je ook vergeten. De capturedrivers zijn gewoon niet werkend onder XP. Dit komt omdat Asus capturedrivers gebruikt dit alleen met Asus software goed werken (ze spreken de kaart direct aan). Andere programma's gebruiken de universele capture driver, en dat gaat heel langzaam. Het gaat wel onder Virtualdub, maar dan op half formaat. Full-screen kan je vergeten. Asus DVCR is dus de enige oplossing als je de standaard software/kaart gebruikt.

Aangezien ik veel videomateriaal verwerk, ben ik gestopt met het etteren met de V7700 en heb een echte videobewerkingskaart erin gezet, Pinnacle Studio Deluxe. Sindsdien ben ik een tevreden videobewerker ;)

Mijn volgende videokaart wordt dus geen kaart meer met video-in, heeft toch geen zin.

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

Verwijderd

Topicstarter
Hier was ik al een bang voor. Ik heb nu maar WinME op een andere hd geinstalleerd en als ik daarmee boot ipv met XP dan kan ik weer capturen....niet optimaal maar moet maar even zo.

In ieder geval bedankt voor het meedenken allemaal.

• superduper

superduper

Z3_3.0 Woeiiii

Sorry hoor, maar diverse mensen hier hebben het gewoon werkend onder XP. Live and Capturen de hele zooi.

Ik geef toe: het gaat niet altijd zonder slag of stoot, maar het kan wel! Als het niet werkt is het wel lastig preices uit te vinden waar de fout zit.

• ChojinZ
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 19-08 13:05
Asus Live werkt wel onder w2k!!!!!!! dus die hoef je niet te vergeten! k'heb hier ook een V7700 Deluxe onder w2k draaien met Asus Live 1.4 MS wdm 1.11 en Det. 30.30 en het draait (lees: captured) als een tiet!

Wellicht dat je de software die ik gebruik eens moet testen on XP. Wellicht dat het dan wel werkt.

Roland SP404 sampler te koop: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2089640

• ChojinZ
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 19-08 13:05
Op maandag 22 juli 2002 16:30 schreef superduper het volgende:
Sorry hoor, maar diverse mensen hier hebben het gewoon werkend onder XP. Live and Capturen de hele zooi.

Ik geef toe: het gaat niet altijd zonder slag of stoot, maar het kan wel! Als het niet werkt is het wel lastig preices uit te vinden waar de fout zit.
Superduper heeft gelijk. Ik ken ook meer mensen die um wel onder xp draaiende hebben.......

Roland SP404 sampler te koop: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2089640

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 12:45

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Op maandag 22 juli 2002 16:33 schreef ChojinZ het volgende:

[..]

Superduper heeft gelijk. Ik ken ook meer mensen die um wel onder xp draaiende hebben.......
Goed, dat kan best. Maar ook full-screen? Zo ja, dan zijn die mensen heel gelukkig. Zoek even op de news groepen, en je leest duizenden berichten dat het niet werkt. Ik denk dat het vaker niet werkt dan wel. En waar het aan ligt? Geen idee. In W2K deden ze het bij mij ook nog wel, maar onder XP in elk geval niet meer. En ik heb heeeeeel veel drivers geprobeerd.

Conclusie: als het werkt, ben je een van de uitzonderingen. Werkt het niet, jammer, dan maar een echte capture kaart.

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

Verwijderd

Als ik hety zo zie, gebruiken alle mensen waarbij het wel werkt een nvidia driver, niet die van Asus. Gerwoon de 30.30b downloaden en dan werkt het misschien wel weer.
Pagina: 1