Toon posts:

Hoe doe je dit in ASP?

Pagina: 1
Acties:
  • 30 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
OK dit is zeer moeilijk uti te leggen maar toch probeer ik het.

Al een paar weken gebruik ik Coldfusion om een nieuwe site te maken. Nu is mijn server waarop de site zal komen plots op ASP overgegaan en moet ik mijn site dus veranderen.
Ik heb een "forum" aangemaakt maar wil elke boodschap kunnen bewerken. Elke boodschap word in een database opgeslagen en krijg een specifiek ID.
Om dit te doen gebruikte ik onder elke boodschap een editknop waarop een link zat: "edit.cfm?message_id=#message_id#" Dit gaf in mijn browser "edit.cfm?message_id=2012" bijvoorbeeld. Als ik er dan op klik kon ik op mijn edit.cfm een query aanmaken die alle info voor dat specifiek ID opvroeg en met liet bewerken. Heel simpel dus.

Nu probeerde ik deze code in ASP "edit.asp?message_id=#message_id#" maar dit lukt niet. :( Ik krijg in mijn browser de link "edit.asp?message_id=#message_id" nochthans sluit ik wel degelijk mijn link af met een '#'. ASP snapt dus blijkbaar niet dat ik naar mijn database verwijs. Hoe doe ik dit nu in ASP om een gelijkaardig effect te bekomen?

Verwijderd

edit.cfm?message_id=<%=message_id%>

als message_id een variabele in je .asp page is natuurlijk.

Verwijderd

"edit.asp?message_id=$message_id"

of:

"edit.asp?message_id=message_id$"

1 van die 2, maar werkt je forum dan uberhaupt nog wel?
Als ze op ASP zijn overgegaan?

• Roeligan
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22-07-2025

Roeligan

Feyenoord

hehehehe... de pound-tekens #variabele# ziojn specifiek CF. Hoe het in ASP werkt weet ik niet. maar dit gaat iig NIET werken en je kan mooi je HELE forum/gastenboek/en alles wat je met CF hebt gemaakt weggooien. Dit krijg je nooit werkend voor ASP is heel anders proggen!

A real man fears not mortality for it's death, he fears mortality for it's lack of life!
RatPack #814

• .GoO
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 26-08 10:06
Op woensdag 17 juli 2002 12:03 schreef Otis het volgende:

Yep.. En dan volgende pagina ophalen met Request.Querystring("message_id")

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 17 juli 2002 12:03 schreef Otis het volgende:

Als ik dit probeer is mijn link in internet "edit.cfm?message_id=" en dan niets meer...

• .GoO
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 26-08 10:06
Op woensdag 17 juli 2002 12:10 schreef Damoke het volgende:

[..]

Als ik dit probeer is mijn link in internet "edit.cfm?message_id=" en dan niets meer...
Dan heeft message_id geen waarde..

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 17 juli 2002 12:13 schreef devv05 het volgende:

[..]

Dan heeft message_id geen waarde..
Wat niet zou mogen, want als ik in mijn database kijk is de message_id waarde die bij dat bericht staat 8.

• ACM
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

Ik kan me niet voorstellen dat dit niet in een van de vele tutorials behandeld wordt.

Volgens mij is dit een basis vereiste voor een website in asp en zal dat toch echt wel behandeld worden erin.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.