wat is dit?

Pagina: 1
Acties:

• frim
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
beetje n00bvraag sorry, maar ik kwam dit kabeltje in mijn laadje ergens tegen:

Afbeeldingslocatie: http://www.hokjeruig.com/images2/kabel.jpg

en nu wilde ik eigenlijk weten wat het is.. het heeft iets van 34 draadjes dus een soort floppydisk ding maar ik kan me niet helemaal voorstellen waar het handing voor is..

• Marcj
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 07:56
Denk gewoon een oude floppykabel. Die bovenste is iig voor een 5 1/4" floppy

Verwijderd

ik denk bij die poort met die pinnetjes dat je er dan nog een floppykabel op kan zetten

• RupS
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22-01 12:46
Dit werd "vroeger" meegeleverd met tapestreamers. Het ene uiteinde stopte je in je moederbord, het andere uiteinde ging aan je tapestreamer.

De male connector gebruikte je om je reguliere floppy kabel in te stoppen en zo je floppydrive aan te sluiten.

Dit komt nog uit de tijd dat je meestal geen connectors meer over had als je je 720kB 3,5" en je 360kB 5,25" Floppy Gevaartes had aangesloten :+

• frim
  • Niet online
cool bedankt.. kan wel kloppen ja want ik heb hier nog een 120 MB tapestreamer liggen :) vet mooie dingen zijn dat, alleen ik krijg hem niet aan de praat.

Iig, ik ga die kabel nu even rounden :) niet dat het zin heeft, maar ik vind het gewoon leuk om te doen :)

• frim
  • Niet online
zo hij is af.. aanschouw mijn wonder: :)
Afbeeldingslocatie: http://www.hokjeruig.com/images2/kabel2.jpg

Verwijderd

Da's toch voor MFM schijven? Voorloper van de huidige FDD/hdd aansluiting.

edit: Is volgens mij inderdaad een MFM aansluiting. Tijdje geleden heb ik een draadje gehad over een hele oude HD met zo'n aansluiting, met pics: [topic=393775/1/25]

Verwijderd

Even een off-topic vraagje. Was dat rounden van IDE kabels nou slecht, of viel dat wel mee?

• frim
  • Niet online
ik weet niet wat je bedoelt met slecht..

het is een stuk praktischer vor mij in de kast (met andere kabels dan, deze gebruik ik niet :) ) en alles werkt nog gewoon. Ik heb wel eens gehord dat je een snelheidsverlies van enkele procenten kan oplopen, maar dat boeit mij niet echt. Wel is het zo dat de kabel seen stuk stugger zijn, je kunt ze maar in een richting bewegen (ik heb ze steeds na 5 draadje afgesneden), maar als het eenmaal zit dan zit het.. en het ziet er wel leuk uit :). Bovendien scheelt het een hoop geld. Rounded kabels kopen (die trouwens wel goed soepel zijn en er wat beter uit zien) kost je vaak €10 meer of zo, nu heb ik 5 rolletjes van die tape gekocht ergens voor €2,50 en daar kune je een heeeele tijd mee door :). Bovendien is het niet zo moeilijk met die FDD kabels oof die oude IDE :)

Verwijderd

ik weet niet wat je bedoelt met slecht..
Ik heb weleens gehoord dat het storing kan veroorzaken, ik weet alleen niet of dit waar is. Als dit niet waar is heb je er natuurlijk alleen maar profijt van, want het is goed voor de airflow en de binnenkant van je kast is niet zo'n zooitje.

• frim
  • Niet online
tsja met die 80draadjes kabels kun je misschien wel eens missnijden en zo, maar met die oude IDE kabels (40draads) kan volgens mij weinig mis gaan.. alles blijft nog gewoon bedekt met dat plastic en hoe weet die kabel nou dat-ie aan stukken is geragt? :) meet een 80draads kan ik me wel iets van magnetische storing of zo voorstellen..
Pagina: 1