Toon posts:

Hulp gevraagd

Pagina: 1
Acties:
  • 60 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hi

Bij een vriend van mij is zijn telefoon gekraakt, vervolgens is er mee naar 0900 nummer gebeld

Hij heeft nu een vette rekening de enigste optie om er iets tegen te doen is aan te tonen dat dit inderdaad kan

Het gaat er dus om dat aangetoond kan worden dat een telefoon gekraakt kan worden, zonder dat ze de telefoon in handen hebben gehad (dus geen simkaart copy verhalen enzo)

Weet iemand url's naar site's waar op staat hoe ze het doen (lieft bekende krant of blad)

• Pc123
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 15:16
Dat kan niet als niemand de telefoon heeft gehad.

Verwijderd

Topicstarter
dubbel post

• Saekerhett
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16:11
Op woensdag 17 juli 2002 11:44 schreef meastro999 het volgende:

[..]
Wat is dit nou weer voor onzin? Kicken na een minuut!?

Edit: ja en dan snel zeggen dat het een dubbelpost is...

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 17 juli 2002 11:45 schreef Saekerhett het volgende:

[..]

Wat is dit nou weer voor onzin? Kicken na een minuut!?

Edit: ja en dan snel zeggen dat het een dubbelpost is...
sorry ik drukte op de verkeerde knop (eerste keer dat ik hier post)

• RoRoo
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 02-06 14:20

RoRoo

Certified Prutser

Op woensdag 17 juli 2002 11:42 schreef meastro999 het volgende:
Hi

Bij een vriend van mij is zijn telefoon gekraakt, vervolgens is er mee naar 0900 nummer gebeld

Hij heeft nu een vette rekening de enigste optie om er iets tegen te doen is aan te tonen dat dit inderdaad kan

Het gaat er dus om dat aangetoond kan worden dat een telefoon gekraakt kan worden, zonder dat ze de telefoon in handen hebben gehad (dus geen simkaart copy verhalen enzo)

Weet iemand url's naar site's waar op staat hoe ze het doen (lieft bekende krant of blad)
dat kan heeeel goed..

men jat de telefoon.
belt een 0906 nummer en klaar..
men legt de telefoon weer terug..

It's not DNS. There's no way it's DNS. It was DNS. --The Sysadmin haiku

• Gully
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 16-04-2022

Gully

Master Gully! (tm)

zn telefoon is gekraakt? die is dus gejat bedoel je en ze hebben er toch mee kunnen bellen? ja...jammer voor hem :P

GullyTM is protected by copyright laws since 1978.

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 17 juli 2002 11:49 schreef Gully het volgende:
zn telefoon is gekraakt? die is dus gejat bedoel je en ze hebben er toch mee kunnen bellen? ja...jammer voor hem :P
is niet gejat

hij kreeg in 1 keer een hele hoge rekening de telefoon heeft hij dus nog + hij weet zeker dat niet een of andere vage gast de telefoon in handen heeft gehad

• Wokschotel
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 19:26

Wokschotel

Op 6 wielen

Op woensdag 17 juli 2002 11:50 schreef meastro999 het volgende:

[..]

is niet gejat

hij kreeg in 1 keer een hele hoge rekening de telefoon heeft hij dus nog + hij weet zeker dat niet een of andere vage gast de telefoon in handen heeft gehad
Lijkt me sterk, erg sterk. Volgens mij probeert ie gewoon onder een hoge rekening uit te komen ofzo.

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 17 juli 2002 11:52 schreef Wokschotel het volgende:

[..]

Lijkt me sterk, erg sterk. Volgens mij probeert ie gewoon onder een hoge rekening uit te komen ofzo.
ze zeiden eerder ook van de bankpasjes dat ze niet te kraken waren en dat je dus zelf gepint had

tegendeel blijkt waar te zijn

• Wokschotel

Wokschotel

Op 6 wielen

Op woensdag 17 juli 2002 11:53 schreef meastro999 het volgende:

[..]

ze zeiden eerder ook van de bankpasjes

... je heb zeker zelf gepint, die is namelijk niet te kraken
Die zijn ook niet te kraken.

• Pc123
Dat is echt onmogelijk, dan zou iedereen op iemand anders zn rekening zou kunnen bellen :) Ik denk dat je vriend toch ns goed moet gaan nadenken wat er met zn telefoon gebeurd is.

• Pc123
Op woensdag 17 juli 2002 11:54 schreef Wokschotel het volgende:

[..]

Die zijn ook niet te kraken.
Inderdaad, ze zijn wel te kopieren en dan moet je de pincode ook nog ns afkijken. Zoiets kan met een sim-kaart misschien ook wel (zal wel heel duur zijn) maar niet zonder dat ie zn telefoon kwijt geraakt is.

• Gully

Gully

Master Gully! (tm)

Op woensdag 17 juli 2002 11:53 schreef meastro999 het volgende:

[..]

ze zeiden eerder ook van de bankpasjes dat ze niet te kraken waren en dat je dus zelf gepint had

tegendeel blijkt waar te zijn
ja, maar die pasjes moesten ook eerst in iemand anders zn handen komen. zeg maar tegen die vriend dat 0900-sexlijnen helemaal niet stoer zijn en veel geld kosten en dat het in het echt allemaal veel lekkerder is :P

Verwijderd

Topicstarter
ik heb zelf ook al even op internet gezocht en het blijkt dat hackers het wel voor mogelijk houden

kan alleen geen artikel vinden waar het zwart op wit staat dat het kan

• Gully

Gully

Master Gully! (tm)

Op woensdag 17 juli 2002 11:57 schreef meastro999 het volgende:
ik heb zelf ook al even op internet gezocht en het blijkt dat hakkers het wel voor mogelijk houden

kan alleen geen artikel vinden waar het zwart op wit staat dat het kan
ja, door de foon in 2'en te hakken de sim te jatten en dan daarmee te bellen :P :P

• Wokschotel

Wokschotel

Op 6 wielen

Op woensdag 17 juli 2002 11:57 schreef meastro999 het volgende:
ik heb zelf ook al even op internet gezocht en het blijkt dat hakkers het wel voor mogelijk houden
Hakkers nog wel. Bedoel je mensen die groenten in potjes stoppen of is het een soort gabber?

Verwijderd

Topicstarter
wat een vriendelijkheid hier op dit forum.....

post ff beetje normaal aub

• Pc123
Je hebt het antwoord toch al gehad, als het echt zou kunnen dan zou je vriend echt niet het enige slachtoffer zijn. Het is gewoon onmogelijk, zn telefoon is dus gejat.

Verwijderd

Topicstarter
als je het antwoord niet weet, dan betekend dat nog niet automatisch dat het onzin is

• Pc123
Iedereen weet het antwoord wel, als dit echt zou kunnen dan was het al lang bekend, het is gewoon niet mogelijk, als je dat niet wil geloven is dat je eigen probleem.

• Legztec
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23-07 11:24

Legztec

Slapen?

Waarom zou die gekraakt moeten zijn? Ooit aan gedacht dat een telefoon maatschapij ook fouten kan maken?
bovendien is hij waarschijnlijk ook niet de eerste geweest die die simkaart in handen heeft gehad. (Fabriek, distributeur, verkoper)
En wie zegt dat de simkaart zelf de enige plaats is waar de informatie word bewaard die er op staat.
En ga zo maar door.
Mijn zusje heeft zoiets ook gehad bij dutchtone. Ze heeft toen haar simkaart een maand uit de telefoon gehaald en kreeg toch een vette rekening. Enige oplossing was een ander abonnement nemen.
Sorry maar...
Vette pech voor de kabouter... een nul voor de grote mens
:?

• Benadski
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 11-08 20:35
Ik ken iemand die z'n belminuten die hij had opgespaard op wilde maken aan 06 nummers, de belminuten bleven staan, en de rekening was hooooog. >:) (Sukkel dacht dat zo z'n belminuten 3x zo hard leeg zouden gaan, was dus niet zo). :P

• Pc123
Corrupte mensen kan natuurlijk altijd, eerst contact opnemen met de provider en anders juridische hulp vragen lijkt me de beste oplossing. Ook even om een overzicht vragen wanneer er precies gebeld is.

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 17 juli 2002 12:17 schreef Legztec het volgende:
Waarom zou die gekraakt moeten zijn? Ooit aan gedacht dat een telefoon maatschapij ook fouten kan maken?
bovendien is hij waarschijnlijk ook niet de eerste geweest die die simkaart in handen heeft gehad. (Fabriek, distributeur, verkoper)
En wie zegt dat de simkaart zelf de enige plaats is waar de informatie word bewaard die er op staat.
En ga zo maar door.
Mijn zusje heeft zoiets ook gehad bij dutchtone. Ze heeft toen haar simkaart een maand uit de telefoon gehaald en kreeg toch een vette rekening. Enige oplossing was een ander abonnement nemen.
Sorry maar...
Vette pech voor de kabouter... een nul voor de grote mens
:?
het komt dus vaker voor, dat is in ieder geval al iets
heeft je zus nog een klacht ingedient ?? of ander maatregelen ? moest ze alles betalen ?

ik denk dat ik maar eens ga navragen bij de consumentenbond of zij hier ook al eens melding van gehad hebben

Verwijderd

Topicstarter
zijn er nog meer organisaties als de consumentenbond ??

• Gully

Gully

Master Gully! (tm)

probeer het gewoon eerst af te handelen met je gsm-aanbieder. in de meeste gevallen kom je er wel uit. en de consumentenbond doet vrijwel niets geloof ik met individuele klachten, kan je beter naar een rechtswinkel stappen (maar dat alleen als _laatste_ optie)

Verwijderd

Ik denk dat je dit beter ergens anders kunt proberen, het neigt nogal naar illegale activiteiten. (lees telefoon kraken enz)
Ik doe er een preventief slotje op. :)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.