Toon posts:

Past dit moederbord bij deze processor...

Pagina: 1
Acties:
  • 60 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben van plan een pc aan te schaffen, nou is mijn vraag: welk moederbord moet ik hebben voor een AMD Athlon XP 2100+

Zelf dacht ik de MSI KT3-Ultra.
Nou zag ik ook een MS KT3-Ultra-ARU(R), is deze beter?

Welke moet ik nemen?

• mlevd
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 14-08 13:17
Heb je al op de site van MSI gegeken naar de specs van die borden ?

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 17 juli 2002 11:42 schreef mlevd het volgende:
Heb je al op de site van MSI gegeken naar de specs van die borden ?
Ja, maarre... :?
Ik ben niet zo technisch ;)
En dan kan ik wel denken, volgens mij wel, maar het gaat wel om een groot bedrag, en een krantenjongen gooit niet zomaar zijn 1200 euro weg voor een pc die het niet doet, daarom vraag ik het.

Verwijderd

jeez kijk bij MSI man

edit:

veel te laat, sorry.

enne
Op woensdag 17 juli 2002 11:43 schreef Uncle-Sam het volgende:

[..]

Ja, maarre... :?
Ik ben niet zo technisch ;)
ga buiten spelen man.

Je antwoord staat op:

http://www.ikweeteigenlijkniksvancomputersmaartochzitikoptweakers.nl

• Skar
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 20-02 17:03
Mmm... waarom reageert iedereen zo vaag? Niet iedereen is een Wizz-kid...

Ik heb ong. dezelfde vraag namelijk... want als je op de AMD-site kijkt... dan raden ze allemaal moederborden voor de AMD XP-processors aan, maar Abit bijvoorbeeld staat er niet bij...

Daarom wilde ik eigenlijk ook soort gelijke vraag stellen... waar kan ik informatie vinden welk moederbord beste past bij een AAMD XP2200+?

Of waarop moet je letten bij de keuze?

Hardware: MSI B450M Mortar Max | AMD Ryzen 5 3600 | 16 GB RAM | MSI Radeon RX 5700 XT Gaming X

Verwijderd

Op woensdag 17 juli 2002 11:43 schreef Aeacos het volgende:
jeez kijk bij MSI man

edit:

veel te laat, sorry.

enne
[..]

ga buiten spelen man.

Je antwoord staat op:

Volwassen reactie Piet. |:(

• Francis
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 07-06-2025

Francis

Kawa Versys 1000

tss, wat een kinderachtige reply's, toegegeven het is makkelijk maar je kan het ook anders zeggen...
[ot]
Ja het past zonder problemen, mooi stabiel bordje overigens.
De aru versie is wat uitgebreider met extra usb poorten, raid, 6 kanaals onboard geluid.

Verder raad ik je toch aan om je wat meer in je materie te verdiepen voordat je een systeem gaat bouwen, deze was erg makkelijk te vinden.

[topic=532187/1/50]
Lees deze ook even door staat nuttige info in.

Liefde houdt de wereld draaiend maar chocola maakt de rit de moeite waard.

• mlevd
Op woensdag 17 juli 2002 11:43 schreef Aeacos het volgende:
jeez kijk bij MSI man

edit:

veel te laat, sorry.

enne
[..]

ga buiten spelen man.

Je antwoord staat op:

iets minder mag ook wel denk ik (ik moet me inhouden om me capslock niet aan te zetten)

• MrMartinH
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 29-07-2024
MSI KT3-Ultra is goed voor nieuwe AMD processoren.
MSI KT3-Ultra(Aru) is hetzelfde bord alleen dan met RAID ondersteuning.

Capice?

Signature

• Greyfox
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 22:46

Greyfox

MSX rulez

Op woensdag 17 juli 2002 11:51 schreef www.hadecom.nl het volgende:

[..]

Sja, maar een beetje gelijk heeft hij wel.
Waarom zou je een specifiek moederbord willen als je toch niet weet waar je het over hebt.
Ik zou zeggen "ga naar een winkel en vraag om een pc met de door jou gewenste processor".
Want ik neem ook aan dat je niet zelf het moederbord gaat inbouwen.

MSX 2 rulez more

Verwijderd

Ik vindt het persoonlijk wel terechte reacties: als je niet de moeite wil nemen een beetje rond te kijken en rond te vragen voor je topics in forums gaat openen, vind ik dat je je moet schamen.

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 17 juli 2002 11:53 schreef NukeZz het volgende:
MSI KT3-Ultra is goed voor nieuwe AMD processoren.
MSI KT3-Ultra(Aru) is hetzelfde bord alleen dan met RAID ondersteuning.

Capice?
Ja, bedankt voor de reacties.

Verwijderd

Om op jouw vraag antwoord te geven: ja, het kan. De ARU heeft een on-board raid controller. Alleen als je niet zo bekend bent met hardware en zo zou ik die laatste maar even niet kopen als ik jou was. Tenzij je natuurlijk overtuigd bent van je eigen leervermogen.

Succes.

Verwijderd

Als t maar socket A heeft is t goed, kzou eerst nog even met de search kijken of mensen problemen met het door jouw beoogde moederbord hebben gehad.

• MrMartinH
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 29-07-2024
Als je trouwens een nieuw mobo koopt staat er op de doos meestal wel aangegeven of het voor Pentium of AMD processoren is.

Vragen in winkel als je niet zeker weet....

Suc6

Signature

• mlevd
Op woensdag 17 juli 2002 11:50 schreef Skar het volgende:
Mmm... waarom reageert iedereen zo vaag? Niet iedereen is een Wizz-kid...

Ik heb ong. dezelfde vraag namelijk... want als je op de AMD-site kijkt... dan raden ze allemaal moederborden voor de AMD XP-processors aan, maar Abit bijvoorbeeld staat er niet bij...

Daarom wilde ik eigenlijk ook soort gelijke vraag stellen... waar kan ik informatie vinden welk moederbord beste past bij een AAMD XP2200+?

Of waarop moet je letten bij de keuze?
Probeer eerst eens voor jezelf te bepalen wat je met je systeem wilt doen en ga er dan eens wat revieuws op na slaan, er zijn er een heleboel te vinden.

Abit maakt trouwens ook bordjes die prima geschikt zijn voor AMD.

• Aetje
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18-12-2025

Aetje

Troubleshooting met HAMERRR

Niet iedereen is een wizzkid. (wat niet-wizzkids op TNet hebben te zoeken is een tweede maja) dus hou het volwassen. Het niet-RAID plankje lijkt me zeer geschikt. Ik vermoed dat je immers de kennis niet hebt om een goed RAID setupje op te zetten... is ook niet interessant...

Forget your fears...
...and want to know more...

Verwijderd

Topicstarter
Even voor de duidelijkheid, ik laat het me broer inbouwen, vandaar...

• robbievanderlee
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 17-02 22:46
De AMD Athlon XP 2200+ draait op verschillende moederborden. Ik zelf zou toch in ieder geval voor een moederbord gaan met een kt333 chipset (gaat lekker snel)8-) voor de rest draait ook op moederborden met de verouderde chipsets van via, maar soms moet je dan even een bios updatetje halen.
Mocht je voor een kt333 gaan kijk dan nog even verder dan alleen msi. Epox maakt ook leuke bordjes en uit de test komt ie bijna altijd in de top 3 voor. http://www.tomshardware.com/mainboard/02q2/020509/kt333-28.html

voor de rest jongens niet iedereen heeft overal evenveel verstand van en wat is er verkeerd aan vragen :)

Keep It Real!

• Valkyre
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 17:56

Valkyre

Kitesurf FTW!

Op woensdag 17 juli 2002 12:02 schreef Uncle-Sam het volgende:
Even voor de duidelijkheid, ik laat het me broer inbouwen, vandaar...
waarom vraag je dan niet aan je broer of het werkt, want dat is dan zeker wel een "wizzkid"

iRacing Profiel

• The Dolf
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Op woensdag 17 juli 2002 12:43 schreef Gohan-san het volgende:

[..]

waarom vraag je dan niet aan je broer of het werkt, want dat is dan zeker wel een "wizzkid"
Iedereen kan tegenwoordig een pc in elkaar zetten. Daar hoef je echt geen wizzkid voor te zijn.

Gezocht!
Samsung 1TB HD103SI printplaat
Router
If everything seems to be going well, you have obviously overlooked something

Verwijderd

Op woensdag 17 juli 2002 11:51 schreef www.hadecom.nl het volgende:

[..]

Op woensdag 17 juli 2002 11:53 schreef mlevd het volgende:

[..]

iets minder mag ook wel denk ik (ik moet me inhouden om me capslock niet aan te zetten)
Ok dank je henk, maar dit is dus niet echt van een Gathering niveau. En vergeet niet het is hier geen helpdesk.
Maar goed jullie hebben gelijk dat ik wat vriendelijker tegen de newbie moest reageren.
Mijn exuses

• kieltju
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 19:21
lijkt me wel dat het gewoon gaat werken, wat wil je ermee gaan doen?
ieder (modern) board kan gewoon XP200+'s aan (toch?)
veel succes

[OFF-T]

wat eem kinderachtige reacties weer, het is meer dan normaal dat je naar de zoek verwijst maar iemand gewoon belachelijk gaam maken? dan ben je de naam tweaker nog geeneens waard. Een echte tweaker probeerd mensen te helpen. JA het is geen helpdesk maar het is hier ook geen afwerkplek voor mensen die net iets minder snappen van puters dan jij!

[/OFF-T]

<Brrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr>

• yogy
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 20-08 14:54
Op woensdag 17 juli 2002 13:51 schreef kieltju het volgende:
veel succes

[OFF-T]

wat eem kinderachtige reacties weer, het is meer dan normaal dat je naar de zoek verwijst maar iemand gewoon belachelijk gaam maken? dan ben je de naam tweaker nog geeneens waard. Een echte tweaker probeerd mensen te helpen. JA het is geen helpdesk maar het is hier ook geen afwerkplek voor mensen die net iets minder snappen van puters dan jij!

[/OFF-T]
Probeer jij maar eens een Athlon XP in een Socet 478 moederbord te proppen, veel sux6!

Verwijderd

Mijn advies: ga voor een mobo met een VIA KT333 chipset indien je daadwerkelijk PC2700 (333MHz effectief) geheugen gaat gebruiken, bijvoorbeeld die MSI KT3. De ARU versie heeft ATA/133, RAID en USB 2.0 als extra's, maar daar betaal je wel weer voor.

Een goedkoper plankje is ECS K7S6A (€75 ofzo), welke iets minder presteert dan de MSI KT3, maar wel een beter prijskaartje heeft. Bij gebruik van PC2100 geheugen is het verschil niet groot.

Succes, en voor reviews kijk op http://www.tomshardware.com e.a.

Verwijderd

Op woensdag 17 juli 2002 13:51 schreef kieltju het volgende:
veel succes

[OFF-T]

[/OFF-T]
Haha lol, Flamen en nog onzin uitkramen ook :+

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21:10

Exirion

Gadgetfetisjist

Zie de FAQ enzo (vooral ook Search).

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.