Gf4 en bx chipset, 't werkt niet, help pls

Pagina: 1
Acties:

• Sjah
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 11:00
Heb nu mijn 2e kaart gehaald en werkt weer niet. Eesrt leadtek en nu msi 4200 64mb. Als ik de driver installeer herkend die 'm goed, en geeft gen conflictenaan. Als ik m dan opnieuw opstart of de resolutie verander loopt die vast. Moet ik nu weer mijn geld terug gaan halen? Bij de leadtek gaf die conflicten aan in de io en irq, maar ik kon dat niet verandewren omdat het verander-vakje greyed-out was.
Help!!

moederbord is bx (agp2x) en voeding is 235watt. Ik heb van anderen gelezen dat het op de bx wel kan werken.

Verwijderd

Het kan heel goed dat je voeding vervangen moet worden... En het kan ook zijn dat je kaart op 4x wil opstarten (door de drivers die je gebruikt) na de reboot terwijl je mobo maar 2x aan kan. Voor dat laatste probleem kun je even [search=AGP2x AGP4x BX] :)

• Sjah
ok dan ga ik andere voeding kopen (kan een duur dagje worden :o)

Verwijderd

Vreemd ik heb ook een BX bord met een 235 W voeding en een XFX Ti4200 64 Mb en die draait vlekkeloos.
Nu staat de refresh rate wel op 60Hz door m'n TFT'tje.

Heb je al is al je kaarten eruit gehaald en alleen met je video kaart opgestart (eventueel schijven ook loskoppelen), kan je zien of je voeding dan wel genoeg prik levert.
Is goedkoper dan meteen een nieuwe voeding erin mikken.

Succes !

• Sjah
Nou, 350w voeding gekocht, helpt ook niet. Is niet zonde van het geld, want handig voor mijn p4 systeem wat binnenkort komt.

Iemand verder nog suggesties.
Google vind ook niks.

• MrTinux
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 11:45

MrTinux

Terug van nooit weggeweest.

Het is wat regoreus en het verdient geen schoonheidsprijs, maar bij dit soort hardware-aanpassingen zou ik gewoon heel Windows er opnieuw op zetten...

"Hij doet 't niet" = onvolledige informatie

Verwijderd

Lees bijvoorbeeld deze eens door : [topic=351161/1/100] , om even aan te geven waar ik denk dat jouw probleem zit. :)

• Sjah
ik ben het metje eens dat agp2x wel eens het probleem kasn zijn,maar waarom werkt het dan bij anderen wel.
Ik ben dicht bij die kaart terugbrengen.

• Wekkel
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13-06 12:06

Wekkel

De downloadkoning

Op woensdag 17 juli 2002 12:47 schreef Sjah het volgende:
Nou, 350w voeding gekocht, helpt ook niet. Is niet zonde van het geld, want handig voor mijn p4 systeem wat binnenkort komt.
Een p4 systeem heeft toch een andere stekker voor aansluiting op het mobo of zitten er twee stekkers aan?

• Sjah
Nou tis opgelost,de 82 apg bussnelheid was de boosdoener.Nu weer op 66 omdat ik de overklok heb moeten terugzetten.

Die voeding heeft ook een p4 connector.

• VTec
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 29-05 10:53
Misschien dat de volgende tip je nog kan helpen, aangezien het probleem een beetje lijkt op een probleem die vaker voorkwam bij BX moederborden met bepaalde GeForce kaarten:

If the above solutions don't help, you may find that on motherboards that are only AGP 1.0 compliant you may be able to fix this problem by putting insulating tape over the last pair of contacts on the AGP connector on the GeForce card (the contact furthest from the monitor port, on both sides). This has been tested on the Chaintech 6BTM motherboard. You may find that once you have done this once you will be able to take the tape back off (even if the tape didn't seem to have any effect).

Ook is het de moeite waard om tijdelijk effe alle andere kaarten uit je systeem te halen en het effe probeert met alleen de GF4 in je systeem.

S6

Go Through Your Heart Shakra Into Your Cave, And Find Your Power Animal

• FastBunny
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 31-07 20:55

FastBunny

Give it the Works !

Een BX kan niet altijd de juiste hoeveelheid stroom leveren, ligt niet aan de voeding maar aan het moederbord. Een GeForce DDR en GF2MX werkte niet op een BX die ik eens moest repareren. Bleek het aan het slot te liggen dat ie dat niet kan leveren.

Server: Dell PowerEdge R610, 48GB DDR3 1333MHz, 3 x 4TB IronWolf RAID5, Dell H700, VMware ESXi 6.0
Laptop: Dell Latitude E6510, Intel i5-560m, 8GB RAM, 128GB Samsung SSD, 250GB 7200rpm, 15.4" WUXGA FHD
PSN: FastBunny_NL

• VTec
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 29-05 10:53
Op donderdag 18 juli 2002 10:44 schreef FastBunny het volgende:
Een BX kan niet altijd de juiste hoeveelheid stroom leveren, ligt niet aan de voeding maar aan het moederbord. Een GeForce DDR en GF2MX werkte niet op een BX die ik eens moest repareren. Bleek het aan het slot te liggen dat ie dat niet kan leveren.
Daar kan het bovenstaande truukje die ik heb gepost vaak nog wat aan doen. Zelf meegemaakt met een Soyo BX bordje (met een GF2MX, GF2GTS).

Go Through Your Heart Shakra Into Your Cave, And Find Your Power Animal

Pagina: 1