Een wappie is iemand die gevallen is voor de (jarenlange) Russische desinformatiecampagnes.
Wantrouwen en confirmation bias doen de rest.
Duct tape is natuurlijk niet de beste manier om een fan vast te zetten. Doe dit gewoon met schroeven. Of is de nieuwe fan van andere afmetingen.
En een AMD kan het nog best lang volhouden zonder fan hoor, als en nog genoeg luchtdoorstroming in de kast is.
Een wappie is iemand die gevallen is voor de (jarenlange) Russische desinformatiecampagnes.
Laat dit dus een bevestiging zijn van het feit dat een proc echt niet sterft nadat je fan er mee op houdt. Hij wordt alleen HEEL wat warmer en wellicht instabiel. Maar dat gaat geleidelijk, en de BIOS krijgt een kans het hele zaakje spanningsvrij te maken ( -> UIT dus ).
Forget your fears...
...and want to know more...
Nu ben ik het met je eens maar ik zou nog steeds niet weten hoe ik die andere 80mm fan er op moet zetten nu.Op woensdag 17 juli 2002 11:32 schreef CrashOne het volgende:
Natuurlijk ook best wel dom om je fan met duct tape vast te zetten.
Hmmm.. mooi gemaakt maar die fotos vertellen niet hoe het zaakje aan elkaar vastzit.Op woensdag 17 juli 2002 11:39 schreef CrashOne het volgende:
Zo.
Verwijderd
Een fan maakt resonantie, trilt dus. En ducktape trilt mee en dus gaattie naar verloop van tijd los
Verwijderd
Ik reboeten en kijk in de bios.. 225 graden fahrenheit..de graden celcius gaf hij niet eens meer aan. Proc deed het nog prima!
Cherish your memories, but don't live in the past. Always outdated specs
Verwijderd
maar ik vraag me wel af wat voor tape je nou daadwerkelijk gebruikt hebt, want ducttape raakt echt niet zomaar los
komt nog bij dat die heatsink vrij warm wordt, wat de 'kleefbaarheid' ook niet echt bevordertOp woensdag 17 juli 2002 14:10 schreef Catch22 het volgende:
ja dat ducktape niet werkt is makkelijk te verklaren:
Een fan maakt resonantie, trilt dus. En ducktape trilt mee en dus gaattie naar verloop van tijd los
"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."
Duck tape schijnt zo super te zijn, is het ook wel, maar we hebben et es een keer gebruikt bij een lekkende tent. Nou dat duck tape liet mooi los, hebben we maar vijver folie gebruikt (werkt perfect voor lekkend tentzijl 'tip')Op woensdag 17 juli 2002 19:46 schreef Hiro Shima het volgende:
hoog zat, tie-raps smelten niet bij 100 en veel warmer worden ze waarschijnlijk niet...
maar ik vraag me wel af wat voor tape je nou daadwerkelijk gebruikt hebt, want ducttape raakt echt niet zomaar los
Verwijderd
Hier vond ik wat spul dat de markt kooplui gebruiken om het zijl op hun stand te repareren. Dat moet toch ook wel wat zon en warmte aankunnen. Maarja...
Je kunt ook gewoon simpel montage draad gebruiken, of van mijn part schoenveters
Als die constructie maar op zijn plaats blijft zitten.
Tiewraps zijn van nylon, dus die kunnen de temperatuur makkelijk aan.
Nog een andere constructie is de beruchte fanguard constructie. Je schroeft een 80 mm fanguard op een 60mm koelblok, en de fan gewoon zoals normaal is op de vier rondjes aan de buitenkant van de fanguard.