Toon posts:

Printen lpd linux

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
hallo, ik heb een minimale linux hier. Ik heb er nu ook een lpd opgezet. Zijn er nog verdere vereisten als ik er mee wil printen (via het netwerk)?
Apsfilter weet ik, ghostscript, nog meer? Nee cups is in dit geval geen optie.
Tis namelijk een linux op 1 floppy waardoor er slechts zeer beperkte ruimte is :P

groeten,

vincent zwanenburg

• pietje63
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14-08 23:15

pietje63

RTFM

Zijn er nog verdere vereisten als ik er mee wil printen
heb je het al geprobeerd of het werkt?

De grootste Nederlandstalige database met informatie over computers met zoekfunctie!!

Verwijderd

Op woensdag 17 juli 2002 11:25 schreef Majin__Vegeta het volgende:
hallo, ik heb een minimale linux hier. Ik heb er nu ook een lpd opgezet. Zijn er nog verdere vereisten als ik er mee wil printen (via het netwerk)?
Apsfilter weet ik, ghostscript, nog meer? Nee cups is in dit geval geen optie.
Tis namelijk een linux op 1 floppy waardoor er slechts zeer beperkte ruimte is :P
Als je met "via het netwerk" bedoelt dat je printer aan een andere machine hangt heb je volgens mij niet meer nodig.
Apsfilter en ghostscript zijn drivers/filters die je postscript bestand omzetten naar iets wat de printer slikt. Als dat op de printerserver draait is het genoeg.

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 17 juli 2002 11:38 schreef pietje63 het volgende:

[..]

heb je het al geprobeerd of het werkt?
Ja, niet dus. Overigens zou de fout net zo goed bij de clientpc kunnen zitten. Ik weet namelijk niet precies waar al die pakketjes (apsfilter ed) voor zijn. En moet ik op de client (kgebruik lprngtool van redhat) invullen "pre-filter" of "raw forwarding" (mij lijkt dat eerste).

Verwijderd

Het zou meer de vraag zijn of het op de server pc werkt, waar de printer goed ingepluged is, of misschien kijken of de printer uberhaupt werkt; testpagina afdrukken. niet beledigend bedoeld hoor, gewoon alles vertellen zodat de mensen precies weten waar het vastloopt. meestal is het ook handig om te vertellen welke kernel,distributie en zelfs type computer kan voor helderheid zorgen...
Als lpd goed geinstalleerd is werkt dit al:
code:
1
2
3
$ echo "hoi test, test" > /dev/lp 
of
$ lpc status all