Toon posts:

Problemen met opstarten Abit KT7A

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Nadat iemand gekloot heeft met het bios... kan ik niet meer opstarten met dit moederbord. Weet iemand ook hoe ik dit kan oplossen. Dr zit een AGP videokaart in, die heb ik ook verwisseld met een pci maar dan werkt het nog niet. Ook heb ik de CMOS gereset, maar niets helpt.

Het probleem is dus dat ik gewoon een zwart scherm krijg en niet in de bios weer terug kan..

Bedankt alvast!

Verwijderd

Piept hij ook?

Verwijderd

Abit heeft die award biosjes? nou maakt niet uit, heb jij of die ander de bios proberen te resetten met de spanning erop???? Zoja, koop een nieuwe. Of probeer garantie te claimen, als je geen morraal-ridder bent.

Verwijderd

Topicstarter
Nee..

Verwijderd

Topicstarter
Hij vertelde me dat hij via de bios de keuze optimum BIOS settings had gemaakt.. daarna dee ie niets meer.. geen piepjes.. De harddisk en coeler enzo draaien wel gewoon.. alleen geen beeld

Verwijderd

Ja draaien ze, maar boot hij ook? hoor je de harde schijf ratelen na een tijdje dus?
Ik weet wel dat die Asus-bordjes zo'n nv-ram-bios ding (officiele benaming kwijt) hebben, als je daar clear-cmos gaat doen dan: poef brand er een transistor door. Koput moederbord dan dus.
Anders moet je ff kijken ofdat je jumpers op je moederbord wel goed staan. Dus dat de BIOS het regeld, of dat je hem alleen handmatig insteld. Nog een keer restetten (zonder spanning dus) en kijken wat hij dan doet.

edit:

Resetten duurt wel 10 sec he!

Verwijderd

Topicstarter
Ja ik hoor de hardeschijf gewoon.. in plaats van die jumper verzetten kun je toch ook gewoon de batterij er uit halen.. ik kan namelijk die jumper niet vinden

Verwijderd

Hier:
ftp://202.168.194.114/pub/download/fae/kt7a-raid-e.pdf

Dl-en en lezen waar je jumper zit
edit:
op blz.29

• ipsec
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10-08 13:13
Ik had dit laatst ook bij mn broer... ik prakte een ander processortje en 1 ander PC133 memory-tje erin en hij deed het weer... ouwe spul terug en gaan met die banaan :)

• Bl0cKeR
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 22:17

Bl0cKeR

titel

Waarschijnlijk staan je geheugen timings nu te agressief. Normaalgesproken zou je dit op moeten kunnen lossen door de clear cmos jumper ff te hanteren.. Heb je dit inmiddels geprobeerd?

sigh

• Gompy58
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 18-04-2025

Gompy58

het valt wel, maar niet mee...

kheb het mobo ook. Begon ook dienst te weigeren bij optimal settings.

gewoon eerst ff terug naar de meest simpele en dan stap voor stap bekijken wat beter kan...

ik heb ze wel op een rijtje, maar ze werken partime....

Verwijderd

Topicstarter
Nou ik heb het geprobeert ja.. maar als je de jumper verzet of de default mode.. dan neem ik aan dat je moet opstarten. Dat doet ie niet.. Ik heb m daarna weer op de normale mode gezet.. en dan doet ie nog precies het zelfde

Verwijderd

aaaaaaaaa, ik heb nog gezegd niet de pc aan als je hem gaat restetten, spanning eraf! Dat stat ook op Blz29.
Nu kunnen die award dingen het nog een beetje aan, maar het is iig niet goed voor je mobo.

Verwijderd

Topicstarter
Ok.. wat ik dus moet doen is gewoon kabels er uit trekken ff het jumpertje verplaatsen.. weer terug zetten.. kabels aansluiten.. en dan doet ie het weer?

Verwijderd

stekker uit de kast---> jumper verplaatsen ----> 10 seconden wachten ---> terug zetten --- > stekker er weer in zou moeten voldoen.

• Gompy58
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 18-04-2025

Gompy58

het valt wel, maar niet mee...

haal anders je batterij ff een half uurtje uit....

voor de volledigheid, zeker in dit geval, alle kabels die stroom leveren er ff uit halen. Ff tot 20 tellen, batterij eruit halen, met je buurmeisje spelen :P , batterij erin, stroom erop en proberen maar...

ik heb ze wel op een rijtje, maar ze werken partime....

Verwijderd

Op woensdag 17 juli 2002 11:30 schreef Aeacos het volgende:
Abit heeft die award biosjes? nou maakt niet uit, heb jij of die ander de bios proberen te resetten met de spanning erop???? Zoja, koop een nieuwe. Of probeer garantie te claimen, als je geen morraal-ridder bent.
Euhhh....met de spanning er op? Dus dat de voeding aangesloten is op het lichtnet, of dat hij al draaiend de bios probeerde te flashen?
Pagina: 1