"ineens" uitgang videokaart kapot?

Pagina: 1
Acties:

• Phydomir
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 11:38
Hallo,

Ik heb hier een 15" hp scherm die aan een Leadtek Geforce 4 ti-4200 64mb hangt en toen ik vanochtend m'n pc opstarte (en nu ook nog) zit er een hele groene waas over m'n scherm.
Als ik een beetje ga klooien aan de stekker achter in m'n vid. kaart dan wordt het beeld wel weer normaal maar op een gegeven moment wordt ie weer groenig.

Wat ik dus denk is dat er een contactje op de achterkant van m'n vid. kaart niet goed contact maakt.

Maar nu is mijn vraag hoe dat zo ineens kan, d'r is niet meer geschouwd oid en de vid. kaart is pas een maandje oud.

edit: wat natguurlijk ook kan is dat de kabel kapot is...

iRacing | Sim Gear: SimXperience AccuForce, Heusinkveld Pro, Custom 80/20 rig, Sparco R100 Sky

• veldmuis
  • Registratie: Mei 2001
  • Niet online
kdenk dat het meer aan je monitorstekker ligt eerlijk gezegd :)
heb je niet een andere monitor die je ff kan testen :? :)

• Phydomir
Op woensdag 17 juli 2002 11:16 schreef veldmuis het volgende:
kdenk dat het meer aan je monitorstekker ligt eerlijk gezegd :)
heb je niet een andere monitor die je ff kan testen :? :)
Heb hier wel andele monitoren liggen maar die hebben een stekker die "vast" zit in de monitor zelf :(

straks maar ff een nieuwe monitor kabel kopen.

iRacing | Sim Gear: SimXperience AccuForce, Heusinkveld Pro, Custom 80/20 rig, Sparco R100 Sky

Verwijderd

Ik zou eerst eens even gewoon een andere monitor proberen, als die het wel goed doet dan pas een kabel kopen.
Het klinkt namelijk als een kabel-probleem. rood doet het waarschijnlijk niet meer

• Pizzaman
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Pizzaman

16:00 Cup-a-soup.

Je hebt ook contactspray in de winkel, probeer dat eens.

• Phydomir
Op woensdag 17 juli 2002 11:24 schreef Aeacos het volgende:
Ik zou eerst eens even gewoon een andere monitor proberen, als die het wel goed doet dan pas een kabel kopen.
Het klinkt namelijk als een kabel-probleem. rood doet het waarschijnlijk niet meer
alle kleuren doen het nog gewoon... Alleen zit er een groene waas overheen.

Verwijderd

Als rood een beetje wegvalt wordt je output groen, je kan het mischien ook met de kleurencorrectie van je videokaart opvangen.

Verwijderd

los > vast > los > vast > los > vast > los > vast > versleten....

Dat is mijn reden om een KTM-switch ertussen te zetten, om dat voor te zijn.

Je zou die stekker kunnen doormeten (en de kaart) of gewoon die stekker eraf knippen en een nieuwe erop zetten...

Je zegt dat je beeld groenig wordt -> groen+blauw doen het dus wel, dus valt rood weg -> meet pen 1 eens goed door...

Afbeeldingslocatie: http://www.hardwarebook.net/images/conn/dsubhi15m.gif
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
Pin Name       Description
-----------------------------------------------------
1   RED     Red Video (75 ohm, 0.7 V p-p) 
2   GREEN     Green Video (75 ohm, 0.7 V p-p) 
3   BLUE       Blue Video (75 ohm, 0.7 V p-p) 
4   ID2     Monitor ID Bit 2 
5   GND     Ground 
6   RGND       Red Ground 
7   GGND       Green Ground 
8   BGND       Blue Ground 
9   KEY     Key (No pin) or +5 VDC
10  SGND       Sync Ground 
11  ID0     Monitor ID Bit 0 
12  ID1/SDA Monitor ID Bit 1 / DDC Serial Data Line
13  HSYNC/CSYNC  Horizontal Sync (or Composite Sync) 
14  VSYNC     Vertical Sync 
15  ID3/SCL Monitor ID Bit 3 / DDC Data Clock Line

http://www.hardwarebook.net/connector/av/vgavesaddc.html
http://www.hardwarebook.net/connector/av/vga15.html

Mocht je pech hebben en het je videokaart zelf zijn, dan zou ik toch gaan kijken of er nog garantie is...

• Phydomir
Kep nu een nieuwe kabel gekocht en so far so good...

• Phydomir
Owke,

Gister heeft hij het de hele dag goed gedaan maar toch ik uhm, vanochtend aan zette had ikw eer hetzelfde probleem.

Het ligt dus niet aan de kabel.

Dat betekent dat het of aan

A) de videokaart of B) het beeldscherm ligt.

Ik denk zelf dat het aan de vid kaart ligt, als ik aan die kant nml. een beetje met de kaart ga wringen zie ik veranderingen op het scherm, doe ik dit aan de beeldscherm kant, dan zie ik geen verschil.

is er een manier waarop ik zelf kan checken of de uitgangen op de videokaart goed zijn of niet?

(we hebben hier wel diverse apperaten liggen die draden ed. door kunnen meten.)

Verwijderd

zoals al eerder gezegt is pak een compleet andere monitor.... maar ja ik denk dat er een los contact zit op je vga connector.... ik zou gewoon terug gaan met die kaart naar de winkel aangezien het een nieuw type kaart is

• Galaxis
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12:05
heb ik ook gehad ,ik heb toen wat contactspray gebruikt en probleem was opgelost.

Verwijderd

Probeer dan eerst ff een andere monitor, aangezien de VGA-connector van de video-kaart nou niet echt met draadjes aan de kaart vast zit. Het lijkt mij raar dat het contact daar kapot is. Ja of idd er is slecht contact (door vuil), en dan bied contact-spray een oplossing.

• Phydomir
Ik heb er net heel ff een 14" aan gehad en daar zag ik bij het opstarten niets vreemds, windows kwam ie niet in door een te hoge refresh rate. Maar het begint nu meer en meer richting beeldscherm te gaan :(

• Phydomir
Na een aantal testjes met oa er nog eens een ander scherm aan te hangen en de vid kaart in een ander sys. te hebben gedaan ben ik tot de conclusie gekomen dat de vga uitgang van m'n ti-4200 gewoon brak is.

Het is inmiddels alleen maar erger geworden en nu is alles wat wit hoort te zijn lila.

Dit typ ik nu via tv-out aangezien die het nog wel gewoon doet maar dit is echt minder :(

Morgen eerst maar ff terug met het ding...

Verwijderd

Succes ermee!

Je had toch geen Filter-modificatie gedaan op dat ding?

• Phydomir
Op zondag 21 juli 2002 16:10 schreef euss het volgende:
Succes ermee!

Je had toch geen Filter-modificatie gedaan op dat ding?
Nee, nix meer gedaan (behalve een beetje geoc-ed maar dat weet Leadtek niet :P

• Phydomir
Het is trouwens wel zo dat het er op lijkt dat ie na een aantal uur het gewoon goed doet, ik kwam net weer boven (waar m'n pc staat) en nu doet ie het gewoon perfect)..

Maar toch gaat ie morgen terug :P

Pagina: 1