iRacing | Sim Gear: SimXperience AccuForce, Heusinkveld Pro, Custom 80/20 rig, Sparco R100 Sky
heb je niet een andere monitor die je ff kan testen
Heb hier wel andele monitoren liggen maar die hebben een stekker die "vast" zit in de monitor zelfOp woensdag 17 juli 2002 11:16 schreef veldmuis het volgende:
kdenk dat het meer aan je monitorstekker ligt eerlijk gezegd
heb je niet een andere monitor die je ff kan testen![]()
straks maar ff een nieuwe monitor kabel kopen.
iRacing | Sim Gear: SimXperience AccuForce, Heusinkveld Pro, Custom 80/20 rig, Sparco R100 Sky
Verwijderd
Het klinkt namelijk als een kabel-probleem. rood doet het waarschijnlijk niet meer
alle kleuren doen het nog gewoon... Alleen zit er een groene waas overheen.Op woensdag 17 juli 2002 11:24 schreef Aeacos het volgende:
Ik zou eerst eens even gewoon een andere monitor proberen, als die het wel goed doet dan pas een kabel kopen.
Het klinkt namelijk als een kabel-probleem. rood doet het waarschijnlijk niet meer
Verwijderd
Verwijderd
Dat is mijn reden om een KTM-switch ertussen te zetten, om dat voor te zijn.
Je zou die stekker kunnen doormeten (en de kaart) of gewoon die stekker eraf knippen en een nieuwe erop zetten...
Je zegt dat je beeld groenig wordt -> groen+blauw doen het dus wel, dus valt rood weg -> meet pen 1 eens goed door...

1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
| Pin Name Description ----------------------------------------------------- 1 RED Red Video (75 ohm, 0.7 V p-p) 2 GREEN Green Video (75 ohm, 0.7 V p-p) 3 BLUE Blue Video (75 ohm, 0.7 V p-p) 4 ID2 Monitor ID Bit 2 5 GND Ground 6 RGND Red Ground 7 GGND Green Ground 8 BGND Blue Ground 9 KEY Key (No pin) or +5 VDC 10 SGND Sync Ground 11 ID0 Monitor ID Bit 0 12 ID1/SDA Monitor ID Bit 1 / DDC Serial Data Line 13 HSYNC/CSYNC Horizontal Sync (or Composite Sync) 14 VSYNC Vertical Sync 15 ID3/SCL Monitor ID Bit 3 / DDC Data Clock Line |
http://www.hardwarebook.net/connector/av/vgavesaddc.html
http://www.hardwarebook.net/connector/av/vga15.html
Mocht je pech hebben en het je videokaart zelf zijn, dan zou ik toch gaan kijken of er nog garantie is...
Gister heeft hij het de hele dag goed gedaan maar toch ik uhm, vanochtend aan zette had ikw eer hetzelfde probleem.
Het ligt dus niet aan de kabel.
Dat betekent dat het of aan
A) de videokaart of
Ik denk zelf dat het aan de vid kaart ligt, als ik aan die kant nml. een beetje met de kaart ga wringen zie ik veranderingen op het scherm, doe ik dit aan de beeldscherm kant, dan zie ik geen verschil.
is er een manier waarop ik zelf kan checken of de uitgangen op de videokaart goed zijn of niet?
(we hebben hier wel diverse apperaten liggen die draden ed. door kunnen meten.)
Verwijderd
Verwijderd
Het is inmiddels alleen maar erger geworden en nu is alles wat wit hoort te zijn lila.
Dit typ ik nu via tv-out aangezien die het nog wel gewoon doet maar dit is echt minder
Morgen eerst maar ff terug met het ding...
Nee, nix meer gedaan (behalve een beetje geoc-ed maar dat weet Leadtek nietOp zondag 21 juli 2002 16:10 schreef euss het volgende:
Succes ermee!
Je had toch geen Filter-modificatie gedaan op dat ding?
Maar toch gaat ie morgen terug